۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین ۷۰ باب کتابخانه عمومی در قزوین دایر است
کد خبر: ۳۶۴۶۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

۷۰ باب کتابخانه عمومی در قزوین دایر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: ۳۹ کتابخانه عمومی نهادی، ۳۱ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و پنج سالن مطالعاتی در حال حاضر در استان فعال بوده و این استان فاقد کتابخانه مرکزی است و امیدواریم مشکلات آن به زودی حل شود.

۷۰ باب کتابخانه عمومی در قزوین دایر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی صبح امروز در بازدید از دفتر تحریریه این پایگاه خبری به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: ضرورت دارد به ترویج کتاب‌خوانی وکتابخانه‌ها به عنوان اولویت نخست پرداخته شود زیرا راه‌اندازی چنین فضاهایی جزو مطالبات مردم است.

وی افزود: 39 کتابخانه عمومی نهادی، 31 باب کتابخانه عمومی مشارکتی و پنج سالن مطالعاتی در حال حاضر در استان قزوین فعال بوده و این استان فاقد کتابخانه مرکزی است و امیدواریم مشکلات آن به زودی حل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: اخیرا کتابخانه مرکزی در استان‌های قم، کردستان، یزد و خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده اما در استان قزوین هنوز راه‌اندازی نشده است.

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در قزوین

محمدبیگی ادامه داد: برای ساخت کتابخانه مرکزی در استان قزوین، زمینی از اداره‌کل راه و شهرسازی به اداره فرهنگ و ارشاد واگذار شده بود که با یکسری مسائل قانونی مواجه شد و پروژه مسکوت ماند؛ امیدواریم این مسئله هرچه سریع‌تر حل شود زیرا کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را تغییر داده و بیش از 60 خدمت در آن ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برگزار می‌شود که در راستای ارتقاء آگاهی جامعه هدف و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

این مسئول اذعان کرد: سیاست‌گذاری‌های کلانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی  کشور در حوزه‌های مختلفی مانند کسب و کارها با هدف کمک به اقتصاد خُرد خانواده‌ها با همکاری سایر نهادها دنبال می‌شود زیرا جامعه هدف کتابخانه‌های عمومی شامل تمام افراد جامعه است.

جشنواره کتابخانه مرکزی رضوی در قزوین برگزار می‌شود

محمدبیگی در پایان گفت: برگزاری جشنواره کتابخانه رضوی به منظور ترویج و توسعه فرهنگ و سیره ائمه در قالب‌های مختلف و مسابقات دیگری برگزار می‌شود که تمامی تلاش‌ها در راستای فراهم کردن تسهیل دسترسی منابع اطلاعاتی برای شهروندان و ارتقاء دانش عمومی است.
 
انتهای پیام/4006
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان