۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین ۲ موکب استان قزوین در شهرهای نجف و کربلا برپا می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۵۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۷ ساعت: ۸:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

۲ موکب استان قزوین در شهرهای نجف و کربلا برپا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برپایی دو موکب استان در شهرهای نجف و کربلا خبر داد و گفت: موکب سیدالشهدا اداره اوقاف و امور خیریه استان در شهر نجف و موکب امامزاده زبیده خاتون (س) قزوین هم در شهر کربلا به زائران خدمات ارائه خواهند داد.

۲ موکب استان قزوین در شهرهای نجف و کربلا برپا می‌شود
حجت‌الاسلام‌ سیدمصطفی مجیدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات ا‌وقاف قز‌وین در خدمات رسانی به زوار حسینی در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده امسال دو موکب توسط اوقاف قزوین در کشور عراق برپا خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس «موکب سیدالشهدا» اداره اوقاف و امور خیریه استان در شهر نجف و «موکب بقعه امامزاده زبیده خاتون (س)» قزوین هم در شهر کربلا به زائران خدمات ارائه خواهند داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: مکان استقرار موکب بقعه امامزاده زبیده خاتون (س) تهیه و مقدمات کار فراهم شده و با توجه به گرمای شدید هوا در کشور عراق، امکانات سرمایشی جهت رفاه حال زائران در بحث اقامت و اسکان پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: همچنین زائران می‌توانند ضمن اقامت و اسکان در این موکب‌ از خدمات پذیرایی و همچنین سرویس‌های بهداشتی و حمام بهره‌مند شوند.

مجیدی خاطر نشان کرد: در شهر نجف هم با همت بیشتری نسبت به سال‌های قبل، خدمات متفاوتی به زائران ارائه خواهد شد به طوریکه در کنار مباحث اسکان و پذیرایی، خدمات درمانی و خدمات عمومی از قبیل خیاطی، کفاشی، تعمیر ملزومات همراه زائران همچون چرخ‌دستی‌ و کالسکه، برپایی ایستگاه پذیرایی چایی و شربت و پخت نان هم تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد: به منظور تامین آب مورد نیاز زائران در پیاده‌روی اربعین، کارخانه پرتابل یخ‌سازی در شهر نجف مستقر خواهد شد که روزانه ۵ تن یخ تولید خواهد کرد.

اعزام ۱۶۰ خادم جهت خدمات‌رسانی به زائران حسینی

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار مباحث یاد شده، خدمات فرهنگی هم در مواکب ارائه می‌شود و برای این منظور اقلام و هدایای فرهنگی فراوانی تهیه شده است و همچنین فعالیت‌های فرهنگی توسط مبلغین برای زائران انجام می‌شود و مستندسازی و اطلاع رسانی هم توسط گروه‌های مستندساز اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: براساس تاریخ اعلام شده تا پنجم ماه صفر مهلت ارسال اقلام مواکب به کشور عراق است و امیدواریم از تاریخ هفتم یا هشتم ماه صفر بتوانیم خدمات را به زائران عرضه کنیم و خدمات رسانی تا روز اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

مجیدی تصریح کرد: در موکب سیدالشهدا با توجه به تنوع خدمات، امسال ۱۰۰ خادم در بحث خدمات رسانی فعالیت خواهند داشت و در موکب زبیده خاتون (س) هم ۶۰ نفر خادم به ارائه خدمات به زائران حسینی خواهند پرداخت.

پرداخت بیش از ۲میلیارد تومان به هیئات و مساجد استان از محل موقوفات سیدالشهدا

وی با اشاره به تعداد موقوفات سیدالشهدا (ع) در استان قزوین گفت: از محل درآمد موقوفات امام حسین (ع) برای دو برنامه محرم و صفر هزینه می‌شود به طوریکه امسال در ماه محرم از ۲۱۲ هیئت و مسجد در سطح استان حمایت شدند و رقمی بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به هیئات پرداخت شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر دو موکب که در کشور عراق دایر می‌شوند یک موکب هم در شهر آوج به نام امامزاده محمد طاهر راه‌اندازی خواهد شد.

وی ابراز کرد: در روز اربعین هم میزبان جاماندگان اربعین در بقاع متبرکه استان خواهیم بود که هر سال در تعدادی از امامزادگان، موکب برپا شده و مجالسی برگزار می‌شود که هزینه آن از محل موقوفات سیدالشهداست.

مجیدی در پایان گفت: در مجموع پیش‌بینی می‌شود از ابتدای ماه‌ محرم تا پایان ماه صفر حدود ۱۰ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات و همچنین کمک‌های خیرین فعال در اوقاف در مجالس اهل بیت(ع) و به ویژه سیدالشهدا هزینه شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان