۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین سنگ جدید مزار شهید «عباس بابایی» رونمایی می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۵۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۴ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

سنگ جدید مزار شهید «عباس بابایی» رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از اجرای طرح جامع ساماندهی گلزار شهدا در قزوین خبر داد و گفت: رونمایی از سرود شهدای خلبان و رونمایی از سنگ جدید مزار شهید عباس بابایی در جریان یادواره شهدای خلبان استان انجام خواهد شد.

سنگ جدید مزار شهید «عباس بابایی» رونمایی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ سمیه اسمعیلی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از رسالت‌های بنیاد شهید، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه است و در این راستا همه دستگاه‌ها موظف هستند تلاش خود را به کار گرفته و خدماتی در شان خانواده معزز شهدا و ایثارگران ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ۴۴ هزار نفر در استان قزوین از جامعه ایثارگری ‌و منسوبین آنان هستند؛ افزود: با توجه به رسالتی که بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است در بحث برگزاری یادواره‌ شهدا به دنبال اجرای یک برنامه جامع و کامل بودیم تا بتوانیم به شایستگی سیره و منش و زندگی شهیدان را به اقشار مختلف مردم در استان معرفی کنیم.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: از آنجا که شهیدان بابایی و لشگری از اسطوره‌های ملی ما و جزو شهدای استان قزوین هستند، لذا در تلاش برای برگزاری مراسم یادواره گرامیداشت سالروز شهادت این دو شهید بزرگوار بودیم.

وی اضافه کرد: شهید بابایی در تاریخ ۱۵ مرداد سال ۶۶ و شهید لشگری در تاریخ ۱۹ مرداد سال ۸۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند لذا تصمیم گرفته شد تا در تاریخ ۱۵ مرداد مراسم در سطح تراز ملی با همکاری ارتش و یگان‌های نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی استان برای گرامیداشت یاد و خاطره این دو شهید بزرگوار برگزار شود.


سنگ جدید مزار شهید عباس بابایی رونمایی می‌شود

اسمعیلی خاطر نشان کرد: رونمایی از سرود شهدای خلبان و رونمایی از سنگ جدید مزار شهید عباس بابایی در قالب اجرای این مراسم انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به تخریب و آسیب رسیدن به سنگ مزار شهید بابایی به دلیل موضوعاتی مثل روشن کردن شمع بر روی سنگ مزار در مراسم شام غریبان حسینی و دیگر مراسم‌ها، لذا سنگ جدیدی برای مزار این شهید طراحی شده که با حضور مسئولین رونمایی می‌شود.


برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای مرداد ماه طی هفته جاری

این مسئول عنوان کرد: یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای مرداد ماه هم طی هفته جاری برگزار خواهد شد همچنین اجرای مراسم

سالروز بزرگداشت آزادگان و یادبود شهید ابوترابی در تاریخ ۲۶ مرداد ماه و برگزاری یادواره شهید رجایی طی هفته دولت از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد: طی سال جاری تلاش داشتیم تا در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی، فعالیت‌های دیگری هم در دستور کار خود قرار دهیم که یکی از مهمترین آنها، بحث طرح جامع ساماندهی گلزار شهدا است تا بتوانیم یک گلزار شهدای معنوی و در خور شان شهدا و خانواده معزز شهدا داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: همچنین رزمایش طرح سپاس در راستای دیدار و تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران به صورت پایلوت در تاریخ سوم خرداد در شهرستان تاکستان با همکاری بسیج و سپاه اجرا و در یک روز ۷۰۰ دیدار انجام شد.

وی عنوان کرد: رزمایش طرح سپاس به منظور تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و احصای مشکلات آنان جهت پیگیری و رفع آن با کمک گرفتن از سایر دستگاه‌ها آنجا می‌شود و تلاش می‌کنیم تا این برنامه طی ماه‌های آتی در سایر شهرستان‌ها و مرکز استان هم برگزار شود.


اسمعیلی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که با همت بنیاد شهید استان اجرا شد همایش حقوق شهروندی با حضور مسئولان کشوری و استانی با هدف بحث و نظرسنجی و آسیب ‌شناسی مشکلات حوزه ایثارگران بود.

وی بیان کرد: اجرای جشن بزرگ خواهر برادری برای فرزندان شهدا در دهه کرامت و برگزاری یادواره شهدای اقبالیه با محوریت شهید محمدی‌‌نسب با همکاری نیروی انتظامی استان از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

پیگیر موضوع واگذاری زمین به جامعه ایثارگران قزوینی هستیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: یکی دیگر از مسائلی که در حال پیگیری آن هستیم موضوع زمین هایی است که باید به جامعه ایثارگران استان واگذار شود و این امر از طریق استانی و بنیاد مرکز در حال پیگیری تا حصول نتیجه می‌باشد.

انتهای خبر/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان