۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین تکنیک‌های رسانه‌ای دشمن در راستای تضعیف دستاوردهای کشور است
کد خبر: ۳۶۴۴۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۹ ساعت: ۱۸:۲ ↗ لینک کوتاه

متخصص علوم ارتباطات و رسانه:

تکنیک‌های دشمن در راستای تضعیف دستاوردهای کشور است

متخصص علوم ارتباطات و رسانه گفت: تکنیک‌هایی که دشمن استفاده می‌کند در راستای کوچک‌نمایی دستاوردهای کشور و بزرگ نمایی مشکلات است و باید تلاش کرد این توطئه‌ها را خنثی کرد.

تکنیک‌های رسانه‌ای دشمن در راستای تضعیف دستاوردهای کشور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ علی حیدری ظهر امروز در کارگاه مهارت‌های سواد رسانه‌ای که به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین در سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: امریکایی‌ها طراحی کدخدایی جهان را در نظر داشتند و اولویت آنها تصدیق امنیت رژیم صهیونیستی بود و موانعی را در این میان تجربه کردند.

وی افزود: امریکایی‌ها یک جنگ ترکیبی را علیه کشور طراحی و برای اجرای آن، همزمان تمام امکانات خود را به کار گرفتند؛ برای نمونه جنگ شناختی و دست کاری ذهنی مخاطب را برای دستیابی به اهداف خود اجرا کردند.

متخصص علوم ارتباطات و رسانه با اذعان به اینکه دشمن توطئه‌های بسیاری را در نظر دارد، بیان کرد: طراحی وسیع‌تر آنها منع برگزاری انتخابات پرشور در اسفندماه سال جاری بوده در حالی است که مقام معظم رهبری به مشارکت، سلامت و امنیت اشاره و تأکید ویژه دارند.

حیدری اذعان کرد: به عنوان رسانه وظیفه داریم هوشیار بوده و در جنگ رسانه‌ای که امریکایی‌ها طراحی کردند نهایت دقت و ذکاوت رسانه‌ای را به کار بگیریم.

عملکرد رسانه‌ها می‌تواند مانند چاقوی دوپهلو است

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه دولت سیزدهم فعالیت‌های مختلفی را در راستای خدمت به مردم انجام داده است، عنوان کرد: نیاز است کارآمدی این دولت برای اداره امور در ذهن مردم تبیین شود و وظیفه اهالی رسانه جهاد تبیین مورد نظر رهبری است و این جهاد می‌تواند در برگزاری هرچه بهتر انتخابات پایان سال موثر واقع شود.

وی مطرح کرد: همان گونه که رسانه در رشد باورها و دیدگاه‌های مردم نقش دارد به همان میزان می‌تواند ابزار و وسیله فریب هم باشد؛ دشمن با بهره‌گیری از روش دوم توطئه‌هایی را به کار بسته و می‌تواند در حوزه‌های دیگری مانند سیاسی و امنیتی نیز فریب‌کارانه عمل کند.

متخصص علوم ارتباطات و رسانه با بیان اینکه استفاده از سانسور و شایعه از ابزارهای دشمن است، گفت: تکنیک‌هایی که دشمن استفاده می‌کند در راستای کوچک نمایی دستاوردهای کشور و بزرگ نمایی مشکلات است و باید تلاش کرد این توطئه‌ها را خنثی کرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان