۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین ضرورت انجام فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر با تاسی از مکتب حسینی
کد خبر: ۳۶۴۴۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۵ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد:

ضرورت انجام فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر با تاسی از مکتب حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: همه ما باید با پیروی از مکتب سیدالشهدا در مسیر انجام امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم و هر جا معضل، مشکل و مفسده‌ای مشاهده کردیم تکلیف به اجرای این فریضه واجب و شرعی داریم.

ضرورت انجام فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر با تاسی از مکتب حسینی
حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ اظهار کرد: نهضت حسینی یک نهضت فراگیر برای همه ادیان، مذاهب و اقوام بوده و حرکتی است که در آن آزادمردی و آزادگی درس و مشق می‌شود.

وی افزود: با الگو قرار دادن مکتب سیدالشهدا این پیام را به کل ادیان، اقوام و جهانیان منتقل می‌کنیم که باید رسم آزادی و آزادگی را از مکتب حسینی یاد گرفته و در راه ترویج آن بکوشیم.

مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) مکتب جامعه‌سازی و انسان‌سازی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) مکتب جامعه‌سازی و انسان‌سازی است و این پیام می‌تواند یک نقطه و کانون وحدت برای همه مجموعه‌ها و طوایف باشد.

وی عنوان کرد: مکتب حسینی بازگوکننده و یادآور پیام اتحاد و وحدت است که ما می‌توانیم آن را در جهان گسترده کنیم و همه جهانیان زیر یک خیمه گرد هم آییم.

همه ما زیر پرچم امام حسین (ع) یک خانواده‌ایم

پورآرین خاطرنشان کرد: امسال شعار هیئات مذهبی این است که «همه ما زیر پرچم امام حسین (ع) یک خانواده‌ایم» همچنانکه مشاهده می‌کنیم در ایران اسلامی همه اقوام و طوایف و ادیان مختلف محبت و ارادت قلبی به سیدالشهدا داشته و مراسم عزای حسینی را گرامی می‌دارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تفکر در چرایی و فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) گفت: در آن دوره حکومت طاغوت زمان به حدی دچار فساد شده و در دین تحریف ایجاد کرده بود که حضرت سیدالشهدا با ایثار جان خود و خانواده‌اش در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر قدم برداشت.

این مسئول در پایان عنوان کرد: امام حسین(ع) در حقیقت با تبیین واقعیات، مقابل طاغوت زمانه خود ایستاد. در دوره کنونی هم ما نیز با پیروی از مکتب سیدالشهدا در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم و هر جا معضل و مشکل و مفسده‌ای مشاهده کردیم تکلیف به انجام این فریضه واجب و شرعی داریم و برای ادای آن باید از خود مایه بگذاریم.


انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان