۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا برای جامعه سازنده است
کد خبر: ۳۶۴۴۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۵ ساعت: ۱۶:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

درس‌ها و عبرت‌های عاشورا برای جامعه سازنده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بزرگترین مولفه وحدت و انسجام ملی تکیه بر فرهنگ عاشورایی است و باید در محافل و مراسم‌های عزاداری، مکتب حسینی برای مردم به درستی تبیین شود.

درس‌ها و عبرت‌های عاشورا برای جامعه سازنده است
حجت‌الاسلام غلامحسن شهسواری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری_تحلیلی صبح قزوین؛ در مورد اهمیت تبیین مکتب سیدالشهدا به عنوان مولفه وحدت‌بخش اظهار کرد: امام حسین (ع) محور اساسی وحدت در دنیای اسلام است که مسلمانان با الگو قرار دادن این امام بزرگوار می‌توانند اتحاد و همبستگی بین خود را دوام و استحکام بخشند.

وی افزود: جوانان و نسل امروزی باید شیوه‌های رفتاری امام حسین (ع) و یاران ایشان را و همچنین ایستادگی و مقاومت آنان در مقابل ظلم و ناملایمات دستگاه مستبد یزید را الگوی خود قرار دهند و در مسیر ترویج سیره عملی و منش و رفتار این امام بزرگوار حرکت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ایمان و تقوا دو مولفه اساسی در دین مبین اسلام است که رعایت این دو مهم جامعه را از انحراف و آسیب‌های اجتماعی باز‌می‌دارد.

ضرورت تبیین نهضت عاشورا و اهداف قیام حضرت سیدالشهدا برای نسل جوان

وی اضافه کرد: پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان انقلاب و نظام، علیه نظام جمهوری اسلامی تداوم دارد و هر روز فتنه‌های جدیدی جامعه را تهدید می‌کند؛ لذا ضرورت دارد نهضت عاشورا و اهداف قیام حضرت سیدالشهدا در بین نسل جوان تبیین شود.

وی عنوان کرد: البته هوشیاری مردم و دولت‌مردان و به ویژه رهبری مدبرانه رهبر انقلاب در طول این سال‌ها باعث شده که توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان خنثی شود.

شهسواری تاکید کرد: در ایام عزاداری امام حسین (ع) نباید صرفا به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اکتفا کرد بلکه باید به همه ابعاد زندگی سیدالشهدا و اهداف قیام ایشان پرداخته شود.

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر دو ابعاد مهم در قیام عاشورا است؛ گفت: بزرگترین مولفه وحدت و انسجام ملی تکیه بر فرهنگ عاشورایی است و باید در محافل و مراسم‌های عزاداری، مکتب حسینی برای مردم به درستی تبیین شود.

شهسواری خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) فقط مختص به شیعیان نیست بلکه همه اقوام و مذاهب مسلمان به حضرت سیدالشهدا احترام می‌گذارند.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) سرمایه بزرگی برای جهان اسلام است و در انحصار یک گروه یا جریان خاصی نیست و می‌تواند مرکز اعتلا، دوستی، محبت و مظلومیت باشد زیرا آنچه در کربلا به وقوع پیوست محبت مردم را نسبت به حضرت سیدالشهدا و آل الله افزون کرده است.

امام حسین (ع) محور اساسی وحدت در دنیای اسلام است

شهسواری با تاکید براینکه امروزه درس‌ها و عبرت‌های عاشورا باید الگو و سرمشق همه ما باشد؛ گفت: بصیرت در شناخت جنگ‌های ترکیبی و چند بُعدی دشمن که در دوره کنونی نوجوانان و جوانان مملکت را مورد هدف قرار داده، بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: جنگ ترکیبی دشمنان نظام و انقلاب دارای لایه‌های فرهنگی و اقتصادی بوده و از ابعاد امنیتی و رسانه‌ای برخوردار است و ما باید بصیرت و شناخت خود را ارتقاء ببخشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرذ: امروز دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی، جنگی چند لایه را شروع کرده تا حقایق را نادیده گرفته یا وارونه جلوه دهد؛ البته نقاط ضعفی هم وجود دارد که دشمنان در صدد بزرگ‌نمایی آن هستند.

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم تا مجاهدت‌های یاران سیدالشهدا در کربلا و همچنین فداکاری‌های یاوران امروزی آن حضرت در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس و دفاع از حرم الگویی برای نسل جدید جامعه باشد‌.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان