۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین «آن طوری که سربازان امام حسین (ع) برای اسلام کار کردند من کار نکردم»
کد خبر: ۳۶۴۳۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۶ ساعت: ۰:۵ ↗ لینک کوتاه

گزیده‌‌ای از وصیتنامه شهید حسن‌پور؛

«آن طوری که سربازان امام حسین (ع) برای اسلام کار کردند من کار نکردم»

در بخشی از وصیتنامه شهید حسن‌پور آمده است؛ «آن طوری که سربازان امام حسین (ع) برای اسلام کار کردند من کار نکردم و هیچ کاری از دستم برنمی آید جز اینکه دعا کنم: خدایا مرا پهلوی امام مهدی (عج) ونایب بر حقش امام خمینی و این مردم فدا کار و با ایثار رو سیاه مگردان...»

«آن طوری که سربازان امام حسین (ع) برای اسلام کار کردند من کار نکردم»
به گزارش حوزه ایثار و شهادت صبح قزوین؛ شهید سردار رضا حسن‌پور در روز 23 آذر ماه سال ۱۳۳۹، در شهر قزوین به دنیاآمد. در روز چهاردهم اسفند ماه سال ۱۳۶۲، با سمت معاون فرمانده لشگر در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش و ضربه مغزی به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

متن وصیتنامه:

سلام، سلامی گرم از میان دود و آتش، سلامی گرم از میان غرش توپ و تانک، سلامی گرم از میان ترکش خمپاره‌ها، سلامی گرم و پر محبت، سلامی گرم از میان قلب‌های پاک صاف و صادق، و جانهای برکف نهاده جوانان و رزمندگان. سلام بر مردم همیشه در صحنه، سلام بر مردم همیشه بیدار و هشیار و خنثی‌کننده نیرنگ منافقان و کفار و مشرکین. سلام بر مردم همیشه به یاد خدا و سلام بر مردم همیشه به یاد رزمندگان جبهه‌های جنگ حق علیه باطل. خداوند عمری طولانی و صبری حسین‌وار (ع) عطا فرماید که از غذای خود به رزمندگان می‌بخشید که این خود از نشانه‌های مومنان است.

نمی‌دانم من به نوبه خود چگونه از شما تشکر کنم، نمی‌دانم چگونه این بخشش و ایثار شما را جبران کنم. نمی‌دانم چگونه پس از برگشت از جبهه در میان شما سر بلند کنم چرا که تا به حال آن طوری که سربازان امام حسین (ع) برای اسلام کار کردند من کار نکردم و هیچ کاری از دستم برنمی آید جز اینکه دعا کنم: خدایا مرا پهلوی امام مهدی (عج) ونایب بر حقش امام خمینی و این مردم فدا کار و با ایثار رو سیاه مگردان، ای خدا دیگر بیش‌از این خجالتم مده که دیگر گوش‌هایم توانایی شنیدن این را ندارد که بشنود یک پیرزن هشت عدد تخم مرغ خانه‌اش را برای رزمندگان جبهه فرستاده است.

ای مردم همیشه در صحنه، ای دوستان و آشنایان و ای خانواده‌ام همه این را می‌دانید و بدانید که من به اختیار خودم به خدمت سپاه درآمدم و باز خودم داوطلبانه به جبهه رفتم و این مطالب را برای تکبر و غرور و منیت نمی‌گویم که شنیده بودم عده‌ای از افراد مال پرست شایعه پراکنی می‌کنند که این جوان‌ها را به زور به جنگ می‌برند. در جواب به این افراد باید بگویم: وقتی که من اینجا از گناهانم کم می‌شود و به لقاء الله می‌رسم پس چرا به زور بیایم یا از اینجا فرار کنم، اگر سعادت داشته باشم چه جایی از اینجا بهتر؟ این را همه بدانید که من به جنگ نیامده‌ام به خاطر غرور و تکبر و نه به خاطر ترس از آتش دوزخ و نه به خاطر خوب و راحت بودن بهشت و نه به خاطر شهید شدن که این نوع طرز فکر شرک است. من به خاطر رضای خدا به جنگ آمده‌ام، همین و بس.

در ضمن پدر یا برادرم مسئول گرفتن حلالیت از طرف دوستان و آشنایان می‌باشند و هر کسی از بنده طلب دارد به خانواده اینجانب مراجعه کند. به علت اینکه وقت کم است چون امشب عملیات می‌باشد. به امید پیروزی رزمندگان اسلام بر کفر.
والسلام

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان