۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین سوگواره «احلی من العسل» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۲۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین:

سوگواره «احلی من العسل» در قزوین برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یازدهمین سوگواره سراسری «احلی من‌ العسل» با حضور پنج هزار دانش‌آموز در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان قزوین برگزار می‌شود.

سوگواره «احلی من العسل» در قزوین برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام حسین محمدزاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از برگزاری همایش «احلی من العسل» در قزوین خبر داد و اظهار کرد: یازدهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» با حضور پنج هزار دانش‌آموز در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان قزوین با هدف گسترش فرهنگ حسینی و تربیت نسل عاشورایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته همایش احلی من العسل در سراسر استان قزوین از ساعت ۹ و نیم صبح روز دوشنبه « دو مرداد» با اجرای برنامه‌های عزاداری شروع شده و تا اذان ظهر ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: این همایش در شهر قزوین هم از ساعت ۹ و نیم صبح با حضور هزار نفری دانش‌آموزان در مسجد امام خمینی(ره) غیاث آباد برگزار می‌شود که پخش زنده این مراسم از مرکز سیمای استان و شبکه سراسری پوشش داده خواهد شد.

وی با اشاره به فلسفه برگزاری همایش احلی من العسل گفت: این همایش به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ ولایت‌مداری، ترویج روحیه ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی و همچنین اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و معرفی نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان کربلا، به ویژه حضرت قاسم‌بن‌الحسن به دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین فعالیت‌ها در حوزه تربیتی و پرورشی، پرداختن به امور دینی و مذهبی بوده که اوج این فعالیت‌ها نیز قیام عاشورا است؛ بنابراین ضرورت دارد در این ایام برای دانش‌آموزان، برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شود.

وی بیان کرد: حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) بهترین الگوی ولایت‌پذیری برای نوجوانان بوده و مردانگی و شجاعت این شخصیت بزرگوار تا حدی است که شهادت در راه امام و عقیده خود را احلی‌ من‌ العسل و شیرین‌تر از عسل توصیف می‌کند.

محمدزاده در پایان عنوان کرد: برای انتقال مفاهیم دین مبین اسلام باید اقدامات بزرگی از سوی همه نهادها و سازمان‌ها و به ویژه آموزش و پرورش که مخاطب آنان نسل جوان و نوجوان هستند؛ انجام شود و از ظرفیت‌‌های موجود در راستای اجرای برنامه‌های ارزشمند همچون برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ و اجرای برنامه‌های متنوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی استفاده شود.

انتهای خبر/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان