۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین مشکلات زیست‌محیطی و بومی مانع از توسعه گردشگری دریاچه اوان است
کد خبر: ۳۶۴۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۵ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

مشکلات زیست‌محیطی و بومی مانع از توسعه گردشگری دریاچه اوان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین منطقه گردشگری اوان را از جمله مقصدهای گردشگری مهم استان در الموت شرقی عنوان کرد و گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در این منطقه اقدامات مورد نیاز انجام شده است.

مشکلات زیست‌محیطی و بومی مانع از توسعه گردشگری دریاچه اوان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علیرضا خزائلی ظهر امروز در کارگروه اقتصادی استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریاچه اوان و ساماندهی آن با چالش‌های زیست محیطی و مسائل مربوط به جوامع محلی همراه بوده که تمام تلاش خود را برای حل آنها به کار می‌بریم.

وی، منطقه گردشگری اوان را از جمله مقصدهای گردشگری مهم استان در الموت شرقی عنوان کرد و افزود: برای جذب سرمایه‌گذار در این منطقه اقدامات مورد نیاز انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین بیان کرد: برای ساماندهی دریاچه اقدامات مناسبی انجام شده و سرمایه‌گذاری که برای این منطقه لحاظ شده دارای سابقه فعالیت در چند استان کشور است.

خزائلی عنوان کرد: برای چالش حوزه محیط زیست دریاچه اوان، پرونده‌هایی در دستگاه قضائی بیان شده که یکی از موارد آن مربوط به شکایت اداره‌کل محیط زیست از سرمایه‌گذار است.

وی ادامه داد: در حوزه چالش جوامع محیطی می‌توان به اختلافات جامعه محلی با سرمایه‌گذاران اشاره کرد که نیازمند حل بوده زیرا درگیری‌های آنها در منطقه اوان گسترده است و از فرماندار خواستار بررسی و حل این موضوع هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین عنوان کرد: 9 فضای اقامتی پیش ساخته به منظور جذب گردشگر در حال حاضر در دریاچه اوان ایجاد شده اما شکایتی مبنی بر تداخل این فضاهای اقامتی با سیما و منظر منطقه گردشگری اوان طرح شده است در حالی که این موضوعات باید به جای بررسی در دادگستری در کارگروه‌های داخلی و استانداری مطرح شود.

خزائلی در پایان یادآور شد: تداخل به منطقه اوان گسترش یافته و فضا یک فضای حرفه‌ای برای فعالیت نیست و گاها نفوذ مانع از پیشرفت کار شده است؛ برای نمونه هر ساله درباره حوادث مربوط به قایقرانی آن به دادگاه احضار می‌شویم در حالی که مجوز قایقرانی بر عهده اداره‌کل  میراث فرهنگی نیست.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان