۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین مردم و نهادهای فرهنگی دو بال تسری فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه
کد خبر: ۳۶۴۱۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۶ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست فرمانداری قزوین عنوان کرد:

مردم و نهادهای فرهنگی دو بال تسری فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

سرپرست فرمانداری قزوین گفت: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند تلاش از سوی نهادهای مربوطه و مردم است، همه باید دست و به دست داده و برای تسری این فرهنگ در جامعه اقدام کنیم.

مردم و نهادهای فرهنگی دو بال تسری فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه
غلامحسن اسلامی‌صدر، سرپرست فرمانداری قزوین در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: مهم‌ترین حوزه در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب مجموعه‌های مردمی است که به عنوان کنشگر رفتار کرده و خود به میدان عمل بیایند، اگرچه خوشبختانه ما در قزوین شرایط خوبی نسبت به سایر استان‌ها داریم و اغلب مردم ما مقید به حجاب هستند.

وی با بیان اینکه سنت حجاب در مردم مذهبی قزوین به خوبی جا افتاده است، افزود: این نتیجه سال‌های تلاش مستمر مجموعه‌های مردمی است که در حوزه عفاف و حجاب نگرانی چندانی نداریم، اما همین حد هم زیبنده شهر ما که معروف به تدین است، نیست.

اسلامی‌صدر بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند تلاش از سوی نهادهای مربوطه و مردم است، همه باید دست و به دست داده و برای تسری این فرهنگ در جامعه اقدام کنیم.

وی گفت: مردم با امر به معروف و رعایت شرایط آن می‌توانند فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند، طبق گفته نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در تذکرات خود شخصیت افراد را هم مد نظر گرفته و با رعایت شان افراد و رعایت آموزه‌های دینی عمل کنند.

سرپرست فرمانداری قزوین تصریح کرد: وظایف دستگاه‌های حاکمیتی در این زمینه متفاوت است، کسانی که به دنبال هنجارشکنی بوده و با قصد وغرض قبلی به دنبال اباهه‌گروی و ترویج فرهنگ برهنگی هستند باید با آنان برخورد شود.

وی ادامه داد: تعداد این افراد در مقایسه با بانوان عفیف و پاکدامن قزوینی بسیار کم است ولی همین هم برای مردم متدین قزوین قابل تحمل نیست.

اسلامی‌صدر در پایان گفت: مشاهدات نشان می‌دهد که پدیده کشف حجاب در برخی نقاط شهر مانند مراکز خرید و مراکز تفریحی پررنگ‌تر است، که امید است با ورود نیروهای مردمی البته با رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه‌ها مربوطه نسبت به رفع این معضل قدم برداریم، چرا که غاطبه مردم قزوین خواهان و طرفدار حجاب هستند.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان