۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین دوره ملی و مجازی «ضد» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۱۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۴ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین:

دوره ملی و مجازی «ضد» در قزوین برگزار می‌شود

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: موسسه جوانان آستان‌ قدس‌ رضوی در جهت توانمندسازی گروه‌های مرجع مرتبط با نوجوان و جوان، برای اولین بار در کشور، اقدام به برگزاری دوره جامع اصول و شیوه‌های تعامل با نوجوان پر چالش دهه هشتادی می‌نماید.

دوره ملی و مجازی «ضد» در قزوین برگزار می‌شود
میلاد جباری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: موسسه جوانان آستان‌ قدس‌ رضوی به‌ عنوان مرکز رشد و تعالی فکری جوانان در آستان مقدس و نورانی امام رئوف(ع)، در جهت توانمندسازی گروه‌های مرجع مرتبط با نوجوان و جوان، برای اولین بار در کشور، اقدام به برگزاری دوره جامع اصول و شیوه‌های تعامل با نوجوان پر چالش دهه هشتادی می‌نماید.

وی افزود: دوره ضد، چکیده مفاهیم، راهبرد و راهکارهای مورد نیاز جهت تعامل و ارتباط متناسب با مخاطبینی است که با ذهنی پرشبهه و کنش‌گری‌های هنجارشکنانه، در فضای فرهنگی مورد طرد قرار گرفته و در ذهن بسیاری به عنوان نسلی گسسته از سایر نسل‌ها و غیرقابل تعامل در نظر گرفته می‌شوند.

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین ادامه داد: این دوره حاصل کار تحقیقاتی جامع و تجربه عملیاتی و میدانی تیم محتوایی و اساتید موسسه جوانان آستان قدس رضوی می‌باشد که در اثر تجربه چندین سال فعالیت گسترده در فضای نوجوانان پرچالش کشور، به ویژه در ایام اغتشاشات و نا‌آرامی‌های امنیتی و سیاسی داخلی است که در اختیار فعالان فرهنگی، کنشگران و دغدغه‌مندان عرصه جوان و نوجوان امروز قرار گرفته است.

جباری یادآور شد: اساتید همراه دوره شامل حجج‌الاسلام وکیلی، سوزنچی، تولایی، سید بشیر حسینی، باقرزاده، معماریانی و عزیزی است.

وی بیان کرد: تمام دوره شامل ۲۵ ساعت فیلم اختصاصی و ضبط شده در استودیوی موسسه جوانان با محوریت توانمندسازی معرفتی-مهارتی فعالان فرهنگی،تربیتی، سیاسی و اجتماعی است که به‌صورت مجازی، محتوای آن را در قالب فایل‌های تدریس در قالب پنج گام قرار گرفته است.

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین اضافه کرد: شرکت‌کنندگان با شروع هر مرحله، فیلم استاد را مشاهده کرده و در انتهای مرحله نیز پنج سوال تستی تصادفی مطرح شده که جواب می‌دهند.

جباری عنوان کرد: هزینه اصلی دوره سه میلیون ریال می‌باشد اما با تقبل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، علاقه‌مندان می‌توانند به صورت «رایگان» در دوره شرکت کنند.

وی تاکید کرد: افراد برای ثبت‌نام در دوره باید اطلاعات خواسته شده در صفحه ثبت‌نام را با دقت کامل کنند که پس از ثبت اطلاعات و تایید شدن شماره همراه، وارد سامانه خواهند شد که با مراجعه به مرحله «شروع دوره» توضیحات تکمیلی ارائه می‌شود.

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: افراد با شرکت در دوره و اتمام مراحل می‌توانند با توجه به امتیازی که کسب کرده‌اند، از مزایایی نظیر گواهینامه دیجیتال موسسه جوانان، شرکت در گردهمایی ویژه برگزیدگان در مشهد مقدس و بن خرید محصولات فرهنگی استفاده کنند.

جباری در پایان گفت: پس از مطالعه و تکمیل مرحله شروع دوره و فعال شدن مراحل برای شرکت‌کنندگان، 40 روز زمان باقی است تا محتوای گام‌های آموزشی را مطالعه کرده و در آزمون‌های دوره شرکت نمایند و توجه داشته باشند؛ پس از پایان 40 روز صرفا مراحل آزمون غیرفعال می‌شود و دسترسی به محتوا محدود نخواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به این آدرس اینترنتی «zed.javanan.org» مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان