۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۶۴۱۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۲ ساعت: ۸:۳۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولین و اصحاب رسانه؛

اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین برگزار شد

اختتامیه جشنواره رسانه‌های استان قزوین با حضور مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد.

اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آئین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین با حضور مسئولین و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

ایمان شمسایی در این مراسم با اشاره به جهاد تبیین به عنوان مهمترین رسالت رسانه‌ها، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی، مقابله با فرهنگ استعماری و استکباری از وظایف تعیین شده برای رسانه‌ها در ماده 2 قانون مطبوعات است که همان جهاد تبیین است.

وی افزود: سال گذشته حوادث تلخ و شیرین زیادی داشتیم اما رسانه‌ها نشان دادند با تمام اختلاف سلیقه‌ها، پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا ایستاده‌اند و اجازه دخالت دشمنان و بدخواهان نظام را در امور کشور نمی‌دهند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اصحاب رسانه بیش‌از آنکه به استحکام فنی و ساختاری گزارش‌ فکر کنند باید به فکر سوژه‌ها و مسائل باشند زیرا هیچکس به اندازه اصحاب رسانه نمی‌تواند نظام مسائل کشور، استان و شهر را تبیین کند.

وی اظهار کرد: ماده ۴۶ قانون مطبوعات بر امنیت شغلی خبرنگاران تأکید می‌کند و مدیرمسئول موظف است خبرنگار را بیمه کند و اگر این کار صورت نگیرد آن رسانه از کلیه حمایت‌های فرهنگ و ارشاد محروم خواهد بود.

به گفته وی، افراد بسیاری در جامعه خبری مشغول فعالیت هستند اما سازمانی وجود ندارد که این افراد را گزینش کند که در این حوزه نیز در در تلاشیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

محمدحسین فائزی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد با بیان اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات بعد از ۵ سال توقف در قزوین برگزار شد اظهار کرد: در نهمین دوره جشنواره مطبوعات استان قزوین تنها به برگزاری جشنواره اکتفا نشد و دوره‌های تخصصی نیز در حاشیه آن برگزار شد.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خبرنگاران و مسئولین روابط عمومی، نشست تخصصی مدیران رسانه‌ها و مسئولین روابط عمومی و دیدار مدیران رسانه‌ها با مدیرکل مطبوعات داخلی و خبرگزاری‌های وزارت ارشاد از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: در این دوره از جشنواره آثار ارسالی به نسبت دور قبل رشد ۵ برابری داشته و ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی در پایان یکی دیگر از ویژگی‌های این دور از جشنواره را پرداختن به فضای مجازی دانست و ادامه داد: ۱۸ اثر نیز در رابطه با فضای مجازی به دبیرخانه ارسال شد.

گفتنی است منتخبین جشنواره در پایان مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان