۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین واقعه غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‌دهد
کد خبر: ۳۶۴۰۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۵ ساعت: ۹:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

واقعه غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‌دهد

حجت‌الاسلام غلامحسن شهسواری گفت: واقعه غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‌دهد و عید سعید غدیر خم که عید امامت و ولایت است همانند عید قربان و عید فطر از ایام الله محسوب می‌شود.

واقعه غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‌دهد
غلامحسن شهسواری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه عید سعید غدیر خم به واسطه تبیین جایگاه امامت و ولایت، این عید یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان است.

وی افزود: اگر مردم از همان ابتدا واقعه بزرگ غدیر را مانند عاشورا با عظمت برگزار می‌کردند ولایت امیرالمومنین علیه السلام، امروزه تثبیت شده بود و تمام مشکلات امت اسلامی به واسطه جایگزین شدن افراد ناصالح در جایگاهی که به آنان انتساب نداشت، به وجود نمی‌آمد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: شک و تردیدی در حقانیت غدیر و ولایت امیرالمومنین علیه السلام وجود نداشت اما پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام از غفلت مسلمانان سوءاستفاده شده و برخی این واقعه را کان لم یکن در نظر گرفتند و متاسفانه به جای غدیر، سقیفه را حاکم کردند.

وی عنوان کرد: داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‌دهد و عید سعید غدیر خم که عید امامت و ولایت است همانند عید قربان و عید فطر از ایام الله محسوب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) درباره روز عید غدیر فرمودند؛ روز غدیرخم برترین اعیاد امت من است و آن روزی است که خدای متعال به من فرمان داد تا برادرم علی ابن ابیطالب علیه السلام را به عنوان پرچم هدایت امت نصب کنم و آن روزی است که خدا دین را در آن کامل کرد و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین کامل برایشان پسندید.

لزوم تبیین واقعه غدیر برای نسل جوان 

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) در خصوص اهمیت جایگاه این روز بزرگ فرمودند؛ عید غدیر عظیم‌ترین و باشرافت ترین عید مسلمانان معرفی شده که سزاوار است در هر ساحت آن شکر خدای به جای آورده شود و مردم روزه شکر بگیرند که روزه این روز معادل ۶۰ سال عبادت است.

شهسواری بیان کرد: ما باید در این ایام واقعه غدیر خم و مسئله ولایت را برای همه مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنیم تا این انحراف تاریخی که در جهان اسلام اتفاق افتاده برای مسلمانان روشن شود.

وی افزود: پیامبر اسلام از آغاز بعثت در مناسبت‌های گوناگون بارها خلافت و امامت امام علی(ع) را بیان کرده بودند اما آنچه که در غدیرخم به وقوع پیوست و پیامبر عظیم‌الشان اسلام، امیرالمومنین را به عنوان وصی و وزیر و جانشین و امام بعد از خود معرفی کرد از موضوعات اصلی واقعه غدیرخم است و به منزله سندی ماندگار و قطعنامه‌ای جهانی بود که در حضور بیش‌از ۱۰۰ هزار مسلمان از اطراف جهان اعلام عمومی شد.

شهسواری خاطرنشان کرد: واقعه غدیرخم در سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) جلوه گر شده و همه امامان معصوم پس از امیرالمومنین نیز همواره بر محوری بودن اصل ولایت و امامت تاکید کردند و بر آن تکیه داشتند.

وی تصریح کرذ: رهبر و ولی امت باید دارای ویژگی‌های شاخصی باشد که از جمله آن برخورداری از عدالت، تقوا، شجاعت و تسلیم ناپذیری در برابر توهمات دشمنان و همچنین داشتن تجربه سیاسی و آگاهی از قانون و توانایی اداره امور جامعه است تا بتواند با درک مسائل و دغدغه‌ها، کشور را به خوبی اداره کند.

شهسواری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دارای همه این شاخصه‌ها بوده و در طول ۳۴ سال رهبری، ایشان به خوبی توانستند کشتی انقلاب را به ساحل نجات رسانده و در مواجهه با توطئه‌ها و توهمات و تفرقه‌‌افکنی دشمنان با بهره‌مندی از تجربه سیاسی‌ به خوبی عمل کردند.

وی در پایان گفت: امیدواریم ما هم بتوانیم در مسیری که مقام معظم رهبری برای انقلاب پیش‌بینی کردند ثابت‌قدم و ولایت پذیر باشیم زیرا برخی در زبان ادعای انقلابی بودن را دارند اما متاسفانه در عمل ولایت‌پذیر نیستند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان