۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین معادلات بعثی‌ها با مقاومت رزمندگان در شهر مهران به هم ریخت
کد خبر: ۳۶۳۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۱ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رزمنده دوران دفاع مقدس در مصاحبه با صبح قزوین:

معادلات بعثی‌ها با مقاومت رزمندگان در شهر مهران به هم ریخت

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: با ادامه عملیات، کشور روز به روز قوی‌تر شده و با پشتیبانی نیروهای هوایی، هوانیروز و توپخانه‌ها در همان روزهای نخست توانست تمام معادلات بعثی‌ها را در هم ریخته و با کمترین تلفات به خود و بیشترین خسارات به عراق، ادعاهای پوچ صدام را بر هم بریزد.

معادلات بعثی‌ها با مقاومت رزمندگان در شهر مهران به هم ریخت
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین؛ اگر در تقویم کشور مطالعه‌ای داشته باشیم، روز مهمی را با عنوان آزادسازی شهر مهران ملاحظه می‌کنیم که محال است در حافظه تاریخی رزمندگان به فراموشی سپرده شود.

عملیات کربلای یک، عملیات تهاجمی سپاه پاسداران علیه نیروهای ارتش عراق در خلال جنگ ایران و عراق بود که در تیرماه سال 1365 برای 10 روز به صورت گسترده در منطقه مهران انجام شد و با پیروزی نیروهای ایرانی و بازپس گیری شهر مهران به اتمام رسید.

دهم تیرماه بی‌گمان برگ زرین و افتخاری درخشان در تاریخ ذهن مردمان این سرزمین نقش بسته و خاطره افتخار و غرور ملی یک ملت برای حراست از کیان و پاسداری از یک سرزمین برای همیشه در اذهان کوچک و بزرگ مردم شهر و روستا حک شده است.

آزادسازی شهر مهران در 10 روز

این روز را می‌توان روزی پرافتخار و غرورآمیز دانست که سمبل مقاومت، رشادت و شهامت مردمان مظلوم و صبور این دیار شده و امروز مهران آزاد و دروازه میلیون‌ها نفر برای رسیدن به سرور شهیدان شده است.

به بهانه‌ای سالروز این آزادسازی دقایقی با داریوش کررانی یکی از رزمندگان دفاع مقدس همراه شده‌ایم تا از مقاومت آن روز برایمان بگوید.

وی که سابقه حضور در عملیات فاو و والفجر 8 را دارد، در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین؛ اظهار می‌کند: عملیات آزاد سازی شهر مهران با رمز یا ابوالفضل‌العباس در دهم تیرماه سال 65 شروع شد و تا 19 تیرماه به مدت 10روز با فتح کامل مهران و ارتفاعات قلاویزان توسط نیروهای رزمنده ادامه داشت.



معادلات عراقی‌ها در عملیات آزادسازی مهران به هم ریخت

وی می‌گوید: نیروهای رزمنده با تمام قوا و البته ضعف نیروی بعثی توانستند مهران را آزاد کنند در حالی که صدام عنوان کرده بود «اگر مهران را فتح کنید، کلید بصره را به شما تحویل می‌دهم».

کررانی عنوان می‌کند: با ادامه عملیات، کشور روز به روز قوی‌تر شده و با پشتیبانی نیروهای هوایی، هوانیروز و توپخانه‌ها در همان روزهای نخست توانست تمام معادلات بعثی‌ها را در هم ریخته و با کمترین تلفات به خود و بیشترین خسارات به عراق، ادعاهای پوچ صدام را بر هم بریزد.

رزمنده دوران دفاع مقدس ابراز می‌کند: ادعاهای صدام با پشتیبانی بلوک غرب و شرق بود اما با این وجود نیروهای رزمنده با تمام قوا جنگیده و توانستند برگ زرینی را در تاریخ کشور و جهان ثبت کنند.

 
مقاومت، الگویی جداناپذیر از رزمندگان در جریان عملیات جنگی

وی با اشاره به رمز موفقیت رزمندگان در عملیات آزادسازی شهر مهران عنوان می‌کند: اتکا به خدا و نیروی ایمان از جمله این عوامل بود که رزمندگان همواره اتکا به خدا و اتکا رهنمودهای رهبری را در سرلوحه خویش داشتند.

کررانی یادآور می‌شود: مسئولیت دیدبان توپخانه شهربانی را در سال 65 بر عهده داشتم که در چهارم تیرماه همان سال صدام به بهانه تصرف چاه نفت با تمام قوا به ما حمله کرد؛ باتوجه به مسئولیتم و دیدبانی توپخانه، متوجه نقشه صدام شده و حالت آماده باش را به تمام نیروهای توپخانه حالت اعلام کردم و پشت دیدبان‌های پشتیبانی کننده عراقی‌ها را با آتش بسته و وعده‌ صدام به یاس و ناامیدی تبدیل شد.

این رزمنده دفاع مقدس در پایان با اشاره به قدرت نظامی نیروهای رزمنده در تمام عملیات دفاع مقدس یادآور می‌شود: 27 مردادماه سال 57 آخرین عملیاتی بود که انجام دادیم؛ نیروهای رزمنده در هیچ یک از عملیات عقب‌نشینی نکرده بلکه با تمام توان در برابر بعثی‌ها مقاومت کردند.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان