۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین نمایشگاه مدو لباس با حضور ۶۱ برند ملی در قزوین افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۶۳۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۲۹ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

نمایشگاه مدو لباس با حضور ۶۱ برند ملی در قزوین افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: نمایشگاه مد و لباس با حضور ۶۱ برند ملی از استان‌های مختلف کشور از جمله قم، کرج، اصفهان، خوزستان، همدان، مازندران، مشهد، گلستان و ۶ برند تولیدی از قزوین افتتاح می‌شود.

نمایشگاه مدو لباس با حضور ۶۱ برند ملی در قزوین افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدحسین فائزی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم پوشش مناسب، استاندارد و زیبا دارای چهار ویژگی زیبایی و آراسته، عفیفانه، خوش قیمت، با کیفیت و خوش‌جنس بودن است که این ویژگی‌ها موجب می‌شود لباس خوب در جامعه ترویج یابد.

وی افزود: عمده بانوان کشور ما عفیف و پاک‌دامن هستند و لازمه عفت و پاکدامنی آن است که لباس خوب و مورد نیاز در اختیار آنها قرار بگیرد و بسیاری از بانوان به آن اذعان دارند؛ با توجه به این موضوع تکلیف ما به عنوان دستگاه حاکمیتی اولویت قرار دادن پوشش یاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: قزوین نمره مناسبی را در میزان دسترسی به لباس خوب ندارد و قصورات صورت گرفته در گذشته در این بین بی‌اثر نبوده است لذا باید قصورها و کسری‌ها را جبران و برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای بهبود شرایط در نظر گرفته شود.

افتتاح نمایشگاه مد و لباس با حضور 61 برند ملی در قزوین

فائزی یادآور شد: نمایشگاه مد و لباس در ساعت 19 روز چهارشنبه 31 خردادماه سال جاری با حضور 61 برند ملی از استان‌های مختلف کشور از جمله قم، کرج، اصفهان، خوزستان، همدان، مازندران، مشهد، گلستان و 6 برند تولیدی از قزوین افتتاح می‌شود که تمام این برندها یا طراح یا تولیدکننده هستند.

وی ادامه داد: اتفاق مناسبی در حوزه فضاسازی و پوشش عفیفانه صورت گرفت و اعتقاد داریم باید با ذائقه بانوی عفیف ایرانی، پوشش مناسب ترویج و در دسترس قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: تاسیس مراکز عرضه پوشاک به صورت دائمی و مستقر را به عنوان فعالیت‌های میان مدت اداره‌کل پیگیری می‌کنیم و امیدواریم تا پایان سال با دعوت از بخش خصوصی و تسهیل‌گری برای آن، تعدادی فروشگاه اجتماعی بانوان مد و لباس را در استان افتتاح کنیم.

شهرک صنفی پوشاک در قزوین افتتاح می‌شود

فائزی با اشاره به برنامه‌های بلند مدت اداره‌کل ارشاد گفت: با مشارکت استانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مقرر شده شهرک صنفی پوشاک در شهرک کاسپین دو ایجاد و تولیدات مناسب ایرانی در آن مستقر شود؛ پیش‌بینی می‌کنیم در دو الی سه سال آینده شاهد تحقق این مصوبه باشیم.



این مسئول اذعان کرد: ظرفیت‌های جالبی را در استان کشف کردیم به گونه‌ای که طراحان و تولیدکنندگانی در این استان حضور دارند که به صورت مستقیم با پایتخت و بازارهای ملی همکاری می‌کنند و از آنها برای حضور در نمایشگاه مد و لباس دعوت شده است.

فائزی بیان کرد: سازمان‌های مختلفی همچون شهرداری به ویژه سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی ورزشی، صداوسیما، مجموعه کانون‌های مساجد و موسسه پویش گران فناور پارسیان استان در برپایی نمایشگاه مد و لباس قزوین همکاری داشتند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد جدی در طراحی لباس فرم دانش‌آموزی با کمک طراحان در تمام استان ارائه شده و با رایزنی‌های صورت گرفته با متولیان از جمله آموزش و پرورش این اتفاق خواهد افتاد و با تحقق آن شاهد تحولی در لباس دانش‌آموزان دختر خواهیم بود.

عرضه لباس‌های خوش قیمت در نمایشگاه مد و لباس قزوین

این مسئول نمایشگاه مد و لباس به مدت سه روز در استان برگزار می‌شود، یادآور شد: نمایشگاه از روز چهارشنبه هفته جاری از ساعت 16 الی 22 و روزهای پنج شنبه و جمعه از 11 صبح الی ساعت 22 میزبان علاقمندان خواهد بود.

مسئول نمایشگاه مد لباس استان قزوین در ادامه این جلسه گفت: یازدهمین نمایشگاه شرکت پویشگران با عنوان «مد و لباس» در سرای بهشتیان مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین در ساعت 19 روز چهارشنبه افتتاح می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه سال‌های گذشته در استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، همدان، کاشان، جزیره قشم، زنجان، رشت، گرگان و یزد با استقبال با شکوه مردم برگزار شده است.

سعید جام‌آبادی بیان کرد: در قالب برگزاری نمایشگاه‌ مد و لباس در استان‌های مختلف کشور، هفت میلیارد تومان گردش مالی و میزان خرید مردم از آن حاصل شده است.

مدیر خصوصی نمایشگاه مد و لباس استان قزوین با اشاره به قیمت لباس‌های نمایشگاه بیان کرد: برندهایی که در نمایشگاه حضور دارند کیفیت و طراحی مناسب را مد نظر قرار داده و با توجه به اینکه فعالان از تولیدکنندگان دسته اول هستند، لباس‌های خوش قیمتی در نمایشگاه عرضه خواهد شد.



طرح تعویض پارچه چادری کهنه با نو در نماشیگاه مد و لباس قزوین

جام‎‌آبادی با اشاره به انواع عرضه محصولات در نمایشگاه مد و لباس ادامه داد: عرضه مانتو، چادر، عبا، لباس کودک و بالغ بر پنج هزار بن تخفیف و دعوت نامه در نظر گرفته شده که بن‌های تخفیف بالغ بر 6 میلیارد و 250 میلیون ریال است که برای هر نفر 125 میلیون ریال بن تخفیف در قالب 500 هزار ریال خرید چادر، 500 هزار ریال عبا و مانتو و 250 هزار ریال برای خرید روسری تعریف شده است.

وی اضافه کرد: طرح تعویض پارچه چادری کهنه با نو در نمایشگاه مد و لباس در نظر گرفته شده که در نمایشگاه‌های اخیر بالغ بر 400 قواره چادر کهنه با نو تعویض شد و در استان قزوین بالغ بر 500 قواره آماده سازی شده است.

این مسئول در پایان گفت: تعویض پارچه چادری کهنه با نو از 390 هزار تومان تا دو میلیون تومان در سلایق مختلف با چادر پارچه‌های متفاوت انجام می‌شود.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان