۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین عملکرد دستگاه‌های متولی فرهنگ در جامعه باید ملموس باشد
کد خبر: ۳۶۳۰۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۲۰ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

عملکرد دستگاه‌های متولی فرهنگ در جامعه باید ملموس باشد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با اشاره به کم‌کاری دستگاه‌های متولی فرهنگ گفت: انتظار داریم تمامی ۳۴ دستگاه مسئول ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به میدان آمده و برنامه‌های خود را به اجرا درآورند تا آثار آن را به طور ملموس در جامعه شاهد باشیم.

عملکرد دستگاه‌های متولی فرهنگ در جامعه باید ملموس باشد
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: شهید الداغی نمونه و اسوه مجاهدت در راه امر به معروف و نهی از منکر و حفاظت و پاسداری از ناموس برای ملت ایران خواهد بود.
وی افزود: شهید الداغی نشان‌دهنده غیرت دینی و ایمان جوانان ایرانی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ابراز کرد: تا وقتی که شهید حمیدرضا الداغی‌ها هستند نباید دشمنان فکر فروپاشی نظام خانواده، اباهه‌گری و مبارزه با حجاب را در سر خود بپرورانند.

این مسئول بیان کرد: بدون شک ملت غیور ایران با تاسی به خون این شهید بزرگوار در حرکت خود برای حمایت از ارزش‌های انسانی و اسلامی همچون پوشش، حیا، عفاف و حجاب و فضیلت‌های انسانی تلاش بیشتری خواهند کرد.

حرکت‌های حجاب ستیز و عفاف‌گریز برخلاف سعادت جامعه است

محمدبیگی بیان کرد: کسانی هم که پوشش قانونی و شرعی را رعایت نمی‌کنند، بدانند که وقتی بر قوانین اجتماعی، دینی و شرعی پایبند نباشند در واقع به خود و خانواده خود آسیب می‌زنند.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ابراز کرد: دختران بدانند که حضور عفیفانه آنها در جامعه و با پوشش کامل متضمن امنیت کامل و حضور مقتدرانه آنها در جامعه و سعادت و خوشبختی آنان در آینده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: این حضور عفیفانه می‌تواند زمینه سالم و امن را برای تحصیل و فعالیت‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی و آموزشی باشد.

این مسئول اذعان کرد: اگر از ضوابط پوشش و قانون تخطی بکینم جامعه را برای خود ناامن کردیم؛ لذا حرکت‌های حجاب ستیز و عفاف‌گریز و مخالف دین و قوانین شرعی برخلاف موفقیت‌ها و سعات انسانی است.

حجاب در اسلام یک قانون اجتماعی است

وی خاطرنشان کرد: خداوند در بیش‌از 20 آیه قرآن کریم مظاهر مربوط به عفت، حیا، رفتارهای عفیفانه و کرامت‌ها و فضیلت‌های انسانی را برشمرده است.

محمدبیگی افزود: بدون شک عفاف و حجاب براساس فطرت انسانی برای تحکیم خانواده و افزایش محبت و عشق بین همسران و گرمی کانون خانواده بنا نهاده شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: حجاب در اسلام یک قانون اجتماعی بوده و یک الزام اخلاقی برای حفظ و تحکیم کانون خانواده است.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده عنوان کرد: اگر در جامعه‌ای حجاب رعایت نشود و معیارهای زیست عفیفانه مد نظر افراد قرار نگیرد در آن جامعه شاهد کاهش ازدواج، کاهش مسئولیت‌پذیری و افزایش طلاق و آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری و خشونت‌ها خواهیم بود.

وی تاکید کرد: آمار قتل‌هایی که به خاطر آزار جسمی و جنسی زنان در غرب اتفاق می‌افتد بسیار بالا است و فضای ناامنی برای حضور بانوان در اجتماع است.

کم‌کاری 34 دستگاه مسئول ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

محمدبیگی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران فضای امنی را براساس ارزش‌های انقلاب اسلامی، خون شهدا و سیاست‌گذاری امامین انقلاب برای بانوان ایجاد کرده و با رای حداکثری مردم، حجاب در قانون اساسی به عنوان ارزش اسلامی ذکر شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: انتظار داریم تمامی 34 دستگاه مسئول ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به میدان آمده و برنامه‌های خود را به اجرا درآورند تا آثار آن را به طور ملموس در جامعه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: کم کاری دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور، ضعف خانواده‌ها در تربیت فرزندان و عدم کنترل و ساماندهی فضای مجازی و ضعف قانون گذاری از زمینه‌های افزایش بزهکاری‌ و آسیب‌های اجتماعی است که امروز در قالب اتفاقات سبزوار شاهد هستیم.

محمدبیگی بیان کرد: اشرار و ارازل و اوباش باید بدانند که برخورد جدی و قانونی در انتظار آنها است و از قوه قضائیه انتظار داریم مسببین جنایت سبزوار را در انظار عمومی به اشد مجازات برساند و اجازه ندهد ارازل و اوباش امنیت جامعه و دختران را به خطر بیندازند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان