۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۹۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۶ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

به میزبانی قزوین؛

آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در روز چهارشنبه، دهم اسفند ماه به میزبانی قزوین خبر داد.

آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برگزار می‌شود
سمیه اسمعیلی در گفتگو با خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین؛ با اشاره به آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار، اظهار کرد: این مراسم در روز چهارشنبه مصادف با دهم اسفند ماه سال جاری از ساعت 19 تا 21 در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: از مراسم آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار حضور مسئولان کشوری و استانی و مهمانان و شعرای داخلی و خارجی با اجرای برنامه‌های متنوع پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قالب موضوع‌های «شهدا و ایثارگران»، «مادران و همسران معظم شهدا و بانوان عاشورایی»، «سبک زندگی در مکتب فاطمی»، «شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین»، «شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم»، «فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده» و «شهدا و ایثارگران استان قزوین» برای نخستین بار در این استان برگزار ‌شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه کنگره شامل سه بخش است، بیان کرد: بخش اصلی شامل شاعران سراسر ایران بزرگ، بخش بین‌الملل شامل شاعران سایر کشور‌ها در زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شامل شاعران خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین بخش‌های قالبی اشعار شامل کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف و ذهن و زبان کودک و نوجوان بوده است.

وی گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار با مراجعه به سایت‌های نوید شاهد و ایثار قزوین، آثار خود را تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری به بنیاد ارسال کردند.

این مسئول افزود: یک هزار و 236 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده که در اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر از 26 شاعر برگزیده تجلیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان یادآور شد: تا برگزاری اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر، برنامه‌های جانبی مختلفی از جمله عصر شعر دانشجویی، یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا، محفل شعر بانوان، محفل شعر شاعران، عصر شعر دانش‌آموزان، عصر شعر خاتم سلیمانی ۲ و مشارکت در برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس و مقاومت، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان