۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین محور اصلی برنامه‌های ستاد نمازجمعه جذب حداکثری نوجوانان و جوانان است
کد خبر: ۳۶۱۸۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۴ ساعت: ۱۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد نمازجمعه قزوین:

محور اصلی برنامه‌های ستاد نمازجمعه جذب حداکثری نوجوانان و جوانان است

دبیر ستاد نمازجمعه قزوین گفت: رویکرد نمازجمعه بعد از صحبت‌های رهبر انقلاب به عنوان قلب فرهنگی و قرارگاه تقوی و بصیرت، تغییر کرده ساماندهی نرم افزاری خوبی انجام شده به طوری که امروز ستاد نماز جمعه قزوین در حوزه فرهنگی در کشور نیز پیشگام است.

محور اصلی برنامه‌های ستاد نمازجمعه جذب حداکثری نوجوانان و جوانان است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ نشست خبری دبیر ستاد نمازجمعه استان قزوین پیرامون طرح‌های برتر کشوری دانش‌آموزی ستاد نماز جمعه قزوین شامگاه پنجشنبه در دفتر ستاد نماز جمعه قزوین برگزار شد.

علی شفیعی‌، دبیر ستاد نمازجمعه در این جلسه با اشاره به رویکرد فرهنگی نمازجمعه اظهار کرد: رویکرد نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی و قرارگاه تقوی و بصیرت جامعه تغییر کرده به طوری که امروز ستاد نماز جمعه قزوین در حوزه فرهنگی در کشور پیشگام است.

وی یادآورشد: در این زمینه کارهای فرهنگی با محوریت نماز جمعه طراحی و اجرا شد و «سینمای جمعه» را بعد از اقامه نماز راه‌اندازی و در آن فیلم‌های مستند با موضوعات متنوع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مطالبه‌گری را اکران کرده‌ایم که با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

مسئول ستاد نمازجمعه قزوین با اشاره به برگزاری نهضت خدمت هر هفته، بیان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با برپایی میز خدمت در نمازجمعه هر هفته حضور پیدا کرده و  پاسخگوی سوالات و مطالبات مردم هستند.

مطالبات مردم در میزخدمت پیگیری می‌شود

وی افزود: تمام مطالبات مردم در میز خدمت نمازجمعه پیگیری شده و مشخصات مردم و مسئولان ثبت می‌شود، لذا مسائل کاملا مستند بوده و جنبه نمایشی ندارد.

شفیعی خاطرنشان کرد: تاکنون طرح‌های مختلفی اجرا شده که بعضی از آنها  جزو رسالت اولیه ما نیست، بلکه برگرفته از یک دغدغه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات عمومی طرح ‌هایی را برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم از جمله مشاوره حقوقی و «طرح پزشک جمعه» که شرایط ویزیت رایگان و خدمات درمانی برای نمازگزاران فراهم شود.

دبیرستاد نمازجمعه قزوین با اشاره به طرح‌های اقتصادی بیان کرد: «طرح ساخت ایران» و «ایران کالا» از دیگر ایده‌هایی است که با برپایی غرفه‌هایی از تولیدات ایرانی با قیمت مناسب در جهت حمایت از تولیدکنندگان ومردم این خدمات ارائه خواهد شد.

 
اجرای طرح میعاد با هدف تبیین و پاسخ به شبهات دانش‌آموزان

شفیعی تصریح کرد: تمرکز ما در ستاد نماز جمعه روی نسل جوان و دانش‌آموزان برای جذب آنها به نماز جمعه و امور عبادی است.

وی ادامه داد: از سال ۹۶ طرح دانش‌آموزی «میعاد» کلید خورد که این کار یک مدل بومی، اقتضایی و متناسب با نیازها و رویکرد گام دوم جهاد تبیین بوده که قالب آن تلفیقی از یک موزه زنده و نمایشگاه است و توانسته بازخوردهای خوبی را از طرف بازدیدکنندگان دریافت کند.

دبیرستاد نمازجمعه قزوین با اشاره به بازخورد مناسب طرح میعاد، بیان کرد: نسل جدید یک نسل زلال و پاک است که نیاز به اقدامات درخور و به موقع است، اگر این خوراک فکری و مباحث دینی و ارزشی به موقع برای آنان گفته نشود ضرر آن متوجه خود و جامعه خواهد شد.

250 نفر از طرح میعاد بازدید کردند

وی افزود: در سه ماهی که از اجرای طرح دانش آموزی میعاد می‌گذرد تاکنون ۲۵۰ نفر از این مکان بازدید کردند و به طور میانگین روزانه ۴۵ نفر در گروه‌های سنی ۷ تا ۱۵ سال و تیم‌های پانزده نفری در طرح شرکت داشتند.

دبیر ستاد نماز جمعه قزوین طرح «یاوران جمعه» را از دیگر طرح‌های ستاد نمازجمعه بیان کرد و گفت: افرادی که در طرح میعاد شرکت کرده و اعلام آمادگی کنند، می‌توانند عضو یاوران جمعه شده و بعنوان خادم نمازجمعه مشارکت داشته باشند که تاکنون ۴۰ نفر بعنوان یاوران جمعه به صورت داوطلبانه ثبت نام کردند.

شفیعی بیان کرد: در طرح «مهر جمعه»امام جمعه در مدارس حضور می‌یابد و در طی این دیدار افراد شرکت‌کننده در نماز جمعه شناسایی و به ستاد دعوت می‌شوند تا با دعوت هم‌سن و سالان خود به حضور حداکثری نوجوانان در نمازجمعه کمک کنند.

وی افزود: همچنین طرح «مصباح» ویژه پسران و «مشکاه» ویژه دختران دانش‌آموز از دیگر کارهایی است که با تفاهم آموزش و پرورش اجرا شده و هر هفته دانش‌آموزان چند مدرسه در نمازجمعه شرکت می‌کنند.

شفیعی با اشاره به «طرح امید» جهت ترغیب و تشویق کودکان دانش آموز کلاس اول ابتدایی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انگیزیشی ما، تجلیل و تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده فرهنگی، ورزشی و علمی در صحن نمازجمعه است.

دبیر ستاد نمازجمعه قزوین در پایان گفت: مجموعه اقدامات فرهنگی ستاد نماز جمعه با هدف کاهش میانگین سنی نمازگزاران و مشارکت حداکثری جوانان و نوجوانان و حضور جدی و فعال آنان در زمینه‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خلال این نشست اصحاب رسانه از «طرح دانش آموزی میعاد» بازدید کردند که در این فضای موزه نمایشگاهی با غرفه‌های جذاب و متنوعی از جمله روایت تاریخی و سیاسی ایران، آشنایی با سواد رسانه، بخشی از تاریخ رژیم پهلوی، فضای دوران انقلاب، فضای جبهه و جنگ و خاطره گویی با کمک روایان دفاع مقدس، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، بخش کار و تلاش امروزی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بازی و سرگرمی کامل کردن پازل نقشه ایران، توزیع بن کتاب و بازی چرخ دنده، بخش مهدویت و پاسخ‌گویی به شبهات دینی، بخش مسجد و فضای دینی، بیان احکام و پاسخ به احکام و بخش کتابخانه وجود دارد که هرکدام به عنوان یک خوراک بکر فرهنگی و دینی برای نسل جوان و نوجوان بنا شده است.
 
انتهای پیام/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان