۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین بیش ۱۰ عنوان برنامه در هفته امور تربیتی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۸۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۴ ساعت: ۱۶:۲۱ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قزوین:

بیش ۱۰ عنوان برنامه در هفته امور تربیتی برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۰ برنامه به مناسبت هفته امور تربیتی برگزار می‌شود، فلسفه وجودی امور تربیتی انسان‌سازی است که آموزش و پرورش و مربیان پرورشی در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

بیش ۱۰ عنوان برنامه در هفته امور تربیتی برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، حجت الاسلام حسین محمدزاده در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت اسلامی و تبیین عملکرد حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی که روز پنجشنبه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفته امور تربیتی فرصت مناسب برای آشنایی نسل جوان با ارزش‌های اسلامی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با بیان اینکه همه ساله 8 الی 14 اسفندماه به عنوان هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده است، تصریح کرد: شعار هفته تربیت اسلامی "همه در تربیت سهیم هستیم" است و رویکرد برنامه‌های این هفته، جریان‌سازی فرهنگی تربیتی در مدرسه، خانواده، اجتماع و مردمی‌سازی فعالیت‌های امور تربیتی است.

محمدزاده با اشاره به برگزاری 10 برنامه به مناسبت هفته امور تربیتی افزود: فلسفه وجودی امور تربیتی انسان‌سازی است که آموزش و پرورش و مربیان پرورشی در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: ۲۷ سال پیش تصمیماتی موجب شد تا حوزه پرورشی را از ساختار آموزش و پرورش حذف کنند اما در مدرسه جریان پرورشی با حضور دغدغه‌مندان ادامه داشت و امروز رویکرد دین و اعتقاد و باورها و تربیت اسلامی در مدارس حاکم است و همه ما در سمت تعلیم و تربیتی که اندیشه ناب اعتقادی برای دانش آموز را می‌سازد سهیم هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تاکید کرد: هفت روز در هفته امور تربیتی با عناوین؛ روز مربی و تربیت، خانواده و تربیت، رسانه و تربیت با برپایی نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزان، زیست بوم جدید تربیتی، موقعیت‌های تربیتی، نومربیان و‌ نومعلمان، گروه‌های جهادی و تربیت نامگذاری شده است.

محمدزاده ادامه داد: مراسم تجلیل از مربیان، مشاوران و پیشکسوتان در حوزه تعلیم و تربیت، دیدار مجموعه آموزش و پرورش با ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های دانش آموزی، برنامه‌های ورزشی، نشست‌های سیاسی، حضور در مزار شهدا، نشست‌های تربیتی از ویژه برنامه‌های هفته تربیتی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تشکل‌هایی که برای آن حضور داریم بحث هیات‌های مذهبی مدارس است که مورد استقبال بسیار خوب از سوی دانش آموزان و والدین قرار گرفته است.

اعزام بیش از یکهزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان‌نور
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قزوین گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی یکهزار و100 نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم استان قزوین را به اردوهای راهیان‌نور اعزام کرده است.

محمدزاده ادامه داد: برگزاری دو هزار محفل انس با قرآن در هفته آخر آذرماه، بیش از 100جلسه جشن تکلیف و برگزاری جشن تکلیف برای 20 هزار دانش آموز، بیش از دو کاروان نماز در کل کشور با متولی‌گری استان قزوین و کسب 12رتبه در طرح پرسش مهر از افتخارات استان است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر ایجاد نشاط در دانش‌آموزان اظهار کرد: گاهی در یک بازه زمانی احساس می‌شود برای شادسازی و نشاط‌آفرینی دانش‌آموزان موسیقی را ترویج کرده و در اکثر جشن‌ها و برنامه‌ها موسیقی را بگنجانیم.

وی ادامه داد: تلقی ما از موسیقی باید مشخص باشد، این صحیح نیست که تا هرجایی دانش‌آموز شادمانی را بپسندد باید با او همراه شده و خرسند باشیم که به آنان خدمت کردیم، شادسازی نوجوانان اگر از حد و مرز خود بگذرد دیگر خدمت نیست بلکه خیانت به آنان است.

 
وی بیان کرد: اگر ما تابع محض سلایق دانش‌آموزان باشیم قافیه را باختیم، هنر تربیت همین است، باید آنچه وظیفه اصلی تربیت دینی ماست به آنان انتقال داده و آنچه برخلاف ذائقه آنان بود را با ذائقه جدید برای آنان بسازیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گفت: اگر ذائقه فرزندان ما در فضای مجازی مسموم شده باید این مسمومیت را ترمیم و تبیین کنیم تا بتوانیم یک کار آموزشی موثر در راستای مصون ماندن دانش‌آموزان انجام دهیم.

انتهای پیام/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان