۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین هویت جوانان و نوجوانان ایرانی در خطر سیطره فرهنگ غرب است
کد خبر: ۳۶۱۶۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۷:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دکتر نیلچی‌زاده در جمع زنان و دختران قزوینی:

هویت جوانان و نوجوانان ایرانی در خطر سیطره فرهنگ غرب است

مدرس حوزه علمیه گفت: دشمن نیازهای جوانان را به خوبی شناخته و فهمیده که بستر فضای مجازی بهترین موقعیت برای صید این سرمایه‌های بالقوه است.

هویت جوانان و نوجوانان ایرانی در خطر سیطره فرهنگ غرب است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فروغ نیلچی‌زاده شامگاه پنجشنبه در اختتامیه جشنواره «شمیم علوی» که با حضور بانوان و دختران قزوینی در سالن اجتماعات مجتمع اقامتی لاله قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دین ما به یک فرمول طلایی یعنی تقوا وابسته است و اگر تقوا ریشه حقیقی نداشته باشد با یک‌ تلنگر انسان نابود می‌شود.

وی افزود: پوشش چادر صرفا یک لباس نیست بلکه از مفهوم عمیق‌تری برخوردار بوده و خارج از کالبد مد است درحالی که مانتو صرفا یک بخشی از لباس و پوشش است.

مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه چادر یک فرهنگ عمیق است، گفت: مسئله مهم این است که چادر را به عنوان حقیقت بپذیریم.

این کارشناس حوزه زن و خانواده بیان کرد: قاعده پاکدامنی جزو وجودی مرد و زن است و در حیطه مدیریت غرایز معنی می‌شود.

نیلچی‌زاده عنوان کرد: امروز فرهنگ کره‌ای و الگوهای غربی که نوجوانان ما را با خود درگیر کرده در جهت بی‌هویت کردن جامعه ماست.

وی ادامه داد: در خانواده‌هایی که نقش پدر در آن کم‌رنگ و یا گمشده باشد و یا زنان، نقش مادران خسته و بی‌رمق را ایفا کنند، بدون شک فرزندان با الگوگیری از رفتار، پوشش و ظاهر مدل‌های غربی و کره‌ای به دنبال موجودیت و جلب توجه هستند و به سمت بی‌هویتی حرکت خواهند کرد.

دشمن در فضای مجازی هویت جوان ایرانی را هدف قرار داده است

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: دشمن هم نیازهای جوانان را به خوبی شناخته و فهمیده که بستر فضای مجازی بهترین موقعیت برای صید این سرمایه‌های بالقوه است.

نیلچی‌زاده گفت: امروز مسائل مرتبط با حجاب را با تزویر برای جوانان تعریف می‌کنند؛ حجاب را به اشتباه مانند دیوارهای بلندی معرفی کرده که زنان در آن زندانی و اسیر محدودیت می‌شوند.

وی در پاسخ به این شبهه عنوان کرد: دیوار زندان به این دلیل بلند است تا مانع خارج شدن مجرم و آسیب به جامعه باشد اما دیوار قصر و قلعه بلند است تا از زیبایی‌ها حفاظت کند و قطعاً دیوار حجاب در راستای این هدف بلند است.

مدرس حوزه علمیه تشریح کرد: دیوار بلندِ حجاب دارای پنج دروازه است که برخی برای مردان و برخی هم برای زنان بسیار تاکید شده و اما به طور کلی هر پنج مولفه برای هر دو جنس توصیه شده است.

مدیریت دل، نگاه، چشم، رفتار و بدن اصول مشترک در حفظ حجاب بین زنان و مردان

این مدرس حوزه در توضیح پنج مولفه مهم در حفظ حجاب واقعی گفت: اولین مولفه مدیریت خیال و دل است؛ مرد و زنی که اجازه می‌دهند فکر و دلشان به سمت نامحرم سوق یابد در واقع فاقد حجاب هستند.

نیلچی‌زاده، مدیریت نگاه را دیگر اولویت در حجاب واقعی دانست و بیان کرد: مردان در صف مقدم حفظ نگاه و چشم هستند؛ در بررسی‌ها هم مشخص شده که بیشترین مشتری فیلم‌ها و عکس‌های آلوده مردان هستند که از این رو حجاب چشم برای مردان بیشتر سفارش شده است.

وی با بیان اینکه در بُعد زنانه مدیریت نگاه در درجه دوم است، گفت: اگر می‌خواهید دل در امان بماند هر چیزی را نبیند.

این نویسنده و فعال فرهنگی ادامه داد: سومین مولفه در حفظ حجاب، مدیریت گفتار است که زنان و دختران در خط مقدم این جبهه قرار دارند و باید در شیوه گفتار با نامحرم دقت کنند.

مدرس حوزه علمیه افزود: مدیریت رفتار به عنوان چهارمین مولفه بین زنان و مردان مشترک بوده اما تاکید بیشتر برای زنان است و مولفه پنجم هم مدیریت بدن است که در این حوزه هم تاکید ویژه به بانوان وجود دارد.

الگوسازی از زنان و دختران شهید ایران مورد غفلت مسئولان 

نیلچی‌زاده ابراز کرد: مولفه‌ای که امروز جهان بیشترین حمله را دارد بحث دل و چشم است چون انسان‌ها گرفتار رسانه‌های دیداری و شنیداری هستند و هر چه چشم ببیند نیز دل هم یاد می‌کند و به سمت آن می‌رود.

وی تاکید کرد: هر چه پدر و مادر در خانه بندگی خدا را به جا آورند و دستورات دینی را عمل کنند نسل حقیقی یاوران مهدی را تربیت خواهند کرد.

کارشناس حوزه زنان در پایان با اشاره به غفلت از شهدا به عنوان الگوهای ملموس برای جامعه گفت: ۷هزار شهید زن و دختر در کشور داریم اما متاسفانه الگوسازی نشده‌اند و در مقابل سلبریتی‌ها به عنوان الگوی جوانان ما قرار می‌گیرند لذا در این غفلتی که اتفاق افتاده هر کدام از مسئولین باید به اندازه خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان