۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین قزوین میزبان اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر ایثار می‌شود
کد خبر: ۳۶۰۹۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:

قزوین میزبان اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر ایثار می‌شود

سمیه اسماعیلی گفت: اختتامیه هفتمین دوره کنگره بین‌المللی شعر ایثار در نهم اسفندماه سال‌جاری در استان برگزار می‌شود.

قزوین میزبان اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر ایثار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سمیه اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفتمین دوره کنگره بین‌المللی شعر ایثار در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه این کنگره هر سال در کشور برگزار می‌شود؛ امسال هفتمین دوره آن به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و شهدای شاخصی مانند شهید بابایی و لشکری دارد و به واسطه پایتختی خوشنویسی کشور، استانی هنری و ادبی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: اختتامیه هفتمین دوره کنگره بین‌المللی شعر ایثار در نهم اسفندماه سال‌جاری در استان برگزار می‌شود و اوایل دی‌ماه فراخوان کنگره اعلام شد که بخش اصلی کنگره مربوط به شاعران سراسر ایران و بخش بین‌المللی شاعران سایر کشورها به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شاعران خانواده شهدا و ایثاگران است.

اسماعیلی با اذعان به اینکه موضوعات پیشنهادی کنگره بین‌المللی شعر ایثار مربوط به موضوعات روز جامعه است، گفت: کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قالب موضوعات شهدا و ایثارگران، مادران معظم شهدا، سبک زندگی در مکتب فاطمی، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده و شهدا و ایثارگران استان قزوین برگزار می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در راستای برگزاری هفتمین دوره کنگره شعر بین‌المللی ایثار در استان قزوین سعی کردیم فضاسازی مناسبی را با برگزاری برنامه‌های فعال و پویا در استان ایجاد کنیم و اجرای آن در قالب کمیته‌های مختلف اعم از دانشجویی، بانوان متخصص و شاعران تعریف شده است.

وی اضافه کرد: تمام شعرهایی که در کنگره بین‌المللی شعر ایثار تأیید می‌شوند در نهایت در کتابی به چاپ می‌رسد و آثار شاعران در سال‌های گذشته هم به چاپ رسیده است.

اسماعیلی در پایان گفت: چندین برنامه جانبی از جمله برگزاری یادواره شهید سلیمانی در سیزدهم دی‌ماه سال‌جاری و عصر شعر بانوان همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) به عنوان برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان