۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین بیش‌از ۱۰۰ خانواده در قزوین دارای دو شهید هستند
کد خبر: ۳۶۰۸۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۶ ساعت: ۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:

بیش‌از ۱۰۰ خانواده در قزوین دارای دو شهید هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: در حال حاضر ۱۰۳ خانواده دارای دو شهید با نسبت‌های مادر و پسر، دو برادر و پدر و پسر در استان وجود دارد که بیشترین آمار متعلق به دو برادر است.

بیش‌از ۱۰۰ خانواده در قزوین دارای دو شهید هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛  وجود چهره‌های شاخصی همچون شهید بابایی، رجایی و سرلشگر حسن‌پور یادآور ظرفیت بی‌بدیل فرهنگ ایثار و شهادت در استان قزوین است.

قزوین در طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، سهم قابل توجهی داشته و مادران شهدا با تربیت دلاور مردانی در عرصه ایثار و شهادت نقش‌آفرینی کردند.

نقش‌آفرینی اثرگذار این مادران شهدا در تربیت نسل‌هایی از جنس شهیدان سلیمانی، باکری و ابراهیم هادی توانست ریشه ظلم و ستم را بخشکاند و درخت تنومند اسلام را بارورتر نماید.

به برکت همین مادران و همسران شهدا بود که به پیروزی‌های ارزشمندی در طول تاریخ دست یافتیم.

سهم استان قزوین از تاریخ سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی تاکنون تقدیم بیش‌از سه هزار شهید بوده که از مجموع این شهدا 542 شهید سپاه، 940 شهید ارتش، 108 شهید نیروی انتظامی، 19 شهید جهاد، یکهزار و 357 شهید بسیجی و20 شهید از سایر اقشار است.

سه هزار و 66 شهید در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد، 81 شهید متعلق به شهر قزوین است که مزار آن‌ها در استان واقع نیست و از نمونه این شهداء می‌توان به شهید ابوترابی اشاره کرد.

سمیه اسماعیلی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: در حال حاضر، 103 خانواده دارای دو شهید با نسبت‌های مادر و پسر، دو برادر و پدر و پسر بوده که بیشترین آمار متعلق به دو برادر است.

وی افزود: 90 نفر از مادران شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم استان قزوین دارای دو شهید بوده که از این میزان، 27 مادر در قید حیات هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: یک خانواده دارای سه شهید در استان داریم؛ مادران شهدای مدافع حرم 12 نفر بوده و 6 نفر دیگر هم مادر شهدای فاطمیون هستند.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان