۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین پویش مردمی قطرات احسان در راستای حفظ محیط زیست
کد خبر: ۳۶۰۶۴۸ نویسنده: نفیسه مهرداد تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۴ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مرکز آموزشی، فرهنگی مهد قرآن قزوین برگزار می‌کند؛

پویش مردمی قطرات احسان در راستای حفظ محیط زیست

پویش مردمی قطرات احسان با جمع‌آوری کاغذ باطله، روزنامه و کتاب با هدف کمک به ساخت مرکز آموزشی، فرهنگی مهد قرآن قزوین راه‌اندازی شده‌است.

پویش مردمی قطرات احسان در  راستای حفظ محیط زیست
محسن مافی، مسئول امور اقتصادی مهدقرآن قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: پویش مردمی قطرات احسان با جمع‌آوری کاغذ باطله، روزنامه و کتاب با هدف کمک به ساخت مرکز آموزشی، فرهنگی مهد قرآن قزوین راه‌اندازی شده‌است.

وی ادامه داد: این پویش به منظور کمک به فرهنگ تفکیک و بازیافت زباله‌های کاغذی، جلوگیری از قطع درختان و وارد کردن دوباره کاغذهای باطله به چرخه تولید و کسب درآمد به جهت ساخت مرکز آموزش قرآنی است‌.

مافی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر قزوین زمینی را برای احداث ساختمان مهد قرآن واگذار کرده‌اند، از آنجا که مرکز ما هزینه‌ای بابت آموزش قرآن دریافت نمی‌کند، درآمد حاصل از این پویش صرف احداث ساختمان مرکز آموزشی فرهنگی مهد قرآن خواهد شد.
وی افزود: تاکنون از درآمد حاصل از جمع‌آوری، فروش و ورود کاغذهای باطله به چرخه تولید؛ مرحله خاکبرداری و دیوارچینی این مرکز انجام شده است‌.

مسئول امور اقتصادی مهدقرآن قزوین با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از سوی بانک‌ها و ادارات درخصوص جمع‌آوری کاغذهای باطله صورت گرفته‌است، یادآور شد: این پویش فرهنگی مشارکت و همکاری مردمی را می‌طلبد، از تمام ادارات و بانک‌ها و همشهریان خواستاریم در این امر فرهنگی که در جهت حفظ محیط‌زیست، اشاعه و آموزش فرهنگ قرآنی است، قدم بردارند.

مافی با اشاره به اینکه برای ساخت مجموعه مهد قرآن ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌ نیاز است، تصریح کرد: ما سعی داریم با استفاده از پویش قطرات احسان از هیچ ارزش‌زایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: مهد قرآن استان قزوین قریب به ۲۵ سال است که به همت و مدیریت حاج آقا خوشپنجه فعالیت‌های فرهنگی خود را با رویکرد آموزش رایگان قرآن آغاز کرده است.

این فعال قرآنی بیان کرد: در مجموعه مهدقرآن قزوین نزدیک ۵۰۰ نیروی انسانی به صورت جهادی و بدون دریافت هزینه در سمت‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مافی اظهار کرد: در مسابقات قرآنی که به صورت کشوری در روزهای ۱۰ و ۱۱ آذرماه با حضور ۸۴ فعال قرآنی برگزار شد، مهدقرآن استان قزوین با پنج قرآن آموز در این دوره شرکت کرد که چهارنفر حائز کسب رتبه برتر شدند.

مسئول امور اقتصادی مهدقرآن قزوین یادآور شد: همشهریان عزیز می‌تواند در ازای تحویل کتب فرسوده، کاغذ باطله و روزنامه از دفاتر مهد قرآن نمک سالم دریافت کنند.

مافی در پایان گفت: مراکز ما در خیابان امام خمینی(ره) جنب درب ورودی مسجدالنبی از ساعت ۱۶ الی ۱۹ بعدازظهر و همچنین در خیابان امام‌خمینی(ره) روبروی خیابان تبریز دفتر خدمات پیشخوان وحدت از ساعت ۸ الی ۱۳ جهت تحویل کاغذهای باطله شهروندان عزیز باز خواهند بود‌.

انتهای پیام/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان