۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین قوانین جوانی جمعیت به زوج‌های جوان اطلاع‌رسانی شود
کد خبر: ۳۵۹۸۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۲۷ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

قوانین جوانی جمعیت به زوج‌های جوان اطلاع‌رسانی شود

محمدمهدی اعلایی گفت: اطلاع رسانی قوانین جوانی جمعیت یکی از الزامات است که باید در زمان ازدواج زوج‌های جوان و صدور شناسنامه برای نوزاد به زوج‌ها ارائه شود.

قوانین جوانی جمعیت به زوج‌های جوان اطلاع‌رسانی شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در ستاد استانی جمعیت که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با انتقاد شدید از عدم حضور برخی مدیران کل ادارات در این جلسه اظهار کرد: به مدیرانی که برای این جلسه دعوت شدند اما حضور نیافتند به طور جدی متذکر می‌شوم که علت آن هم باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید مشارکت بیشتری برای حل بحران جمعیت داشته باشند، گفت: اگر حضور دستگاهی در ستاد جمعیت کلیدی و مهم است نباید از آن کوتاهی کند؛ اما از طرفی این دعوت‌ها هم باید بر مبنای وظایف دستگاه‌ها انجام شود.

استاندار قزوین ابراز کرد: تصمیمات و مصوباتی که اتخاذ می‌شود باید با جدیت دنبال و عملیاتی شود و نبود بودجه بهانه خوبی برای اجرا نشدن آن نیست چراکه مدیران و متولیان موظف به چانه زنی و تلاش برای تامین اعتبارات هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: اطلاع رسانی قوانین جوانی جمعیت یکی از الزامات است که باید در زمان ازدواج زوج‌های جوان و صدور شناسنامه برای نوزاد به زوج‌ها ارائه شود.


وی بیان کرد: آئین نامه اجرای اعطای زمین در قانون جوانی جمعیت به تازگی ابلاغ شده و امور خانواده استانداری باید کمیته اختصاصی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استانداری برای پیگیری این موضوع تشکیل دهد.

اعلایی گفت: خوابگاه متاهلی یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین عوامل موثر در ازدواج و فرزندآوری است که دانشگاه‌ها باید در سطح استان به این مهم توجه کنند.

استاندار قزوین در پایان تصریح کرد: سقط جنین هم از اولویت‌های حوزه جمعیت است که متاسفانه این عمل آثار وضعی هم در جامعه دارد که باید برای آن برنامه‌های فرهنگی و ترویجی جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان