۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین طرح ملی "حامیم" در دانشگاه‌های قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۹۰۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۲ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان:

طرح ملی "حامیم" در دانشگاه‌های قزوین برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سید حسین حیدری با اذعان به اینکه دانشگاه‌های استان قزوین در حال حاضر ۴۱ هزار و ۳۹۹ دانشجو را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: طرح حامیم با مشارکت ۳۱۳ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

طرح ملی "حامیم" در دانشگاه‌های قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام سید حسین حیدری در نشست خبری طرح ملی «حامیم» توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های استان قزوین که ظهر امروز در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: این طرح در قالب کشوری و استانی به صورت مجزا در تابستان سال‌ جاری برگزار می‌شود و دفاتر استانی مسئولیت برگزاری آن را بر عهده دارند.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های طرح حامیم در بازه زمانی یک هفته و از روز شنبه پنجم لغایت یازدهم شهریورماه پیش‌بینی شده است؛ برنامه‌های رسمی‌ در نوبت صبح برگزار و موضوعات اعتقادی و تقویت سایر مسائل اصولی دانشجویان با بهره‌گیری از اساتید برجسته بیان می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین بیان کرد: برنامه‌های طرح حامیم‌ به صورت اردویی و شبانه روزی در نظر گرفته شده و دانشگاه بین‌الملل به عنوان میزبان محل برگزاری آموزش‌ها و خوابگاه‌های علوم ‌پزشکی استان هم به عنوان میزبان محل استقرار و اسکان دانشجویان است.

حیدری با اذعان به اینکه دانشگاه‌های استان قزوین در حال حاضر 41 هزار و 399 دانشجو را به خود اختصاص می‌دهند، یادآور شد: طرح حامیم با مشارکت 313 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح معروف به «حامیم» و مخفف کلمه حلقه‌های میانی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری برای ارائه راهکارها در راستای تعالی نظام و کشور بوده و توانمندسازی نخبگان و فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

امیدآفرینی و تقویت روحیه فعالیت‌های جمعی از اهداف طرح حامیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین با اشاره به اهداف اجرای طرح حامیم بیان کرد: تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی در ‌دانشگاه‌، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، آماده سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت‌های نهاد در سال تحصیلی آینده و استفاده از فرصت شبکه سازی و تیم‌سازی دانشجویان از جمله این اهداف است.

حیدری گفت: اجرای طرح‌های‌ مشابهی مانند طرح حامیم با عنوان‌ طرح ضیافت اندیشه طی سال‌های گذشته در دانشگاه‌های استان کلید خورد و دانشجویان در آن حضور یافتند اما طرح حامیم متفاوت از طرح گذشته بوده و مخاطبان آن خاص و شامل فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی اذعان کرد: سرفصل‌های محتوایی طرح حامیم شامل آموزش رسمی از جمله آموزش کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی، کتاب همرزمان حسین، آموزش مکمل در دو قالب نشست‌های معرفتی و کارگاه‌های مهارتی از جمله جهاد تبیین و منطق دفاع از دستاوردها و پاسخ به شبهات، جریان شناسی دانشگاه امروز، بررسی و تحولات منطقه و جهان و مقایسه تطبیقی حکمرانی امیرالمومنین (ع) با جمهوری اسلامی است.

این مسئول در پایان یادآور شد: دوره دوم طرح حامیم بعد از ارزیابی منتخبان دوره نخست توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان