۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین برگزاری ۵۰ جشن عید غدیر در مناطق مختلف شهر قزوین
کد خبر: ۳۵۸۴۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۹ ساعت: ۱۷:۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین خبرداد

برگزاری ۵۰ جشن عید غدیر در مناطق مختلف شهر قزوین

حسین برجی گفت: بیش از ۵۰ جشن به مناسبت عید غدیر برگزار خواهد شد که سهم سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین اجرای ۱۰ جشن است و در نواحی منفصل شهری و نواحی کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

برگزاری ۵۰ جشن عید غدیر در مناطق مختلف شهر قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حسین برجی ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت در خانه شهروند قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: عیدقربان به معنای بریدن و دل‌کندن از تعلقات و وابستگی‌ها دنیوی است و امیدواریم در ادامه مسیر زندگی بر اساس اهداف عالیه عید قربان حرکت کنیم. ‌

وی افزود: با توجه به سیاست‌های حاکم بر شورای اسلامی شهر قزوین و تاکیدات شهردار قزوین و اسناد بالادستی شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی، ورود به مناسبت‌های مهم از جمله قربان و غدیر در وظایف اصلی ما نهفته است.

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی در حد وسع و وضعیت مالی سازمان به مناسبت اعیاد غدیر و قربان تدارک دیده شده که با مشارکت بنیاد غدیر و هیئت‌ها و موسسات فعال در سطح شهر برگزار می‌شود.

برگزاری جشن عید غدیر در ۸ خانه فرهنگ شهر قزوین

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ جشن به مناسبت عید غدیر برگزار خواهد شد که سهم سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین اجرای ۱۰ جشن است که در نواحی منفصل شهری و نواحی کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

برجی خاطرنشان کرد: برگزاری دو جشن بزرگ شهری در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۷ تیرماه در سبزه‌میدان قزوین، در تقویم اجرایی برنامه‌های سازمان آمده و ۷ مورد مسابقات فرهنگی و ورزشی هم پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه خوشنویسی و اهدای جوایز به کودکان از جمله برنامه‌هاست و در این راستا از ظرفیت ۸ خانه‌ فرهنگ در نواحی منفصل شهری دانش و ناصرآباد و تعدادی هم در مرکز و جنوب شهر استفاده کردیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مولودی خوانی، تواشیح‌، مرشد خوانی، اجرای نمایش و مسابقات از جمله برنامه‌هایی است که در قالب جشن عید غدیر در ۸ مرکز سطح شهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی از جمله مسابقه کتابخوانی تجلی غدیر، اجرای مسابقه نقالان کودک و نوجوان غدیر در فضای مجازی و تجلیل از سادات خانه سالمندان است.

اجرای مسابقه نقالان کودک و نوجوان غدیر در فضای مجازی

برجی عنوان کرد: مسابقه بزرگ خوشنویسی غدیر در سطح ملی از تاریخ ۱۹ تا ۲۷ تیرماه برگزار خواهد شد که بخشی از آثار دریافتی در نمایشگاه غدیر به نمایش گذاشته می‌شود و با هماهنگی صورت گرفته اختتامیه برنامه هم چند روز پس از عید غدیر برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه ورزش هم جهت گیری برنامه‌ها به شکلی بوده که با محتوای اعیاد متناسب باشد که از جمله آن مسابقه کوهروی مردمی در قله مردمی قزوین و اجرای ورزش و نشاط شهری در بوستان پامچال و اجرای ورزش باستانی در بوستان ملت و پامچال است.

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین ابراز کرد: دو محفل قرائت قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری در مکان‌هایی مزین به نام غدیر و امیرالمومنین طی دهه ولایت و امامت در سطح شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه ولایت و امامت اهدای هدایا به کودکان ۳ تا ۱۲ سال تحت عنوان "هدیه به کودکان توسط مهربان‌ترین بابای دنیا" توسط افراد ذی صلاح، خیرین و معتمدین است.

برجی در پایان گفت: امسال تنوع برنامه‌های دهه ولایت و امامت نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و امیدواریم از غنا و کیفیت بالایی هم برخوردار باشد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان