۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین شهدای مدافع حرم باید الگوی تربیتی نسل امروز باشند
کد خبر: ۳۵۷۸۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۸ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رزمنده دوران دفاع مقدس:

بیش از ۸۵ نکته سبک زندگی اسلامی در کتاب «هواتو دارم» نهفته است/ شهدای مدافع حرم باید الگوی تربیتی نسل امروز باشند

سردارحاج حسین کاجی گفت: با خواندن کتاب «هواتو دارم» با بیش از ۸۵ نکته از سبک زندگی اسلامی آشنا شدم

شهدای مدافع حرم باید الگوی تربیتی نسل امروز باشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ جشن امضای کتاب «هواتو دارم» به قلم محمدرسول ملاحسنی با سخنرانی راوی و همرزم شهدا سردارحاج حسین کاجی و حضور خانواده شهید مرتضی عبدالهی روز گذشته در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

سردار حاج حسین کاجی در این مراسم اظهار کرد: من با سطر به سطر کتاب « هواتو دارم» زندگی کردم نویسنده این کتاب یکی از مفاخر قزوین و ذخیره‌های انقلاب است که هنر شهیدان به خوبی در قلم او دیده می‌شود که‌ جای قدردانی دارد.

وی افزود: راوی کتاب نیز سطر سطر کتاب را بسیار خوب روایت کرده به طوریکه هرآنچه از سینه او برآمده در صفحه کاغذ نوشته شده تا بتواند مخاطب خود را جذب کند.

بیش از ۸۵ نکته سبک زندگی اسلامی در کتاب «هواتو دارم» نهفته است

این همرزم شهدا تصریح کرد: با خواندن کتاب «هواتو دارم» با بیش از ۸۵ نکته از سبک زندگی اسلامی آشنا شدم که به نظر می‌رسد باید اسم این کتاب به هوایمان را دارد تغییر می‌یافت چون شهدا آنقدر عظمت و کرامت دارند که هوای همه را دارند اما باتوجه به اینکه کتاب از نگاه همسر شهید پرداخته شده «هواتو دارم» نام بسیار زیبایی است.

کاجی تصریح کرد:با خواندن قصه مرتضی عزیز و آنچه که تجربه کردم اگر بخواهم در یک "شهید مرتضی عبدالهی" را توصیف کنم او یک جوان مومن، انقلابی و حزب اللهی بود و همین فرمول موفقیت شهادتش شد.

راوی کتاب «هواتو دارم» اذعان کرد: هر کس که بخواهد مورد توجه ویژه امام زمان قرار گیرد باید انقلابی، حزب‌اللهی و انتظاری شود در حالیکه امروز برخی از انقلابی بودن فقط نام آن را دارند.

وی عنوان کرد: اوایل انقلاب همه انقلابی شدیم اما به مرور و بعد مطرح شدن نماز جمعه و راهپیمایی و مسائل دیگر به تدریج تعداد افراد کمتر شد و تنها عده محدودی در نماز جمعه حضور داشتند و می‌گفتند حزب‌اللهی‌ها به نماز جمعه و راهپیمایی می‌روند.

کاجی اذعان کرد: در زمان جنگ برخی از حزب اللهی‌ها چفیه به گردن خود انداخته و در صف اول نماز جمعه حاضر می‌شدند اما راضی به دل کندن از مال دنیا و زن و زندگی نبودند و برخی دیگر نیز در جبهه هم حاضر می‌شدند اما به عملیات‌های سخت و مناطق عملیاتی شرکت نمی‌کردند.

وی ادامه داد: تنها عده خاصی بودند که از خاکریز‌ها عبور کرده و لباس غواصی ‌پوشیدند و در دل سیاه و تاریک شب دل به آب زدند این‌ها همان انقلابی‌هایی بودند که از همه چیز دل کندند که در سطر سطر این کتاب انقلابی بودن مرتضی به وضوح دیده می‌شود.

روای کتاب «هواتو دارم» اظهار کرد: اگر بخواهم این کتاب و خاطراتی که داشتم را تعریف کنم ساعت‌ها زمان نیاز است اما توصیه می‌کنم که اگر کسی به ویژه جوانان این کتاب را نخوانند ضرر کردند.

این همرزم شهدا اضافه کرد: این کتاب دو قهرمان دارد؛ یکی مرتضی و دیگری همسرش است که به موازات آن حرکت کرده همان طور که شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به همسر یکی از شهدا نوشت "اجر شما کمتر از شهادت نیست".

مرتضی از پدرش سبقت شهادت می‌گیرد

کاجی افزود: مرتضی قصه سرعت و سبقت است چه بسا که خواندیم پیش از آنکه دیده به جهان بگشاید پدرش اهل جهاد، جنگ و جبهه بود اما در وادی سرعت و سبقت مرتضی از پدرش سبقت شهادت می‌گیرد.

روای کتاب «هواتو دارم» اذعان کرد: مرتضی در رسیدن به امام زمان (عج) اهل سرعت بود و همواره زیارت عاشورا و زیارت امام رضا و اعمال دیگر را به جای می‌آورد.

این همرزم شهدا ادامه داد: این کتاب تازه رونمایی شده اما به نظر می‌رسد که در ده سال آینده نیاز به بک جلسه مرتضی‌شناسی داشته باشیم چون مرتضی وزنی دارد که باید در کلمات مدت‌ها فکر کرد تا مطرح کنیم چه جوانی داشتیم که برای برجسته شدن غدیر و معرفی امیرالمومنین (ع) در عید غدیر به این فکر می‌رسد که حرکتی فرهنگی انجام دهد تا منتظر کرامت امیر المومنین(ع) باشد.

وی بیان کرد: اگر به جای این خانواده و همسر شهید باشم یک موسسه غدیر راه اندازی می‌کنم که آرزوی تمام شهدا، انبیا و حضرات معصومین(ع) است.

کاجی عنوان کرد: خیلی از شهدا پای روایت‌گری ما می‌نشستند و اشک ‌می‌ریختند و اکنون ما پای مرور خاطرات آن‌ها نشستیم؛ با خواندن این کتاب علاقه شهید و خانواده‌اش را به حاج قاسم سلیمانی دیدم.

روای کتاب «هواتو دارم» با اشاره به رمز موفقیت حاج قاسم و تفاوت او با سایر افراد نظامی کشور گفت: علت محبوبیت حاج قاسم و شرکت خیل عظیمی از جمعیت در مراسم تشییع او؛ اعتقاد قلبی به خدا و احساس حضور شهدا در زندگیش بود به طوریکه محبوبیتش از جمهوری اسلامی نیز بالاتر رفت و حتی کسانی که خدا را قبول نداشتند نیز جذب حاج‌قاسم شدند.

این همرزم شهدا یادآور شد: به یاد دارم که با حاج قاسم در لباس احرام در مکه بودیم، از من از حس و حالم پرسید در پاسخ گفتم جای شکر دارد چون هزاران نفر آرزوی این روز را دارند که کنار خانه خدا حاضر شده و نماز و ذکر بگویند و این بهترین لحظات من است و زمانی که من از او سوال کردم از پاسخش خجالت کشیدم چون میان حال ما تفاوت زمین تا آسمان بود.

وی اذعان کرد: حاج قاسم گفت "من حس شب‌های کربلایی فجر و حس سنگرهای شلمچه را دارم"؛ او حتی در لباس احرام کنار خانه خدا این اعمال را فراموش نکرد.

کاجی بیان کرد: چند ماه قبل از شهادت حاج قاسم در اتاق بزرگی نشسته بودیم من از شهید زین‌الدین خاطره‌ای تعریف کردم و دیدم او سرش را پایین انداخته بود و چنان بلند گریه می‌کرد که صدای هق هق گریه‌اش در اتاق می‌پیچید؛ متحیر شدم که این همان حاج قاسم اسطوره محور مقاومت است که اینچنین گریه می‌کند.

روای کتاب «هواتو دارم» افزود: حاج‌قاسم اشک‌هایش را پاک کرد و جلسه را ادامه دادیم او نیز یک خاطره از شهید زین‌الدین تعریف کرد که در عملیات والفجر ۴ بودیم که شهید زین الدین فریاد ‌زد که قاسم من صاحب یک فرزند دختر شدم؛ با گفتن این جمله مجدد بلند بلند گریه کرد و بعد گفت صدای شهید زین‌الدین هنوز در گوشم است که فریاد می زد؛ قاسم، قاسم.

حاج قاسم در زندگی خود از ظرفیت شهدا استفاده می‌کرد

این همرزم شهدا بیان کرد: رمز موفقیت حاج قاسم و مرتضی عزیز توجه به شهدا و احساس حضور آن‌ها در زندگی خودشان بود و این رمز سبقت مرتضی و محبوبیت حاج قاسم بود.

وی ادامه داد: چندین نفر از سرداران نظامی از یکی از سرداران سوال می‌کنند که حاج قاسم چه ذکری می‌گفت که اگر دست به خاکستر می‌زد طلا شده و جهنمی از آتش گلستان می‌شد؛ چه ذکری می‌گفت که افرادی که خدا را قبول نداشتند هم جذب حاج‌قاسم شدند.

کاجی اضافه کرد: این عارف و فرمانده فکر می‌کند‌ و‌ پاسخ می‌دهد حاج قاسم استاد،راهنما و کارفرما دارد که اگر اینچنین نبود این اندازه شاهکار نمی‌کرد؛ حاج قاسم در زندگی خود از ظرفیت شهدا استفاده می‌کرد.

روای کتاب «هواتو دارم» اذعان کرد: بعد از شهادت حاج قاسم از یکی از دوستان صمیمی‌اش که ارتباط نزدیکی با او داشت سوال کردم که آیا می‌پذیرید که حاج قاسم از ظرفیت شهدا استفاده می‌کرد و این میزان شاهکار به عمل می‌آورد در پاسخ گفت بله؛ او با تمام وجود پذیرفته بود که شهدا زنده، حاضر و ناظر بوده و گره گشا و حاجت دهنده هستند.

این همرزم شهدا عنوان کرد: همرزم حاج قاسم تعریف می‌کرد که نوه یکی از شهدا در بیمارستان بستری بود ،پزشکان گفته بودند باید عمل شود؛ ما در بیمارستان بودیم و بیمار را روی برانکارد گذاشتند که به اتاق جراحی منتقل کنند ناگهان حاج قاسم از راه رسید؛ رو به او کردم و گفتم با این همه دغدغه و کار چرا آمدی گفت بعد از نماز صبح با شهید صحبت کردم که او دنبال کارهای من باشد و من هم هوای نوه او را داشته باشم.

وی در پایان با بیان اینکه شهیدان حاضر و ناظر هستند، گفت: شهید عبداللهی شخصیتی انقلابی بوده که در مساجد و پای منبرها تربیت یافته و این منش تربیتی می‌تواند الگویی برای تربیت فرزندان نسل انقلاب باشد که جای تقدیر از پدر و مادر شهید دارد که اینچنین فرزندی را تربیت کردند و همسر او که در فضای ایجاد شده بهترین استفاده را کرد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان