۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین تجلیل شدند
کد خبر: ۳۵۷۱۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۸ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین تجلیل شدند

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسئولین استانی در قزوین برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ظهر امروز (یکشنبه) با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان ادبی و فرهنگی و برگزیدگان این رویداد فرهنگی، در تالار قلم کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
 
فاطمه محمدبیگی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: با همت همکاران تلاشگر در کتابخانه‌های عمومی استان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی برگزیدگان به اتمام رسید.
 
وی با تشکر از تلاش‌ فعالان عرصه ترویج فرهنگ منور رضوی و مهدوی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قزوین همچون سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان، استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها مشارکت خوبی در برگزاری باشکوه این جشنواره داشتند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: اداره کل زندان‌ها نیز با فراهم کردن زمینه مشارکت افراد دربند برای شرکت در جشنواره همکاری بسیار مناسبی در برگزاری این رویداد فرهنگی داشت؛ چراکه با استقبال بسیار خوبی از سوی زندانیان صورت گرفت.



استقبال زندانیان از جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین
 
وی عنوان کرد: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با مشارکت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.
 
محمدبیگی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، ترویج فرهنگ رضوی و  شناسایی منابع فاخر مرتبط با سیره اهل بیت(ع) از مهم‌ترین اهداف این رویداد فرهنگی بود.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از جشنواره بخش‌های مختلفی تدارک دیده شده بود که از جمله آن می‌توان به بخش رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهار گزینه‌ای و داستانک نویسی، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه‌گویی اشاره کرد.
 
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در این دوره از جشنواره برای جلب مشارکت ناشران و نویسندگانی که آثار فاخر و ارزشمندی در حوزه ائمه معصومین(ع) دارند بخش ویژه‌ای نیز بدین منظور پیش‌بینی شده بود.
 
وی ابراز کرد: در یازدهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی 6 کتاب به عنوان منابع جشنواره در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال معرفی شد که شیوه برگزاری مسابقه نیز به دو شکل فردی و خانوادگی بود.



مشارکت بیش از 14هزار قزوینی در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی
 
محمدبیگی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های خوب جشنواره کتابخوانی رضوی، مشارکت آحاد مردم بود که خوشبختانه این دوره نیز با استقبال خوب اهالی فرهنگ و هنر استان مواجه شد.
 
وی عنوان کرد: در استان قزوین نیز ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر از علاقمندان در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که از این تعداد ۲۲۴ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با تلاش همه جانبه در راستای ترویج بیشتر فرهنگ مهدوی و رضوی قدم برداشته و آن را در زندگی شخصی و اجتماعی خویش به کار بگیریم.

 
در پایان مراسم برگزیدگان جشنواره با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.
 
گفتنی است؛ یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از اردیبهشت ماه سال گذشته با موضوع معرفی سبک و سیره زندگی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و نیز در بخش ویژه آن با موضوع ترویج فرهنگ مهدویت و زندگی حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد.


 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان