۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی در قزوین
کد خبر: ۳۵۶۷۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون میراث‌فرهنگی قزوین خبر داد

نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی در قزوین

احسان نورانی از نصب و به‌روزرسانی تابلوهای معرفی پایگاه‌ تاریخی شهر قزوین در مجموعه دولتخانه صفوی، منطقه الموت و سمیران خبر داد

نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی در قزوین
احسان نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: به‌منظور اطلاع‌رسانی شایسته به مسافران و گردشگران در اماکن تاریخی تابلوهای پایه‌دار معرفی فضاهای مختلف دولتخانه صفوی در پایگاه تاریخی شهر قزوین شامل حیاط‌ها و بقایای آثار تاریخی موجود در این مجموعه نصب و تابلوهای قدیمی که به‌صورت بنر در قسمت‌های مختلف وجود داشت، جمع‌آوری شدند.

وی افزود: در این تابلوها توضیحاتی در خصوص تاریخچه هر اثر به زبان فارسی و انگلیسی همراه با پلان مجموعه دولتخانه صفوی و تعیین موقعیت قرارگیری فضا یا اثر در پلان درج شده است.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: اختصاص دادن فضای موجود در یکی از عمارت‌های این مجموعه به نمازخانه برای استفاده بازدیدکنندگان، به‌روزرسانی تابلوهای راهنمای گردشگران، سرویس‌های بهداشتی و تابلوهای اینفوگرافی موزه‌ها از جمله اقداماتی است که در راستای آماده‌سازی فضا و ارائه خدمات مناسب به گردشگران انجام شده است.

نورانی در پایان بیان کرد: همچنین به‌روزرسانی تابلوهای معرفی و هشدار در پایگاه‌های تاریخی الموت و سمیران از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه است.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان