۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۵۶۶۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین:

فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

محمد امیری‌مقدم گفت: در فاز یک مساحتی به میزان ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع به محوطه ساختمان اداری و گالری‌ها اختصاص داده شده که این فاز سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
سرهنگ پاسدار محمد امیری‌مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ در رابطه با روند پروژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: شناسایی زمین و کارهای اولیه از جمله کلنگ‌زنی محدوده باغ موزه دفاع‌مقدس، طراحی و تملک در سال ۹۳ انجام شده که در نهایت زمینی به مساحت ۱۷ هزار هکتار به این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: از سال ۹۸ پیگیری‌های لازم در جهت تسریع روند انجام پروژه باغ موزه دفاع‌مقدس به‌صورت جدی‌تر پیش گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین تاکید کرد: در فاز نخست مساحتی به میزان ۳ هزار و ۷۰۰متر مربع به محوطه ساختمان اداری و گالری‌ها اختصاص داده شده که این فاز در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیری‌مقدم عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده در سال آینده مواردی هم‌چون دسترسی ورودی ساختمان، طراحی ۸ میدان و ۸ وادی از جمله میدان افتخار، وادی قرار و وادی ایثار و نصب حفاظ یا حصار انجام شود.

این مسئول ابراز کرد: در مجموعه باغ موزه دفاع‌مقدس یک سالن همایش هزار نفره، یک سالن ۳۰۰ نفره و فضای بام سبز به مساحت هزار و ۷۰۰ متر برای برگزاری برنامه‌ها در فضای باز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری برای دیده شدن پروژه باغ موزه دفاع‌مقدس قزوین مبالغی در نظر گرفته شده و هم‌چنین با نمایندگان مجلس جلسه‌ای برگزار کرده‌ایم تا اعتبار ملی به این مجموعه اختصاص یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین عنوان کرد: هم‌چنین مجموعه شهرداری تعهد داده موضوع تملک را به‌صورت کامل مشخص کند تا محوطه‌سازی انجام شود.

امیری‌مقدم گفت: انجام موارد لازم در جهت بهره‌برداری پروژه باغ موزه دفاع‌مقدس پیشرفت چشمگیری نداشته و تاکنون ۵۰ الی ۶۰ درصد موارد مربوط به فاز نخست انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: اگر اعتبارات به موقع تامین شود این مجموعه در ۳ فاز به بهره‌برداری خواهد رسید و اگر همکاری صورت نگیرد تعداد فازها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: خوش‌بین نیستیم که این مجموعه به زودی افتتاح شود و باید در یک الی دو سال آینده اقدامات جدی برای بهره‌برداری باغ موزه دفاع‌مقدس قزوین صورت گیرد تا انتقال فرهنگ دفاع مقدس در این مجموعه انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین اذعان کرد: ادارات برق، مخابرات و دستگاه‌های خدمات‌رسان قول همکاری داده‌اند و اکنون برای تسریع کار نیاز به همت، هماهنگی و همراهی مدیران و مسئولین استانی، شهرداری و استانداری است.

امیری‌مقدم عنوان کرد: تمامی اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه نقدی نیست و برخی موارد هم‌چون خدمات برق، آب و گاز بدون دریافت هزینه از سوی دستگاه‌ها انجام می‌شود.

این مسئول در پایان اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌ها برای انجام این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند اما باید در عمل میزان همکاری خود را نشان دهند.

انتهای پیام/ت/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان