۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه هنری و اداره ارشاد قزوین منعقد شد
کد خبر: ۳۵۶۵۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۶:۱۲ ↗ لینک کوتاه

با هدف ارتقاء فعالیت‌های هنری و فرهنگی؛

تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه هنری و اداره ارشاد قزوین منعقد شد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و حوزه هنری قزوین تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه هنری و اداره ارشاد قزوین منعقد شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی و هنر صبح قزوین؛ ظهر دوشنبه در مراسمی با حضور محمد حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا امامقلی مدیر حوزه هنری استان تفاهم نامه همکاری فرهنگی و هنری بین دو دستگاه در خانه فرهنگ امیرکبیر امضا شد.

محمدحسین فائزی در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در ۹ ماده با هدف بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان برای تربیت هنرمند کنشگر و حرفه‌ای در تراز انقلاب، ایجاد هم‌افزایی در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری مشترک، ایجاد مجموعه‌های نوین و کارآمد برای تربیت نیروی متخصص و توانمند هنری و رسانه‌ای به مدت ۵ سال بین دو دستگاه امضا شد.

وی افزود: نگاه ما در این تفاهم‌نامه تربیت نیرو است و به زودی در مکان خانه فرهنگ امیرکبیر شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: دو سوم ظرفیت، مخاطب و استعداد استان قزوین در شهرستان‌ها قرار دارد و یک سوم دیگر در مرکز استان است.

این مسئول در پایان گفت: ما معتقدیم که مرکز منابع را در خود نگه داشته و شهرستان‌ها از آن بی‌بهره‌ مانده‌اند و بنابراین در سال جدید باید این هرم را برعکس کنیم.

محمدرضا امامقلی در این نشست با بیان اینکه با عقد این تفاهم‌نامه در سه حوزه هنرهای تصویری، ادبیات پایداری و آفرینش‌های ادبی فعالیت خواهیم داشت؛ اظهار کرد: طی روندی از تیم‌ها ثبت نام به عمل می‌آید و پس از غربالگری‌های مختلف برای مرحله پیش شتاب‌دهی آماده می‌شوند.

وی افزود: این تیم‌ها پس از فراگیری آموزش‌های مختلف برای تولید محصول باکیفیت برای ورود به بازار هدایت می‌شوند.

مدیرحوزه هنری استان گفت: اعتقاد ما بر این است که ایجاد اشتغال پایدار در زیست بوم اهمیت دارد و اگر به دنبال پیشرفت هستیم باید فکری به حال اقتصاد هنر کنیم.

این مسئول در پایان بیان کرد: تلاش ما این است که با عقد این تفاهم‌نامه بتوانیم نیروهایی تربیت کنیم که بتوانند با دید باز به مسائل و مشکلات روز کشور و استان، بومی‌گرایی و مردم‌محوری وارد بازار کار حرفه‌ای شوند.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان