۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین هیچ وقت با هیچ انتخاباتی شوخی نکنید!
کد خبر: ۳۵۶۲۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۸ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

درس عبرت جنگ اوکراین

هیچ وقت با هیچ انتخاباتی شوخی نکنید!

در سومین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین در پی زیاده‌خواهی‌های ناتو، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی درس عبرت‌های این جنگ برای ایران را مرور کردند.

هیچ وقت با هیچ انتخاباتی شوخی نکنید!
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از روزنامه جوان، در سومین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین در پی زیاده‌خواهی‌های ناتو، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی درس عبرت‌های این جنگ برای ایران را مرور کردند. کاربران از ریشه‌های شکل‌گیری این حمله و نقش رئیس‌جمهور اوکراین در بیشینه‌شدن این تنش‌ها نوشتند و با بازخوانی نحوه انتخاب زلسنکی به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین اشاره داشتند که نداشتن انتخاب صحیح در انتخابات می‌تواند یک کشور را تا مرز جنگ نیز پیش ببرد. کاربران همچنین با مقایسه این حمله با هشت سال دفاع مقدس از مقاومت ایرانیان در برابر دشمن خارجی نوشتند و آن را مثال‌زدنی و تکرار نشدنی دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را می‌خوانید.

جعفر برزگر:
وضعیت امروز اوکراین نه نتیجه اعتماد به غرب است و نه شرق، بلکه نتیجه کنار گذاشتن مردم و بی‌اعتمادی به ملت است. قدرت مردم از سلاح اتم هم بیشتر است؛ باور ندارید حماسه دفاع مقدس را به یاد آورید.

مهدی فضائلی:
درس دیگر بحران اوکراین، نقش مردم در دفاع از کشورشان است. دولت از مردم درخواست کرده مسلح شوند و از میهن خود در برابر روسیه دفاع کنند، ولی تاکنون خبری از همراهی مردم نشنیده‌ام! مقایسه کنید با آنچه در ایران عزیز ما در دوران دفاع مقدس و یا به جهاتی مهم‌تر، در دفاع از حرم رخ داد!

سهیل کریمی:
هشت سال همه دنیا از بلوک شرق تا بلوک غرب، از پیمان ورشو تا پیمان ناتو از کمونیسم شوروی تا کاپیتالیسم امریکا اومدند که مرد‌های این سرزمین رو تسلیم کنند، نشد. دو ساعته هم‌پیمان ناتو به زانو دراومد. تحلیل‌های آبکی گول‌تون نزنه. از اصل قصه دور نشید.

سیدمهرداد سیدمهدی:
برای هیچ کشور و ملتی جنگ نصیب نشود، اما امروز اوکراین آئینه عبرت است. آئینه عبرت نتیجه اعتماد به غرب، خوش باوری، قوی نبودن، نداشتن پشتوانه مردمی و مهم‌تر از همه وجود یک رهبر حکیم و خردمند و بصیر. #ایران_قوی

کیانوش جهان‌پور:
شوخی بخشی از مردم اوکراین با انتخابات و در پی آن انتخاب زلسنکی، کمدین تلویزیونی سریال طنز «خادم ملت» بدون هرگونه سابقه سیاسی و اجرایی، شوخی تلخی بود که هم برای آقای کمدین و هم اوکراین و مردم آن گران تمام خواهد شد.

نتیجه اخلاقی: هیچ‌وقت در هیچ شرایطی با هیچ انتخاباتی شوخی نکنید!

سیدعبدالله متولیان:
درس‌هایی از قصه اوکراین: ۱-اعتماد به وعده دروغ غرب هم حماقت وهم خیانت است؛ ۲-امنیت منطقه‌ای را با همسایه‌های خود تأمین کنیم نه بیگانه؛ ۳-قدرت داخلی کشور را با هیچ وعده‌ای عوض نکنیم؛ ٤-دیپلماسی مقاومت باید جایگزین دیپلماسی سازش شود؛ ۵-دنیای امروز دنیای مقاومت است نه سازش. #اوکراین_ فوری

کاربری با نام «حنین»:
در هشت سال جنگی که بر ما تحمیل شد همه دنیا یه طرف ما یه طرف! با این حال ملتمسانه چشم یاری ز کسی نداشتیم؟! و با همان دستان خالی دنیا مبهوت شرف و مردانگی‌مان شد. چه خوبه که ما ملت امام حسینیم.

محمدعلی ابطحی:
از دیروز که روسیه به اوکراین حمله کرد و یک روزه رفت تا پایتخت، هی درود می‌فرستم بر شهدای جنگ تحمیلی. صدام آن روز با حمایت همه غرب و شوروی و عرب‌ها می‌خواست خوزستان را ببلعد. مردم با دست خالی و به برکت خون شهدا مقاومت کردند و در نهایت نگذاشتند یک وجب از خاک ایران برود. روح شهدا شاد

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان