۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین چه مواد غذایی در بهبود نقرس موثر است؟
کد خبر: ۳۵۶۱۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۷ ساعت: ۲۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

چه مواد غذایی در بهبود نقرس موثر است؟

نقرس یکی از بیماری‌های التهابی است که مصرف مواد غذایی متعادل همراه با دریافت محدود منابع حیوانی و کاهش دریافت کربوهیدرات‌های ساده به بهبودی این بیماری کمک می‌کند.

چه مواد غذایی در بهبود نقرس موثر است؟
 
به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین ؛نقرس یکی از بیماری‌های التهابی است که مصرف مواد غذایی متعادل همراه با دریافت محدود منابع حیوانی و کاهش دریافت کربوهیدرات‌های ساده به بهبودی این بیماری کمک می‌کند.
 
 

درمان و آموزش پزشکی، علت بروز نقرس افزایش غیرطبیعی میزان اسیداوریک است. در نتیجه اورات‌های سدیم شکل گرفته و در مفاصل رسوب می ­کنند و موجب درد در مفاصل می‌شود.

نقرس معمولاً بعد از سن ۴۵ سالگی و در مردان شایع‌تر است
نقرس معمولاً بعد از سن ۴۵ سالگی و در مردان شایع‌تر است همچین با درد ناگهانی حاد در مفصل انگشت پا شروع‌شده و به بالا می‌رود در حالی که تغذیه می‌تواند در کاهش التهاب و درد ناشی از نقرس موثر باشد.

مصرف وعده غذایی متعادل همراه با دریافت محدود منابع حیوانی، الکل، مصرف منابع فروکتوز (نوشیدنی‌های شیرین شده و آب‌میوه‌ها، کمپوت‌ها)، کنترل کردن اندازه غذا و کاهش دریافت کربوهیدرات‌های ساده برای رسیدن به کاهش وزن و حساسیت انسولین توصیه می‌شود.

رژیم سرشار از لبنیات کم‌چرب و مکمل ویتامین C، با کاهش خطر بروز نقرس در ارتباط است و دریافت قهوه با کاهش سطوح سرمی اورات همراه است و از این نظر می‌تواند محافظت‌کننده باشد.

لبنیات مانند شیر یا پنیر، تخم‌مرغ، پروتئین گیاهی و قهوه در نقرس نقش محافظت‌کننده‌ دارد.

هر واحد اضافی گوشت در روز، خطر نقرس را ۲۱ درصد و هر واحد اضافه غذای دریایی در هفته خطر نقرس را هفت درصد افزایش می‌دهد

هر واحد اضافی گوشت در روز، خطر نقرس را ۲۱ درصد و هر واحد اضافه غذای دریایی در هفته خطر نقرس را هفت درصد افزایش می‌دهد. مصرف بالای پروتئین گیاهی، مغزها، سبزی‌ها، حبوبات، غلات کامل، میوه‌های با قند پایین و روغن‌های گیاهی توصیه می‌شود.

تخم مرغ و مرغ، منابع پروتئینی هستند که باید در مبتلایان به نقرس در حد تعادل استفاده شود و مصرف هشت لیوان آب در روز برای بهبوی بیماری مفید است.

مصرف آب­گوشت، مغز حیوانی، دل، جگر، قلوه، انواع گوشت‌ها (گوشت قرمز، مرغ و ماهی) در مبتلایان به نقرس باید محدود شود.

انتهای پیام/1404
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان