۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین با شعار «قزوین، مقصد گردشگری» به استقبال نوروز می‌رویم
کد خبر: ۳۵۶۱۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۶ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

با شعار «قزوین، مقصد گردشگری» به استقبال نوروز می‌رویم/ نصب بیش از ۶۰ المان نوروزی در قزوین

علیرضا خزائلی گفت: شعار نوروز ۱۴۰۱ مانند نوروز هر سال با عنوان «قزوین، مقصد گردشگری» بوده و در ایام نوروز با سفرهای قابل توجهی روبه‌رو خواهیم بود و لازم است در این خصوص برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد.

با شعار «قزوین، مقصد گردشگری» به استقبال نوروز می‌رویم
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علیرضا خزائلی امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی برای نوروز 1401 با همکاری سایر ارگان‌های استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شعار نوروز 1401 مانند نوروز هر سال با عنوان «قزوین، مقصد گردشگری» بوده و در ایام نوروز با سفرهای قابل توجهی روبه‌رو خواهیم بود و لازم است در این خصوص برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا از دو سال گذشته و محدودیت‌های کرونایی، امکان سفر به استان‌ها میّسر نبود اما در سال‌  جاری احتمال افزایش سفرهای استانی مردم وجود دارد.

ستاد خدمات سفر در سال‌جاری تشکیل می‌شود

خزائلی عنوان کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز گردشگری، صنعت آن با مشکلاتی همراه شده و نوروز سال‌جاری فرصت مناسبی برای احیای این واحدها است؛ البته سلامت مردم به عنوان اولویت اصلی ستاد خدمات سفر محسوب و فعالیت‌های نوروز در راستای فعالیت این ستاد برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: بروشورهای راهنمای مسافران نوروزی در سال‌جاری به صورت کاغذی نبوده و الکترونیکی در اختیار افراد قرار می‌گیرد؛ تمام نقشه‌های گردشگری از سه مرجع شهرداری، سایت صدا و سیما و اداره‌کل میراث فرهنگی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها در فرمانداری و دبیرخانه آن در ادارات میراث فرهنگی مستقر است، عنوان کرد: اردوهای راهیان نور زیر نظر این ستاد فعالیت می‌کند.

نصب بیش از 60 المان نوروزی در قزوین

فعالیت نمازخانه‌های بین راهی در ایام نوروز، فرهنگ‌سازی برخورد مناسب با مهمانان نوروزی بین مردم، تاکید بر همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی، برگزاری مسابقات مختلف توسط صدا و سیما، اعزام کاروان‌های راهیان نور با زیرساخت‌های مناسب به مناطق، در نظر گرفتن تمهیدات ترافیکی، توجه به ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی منطقه الموت از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه عنوان شد.

یادآور می‌شود آغاز برپایی المان‌های سفره‌های هفت‌سین، نصب بیش از ۶۰ آلمان نوروزی در سطح شهر، آمادگی ویژه نیروهای سازمان آتش نشانی برای ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال، شستشوی معابر اصلی شهر، رنگ‌آمیزی دیوارهای شهر، برگزاری مراسم خاص در سبزه میدان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال‌جاری است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان