۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین برگزاری اردوی مجازی راهیان نور با شرکت ۱۸ هزار دانش‌آموز قزوینی
کد خبر: ۳۵۵۹۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین خبر داد

برگزاری اردوی مجازی راهیان نور با شرکت ۱۸ هزار دانش‌آموز قزوینی/ عضویت بیش از ۳۵ هزار نفر در کانال بسیج دانش‌آموزی استان

سرهنگ ابراهیم رسولی‌فر گفت: با برنامه ریزی انجام شده برنامه اردوی مجازی راهیان نور در روزهای دوم، سوم و چهارم اسفند ماه در بستر کانال شاد و کانال سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

برگزاری اردوی مجازی راهیان نور با شرکت ۱۸ هزار دانش‌آموز قزوینی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ ابراهیم رسولی‌فر در نشست خبری راهیان نور استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: آسایش و آرامش امروز به برکت خون شهیدانی است که در راه اعتلای نظام از جان خود گذشتند که باید از زندگی آنان الگو بگیریم.

وی از برگزاری مراسم راهیان نور به صورت مجازی در استان قزوین خبر داد و افزود: برای اجرای هر چه بهتر این برنامه در راستای تولید محتواهای غنی و پربار برای دانش‌آموزان تلاش شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده برنامه راهیان نور در روزهای دوم، سوم و چهارم اسفند ماه در بستر کانال شاد و کانال سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان پایه دهم و دوازدهم استان قزوین که درس آمادگی دفاعی دارند، متشکل از ۱۸ هزار نفر هستند که باید در مراسم راهیان نور مجازی شرکت کنند.

رسولی‌فر اضافه کرد: البته دانش‌آموزان پایه نهم نیز درس آمادگی دفاعی دارند اما برای آنان الزامی برای حضور در مراسم راهیان نور نیست؛ ضمن اینکه آحاد دانش‌آموزان می‌توانند از چنین ظرفیتی که با هدف ارتقاء معنویت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود؛ با عضویت در کانال شاد و بسیج دانش‌آموزی بهره ببرند.

اضافه شدن ۴ نمره به درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان با شرکت در اردوی راهیان‌نور

وی عنوان کرد: با حضور دانش‌آموزان در برنامه راهیان نور ۴ نمره به درس آمادگی دفاعی آنان اضافه می‌شود و این موضوع به مناطق ۱۴گانه آموزش و پرورش ابلاغ و جلسه توجیهی برای مربیان و سرمربیان درس آمادگی دفاعی برگزار شده است.

این مسئول با بیان اینکه راهیان نور رهاورد سفری به سرزمین شهداست؛ خاطرنشان کرد: معاونان اداره کل آموزش و پرورش و روسای مناطق ۱۴ گانه از این برنامه حمایت و پشتیبانی خوبی کردند.

وی ابراز کرد: تولیدات و آثار دانش‌آموزان نیز در ایام برگزاری برنامه راهیان نور منتشر خواهد شد ضمن اینکه در اجرای این برنامه‌ها از راویان خوش کلامی که از یادگاران دفاع مقدس بوده و با شهدا هم‌نفس و هم‌سنگر بودند استفاده خواهیم کرد تا ما را در مسیر شهدا قرار دهند.

رسولی‌فر تصریح کرد: همچنین دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را در قالب دل نوشته، کلیپ، عکس، نقاشی و شعر طنز به مربیان خود از طریق بسترهای اعلام شده، ارسال کنند.

وی بیان کرد: با توجه به سوالات و ابهامات دانش‌آموزان در مورد برخی از مسائل دفاع مقدس، برنامه‌ای با حضور فرمانده سپاه استان قزوین جهت پاسخ گویی به پرسش‌ها و شبهات دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

پاسخگویی به ابهامات دانش‌آموزان پیرامون مسائل دفاع مقدس

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین عنوان کرد: هم اکنون در کانال بسیج دانش‌آموزی استان قزوین بیش از ۳۵ هزار نفر عضویت دارند؛ این در حالی است که ۴۴ روز پیش ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر در این کانال عضو بودند اما با برگزاری پویش‌هایی همچون پویش دعوت، توانستیم به آمار ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر برسیم.

وی بیان کرد: روز دوشنبه(دوم اسفند) افتتاحیه برنامه راهیان نور به شکل محدود با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار خواهد شد که برنامه‌های متعددی همچون اجرای محفل شعر ویژه دختران دانش‌آموز، برگزاری دورهمی جبهه با حضور جمعی از رزمندگان و شب خاطره با حضور یادگاران دفاع مقدس در ایام اجرای برنامه راهیان نور تدارک دیده شده است.

رسولی‌فر گفت: برگزاری محفل شعر ویژه پسران دانش‌آموز، اجرای برنامه در مناطق عملیاتی فکه، شلمچه، طلائیه، اروند کنار و دهلاویه و همچنین گفتگوی صمیمانه فرمانده سپاه استان با دانش‌آموزان با محوریت انتقال پیام شهدا و تبیین وظیفه نسل امروز در قبال پاسداشت خون شهدا پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: اختتامیه برنامه راهیان نور نیز چندروز پس از اتمام برنامه و کارشناسی آثار ارسالی دانش‌آموزان برگزار خواهد شد‌.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه با حضور سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، سرهنگ بغدادی مسئول بسیج فرهنگیان استان و سرهنگ رسولی‌فر مسئول بسیج دانش‌‌آموزی استان از پوستر راهیان نور رونمایی شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان