۰۴/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ دوشنبه

صبح قزوین رستوران به زبان انگلیسی! این ادا بازی‌ها چیه؟
کد خبر: ۳۵۵۹۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۵:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رستوران به زبان انگلیسی! این ادا بازی‌ها چیه؟

کافه‌هایی هم در سطح شهر وجود دارد که برای آنکه خاص جلوه کنند اقدامات عجیبی را انجام می‌دهند که از عجیب‌ترین آن‌ها می‌توان کافه‌ای را نام برد که فقط باید در آن انگلیسی صحبت کنید.

رستوران به زبان انگلیسی! این ادا بازی‌ها چیه؟

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ اگر بگوییم بیشتر حجم تهران را رستوران یا کافه فرا گرفته است بیهوده نگفته ایم. فقط کافی است در سطح شهر چرخی بزنید، آن وقت است که با انواع و اقسام رستوران‌ها و کافه‌ها که به فاصله کمی از هم قرار دارند و روبه ازدیاد هم هستند، روبرو می‌شوید.

البته بی‌انصافی است اگر نگوییم که با وجودشان رنگ و لعابی هم به شهر بخشیده اند. اما با وجود فراوانی رستوران‌ها و کافه‌ها، اقدامات یا ایده‌های صاحبان آن است که باعث می‌شود رستوران یا کافه‌ای بیشتر دیده شود. این ایده می‌تواند دیزاین‌های خاص باشد یا در اختیار قرار دادن امکانات ویژه به مشتریان. البته که کیفیت غذا و نوشیدنی‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌دهند در این میان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حالا برخی‌ها پا را فراتر گذاشته و برای آنکه بگویند خیلی خاص هستند دست به اقدامات عجیبی زده‌اند که حتی شاید مشابه آن را در کشور‌های خارجی ندیده باشید. البته این رستوران‌ها و کافه‌های مثلا خاص در یک چیز فصل مشترک دارند و آن هم قیمت بسیار بالای غذا و نوشیدنی‌هایشان است به طوری که شاید ارزان‌ترین آیتم منوی‌شان آب معدنی باشد.

مثلا رستورانی‌هایی وجود دارد که نام‌های عجیب و غریب برای غذا‌ها و نوشیدنی‌هایشان انتخاب می‌کنند که بگویند ویژه و به نوعی باکلاس هستند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند. در صورتی که ممکن است همان غذا یا نوشیدنی‌ای باشد که بار‌ها در طول شبانه روز خورده باشید. برخی از رستوران‌ها هم هستند که از سبک و سیاق خاصی برخوردارند مثلا به سبب دکوراسیون‌های لاکچری و منطقه‌ای که رستورانشان قرار دارد یا غذاهایشان را بدون قیمت در منو قرار می‌دهند یا به دلار قیمت تعیین می‌کنند.

آنان دلیل گران بودنشان را هم استفاده از مواد درجه یک و مجموعه‌ای از خدمات و امکانات عنوان می‌کنند. متاسفانه برخی‌ها هم برای آنکه آرامش مشتریانشان هنگام غذا بهم نخورد قوانین عجیب دارند مثلا ورود کودکان زیر ۱۰ سال را برای پرهیز از بر هم خوردن سکوت رستورانشان ممنوع کرده اند. اما کافه‌هایی هم در سطح شهر وجود دارد که از این قاعده مستثنی نیستند. آن‌ها برای آنکه خاص جلوه کنند اقدامات عجیبی را انجام می‌دهند که از عجیب‌ترین آن‌ها می‌توان کافه‌ای را نام برد که فقط باید در آن انگلیسی صحبت کنید. یعنی اگر وارد این کافه شوید و به زبان فارسی درخواستتان را مطرح کنید، جوابی از کارکنان آن کافه دریافت نخواهید کرد.

رستوران

کسانی که چنین کافه‌ای را راه اندازی کرده‌اند بر این باورند که خیلی زود برای همه انگلیسی حرف زدن، مثل فارسی حرف زدن آسان و عادی شود. جالب اینجاست این رستوران و کافه‌ها با وجود قیمت بالا از مشتریان ثابتی هم برخوردارند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این همه اصرار بر خاص و عجیب بودن از خود بیگانگی‌ای است که در هیچ کشور دیگری مشاهده نمی‌کنید.

 واکنش کاربران

اکنون این کافه با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

یکی از کاربران در این باره نوشته است: «وقتی میخوای از جهان سومی بودن فرار کنی، ولی ذهنت فقیره. تو ناف آمریکا هم مجبورت نمی‌کنن تو کافه انگلیسی حرف بزنی، بعد طرف تو سعادت آباد کافه زده نوشته
‏speak English ‎».

کاربر دیگری گفته است: «آاس پ منو به دلار عرضه کرد، اوکی می‌گیم برای در امان ماندن از نوسانات قیمت‌ها بود، انگلیسی حرف زدن تو کافه دیگه چیه به کجا چنین شتابان؟! ‎».

دیگری نوشت: «یعنی اونایی که انگلیسی بلد نیستن رو از کافه میندازن بیرون؟»

یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «روی شیشه‌اش نوشته؛ Speak English یعنی انگلیسی حرف بزنید. این یکی دیگه به جای استفاده کردن از کلمات انگلیسی و تعیین قیمت دلاری برای غذاهاش، تصمیم گرفته مستقیم بره انتهای داستان».

کاربران دیگر نوشته اند: «من خواهشی که از رستوران‌های لوکس دارم این است که حداقل توی منو کنار اون اسم عجیب غریبی که نوشتی عکسشم بزار. عالکوآ سفارش دادم خیلی بد بود»، «الان یه رقابتی هست بین رستوران‌ها تو سرو غذا توظرف‌های عجیب و غریب. فردا رفتید به جا تو باسکول براتون استیک تاماهاک آوردن تعجب نکنید».
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان