۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین رویداد مردمی "تئاتر بچه‌های مسجد" در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۵۵۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول هنری حوزه هنری استان قزوین:

رویداد مردمی "تئاتر بچه‌های مسجد" در قزوین برگزار می‌شود

سید قاسم قوامی گفت: برگزاری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سه فاز برنامه‌ریزی شده است که فاز اول آن ۳ تا ۱۲ بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء در ۱۰ مسجد استان قزوین اجرا می‌شود.

رویداد مردمی "تئاتر بچه‌های مسجد" در قزوین برگزار می‌شود
سید قاسم قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری رویداد تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین اظهار کرد: امسال براساس یک نمونه و الگو قرار شد تا حوزه‌های هنری در سراسر کشور، سلسله رویدادهای نمایشی و همایشی را با عنوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد "محرابیان" برگزار کنند.
 
وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد هنری فعال سازی، ساماندهی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد سراسر کشور، فراهم سازی بستری مناسب برای راهنمایی استعدادهای درخشان نمایشی کشور توسط کارشناسان و ارائه برنامه‌های آموزشی در راستای ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی است.
 
دبیر اجرایی رویداد تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین تصریح کرد: تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های مساجد که قابلیت ارائه برای نمازگزاران داشته باشد و همچنین هدایت و تشویق گروه‌های مسجدی برای اجرای آثار نمایشی تولید شده در مساجد محلات، شهرها، استان‌ها و در نهایت کل کشور از دیگر اهداف اجرای این رویداد هنری است.
 
وی عنوان کرد: سال ۹۷ تجربه‌ موفقی در زمینه برگزاری رویداد هنری در سطح استان قزوین داشتیم و در قالب این جشنواره ۴۰ نمایش در ۴۰مسجد استان در معرض دید نمازگزاران گذاشته شد.
 
قوامی بیان کرد: برگزاری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سه فاز برنامه‌ریزی شده است که فاز اول آن ۳ تا ۱۲ بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء در ۱۰ مسجد استان قزوین اجرا می‌شود.

تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قالب ۳۰ اجرا به مخاطبین عرضه می‌شود
 
وی تصریح کرد: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مساجد استان قزوین شامل کریم اهل بیت(ع)، صاحب الزمان(عج)، امام خمینی(ره)، المهدی(عج)، امام حسن مجتبی(ع)، محمد رسول الله(ص)، موسی بن جعفر(ع)، حسینیه امام علی(ع)، کانون فرهنگی تربیتی رشد و مسجد مسلم بن عقیل به اجرا در می‌آید.
 
این مسئول گفت: سه اثر نمایشی "روزی که بهشتی شدم" به کارگردانی فائزه کاظم پور، نمایش "روبه" به کارگردانی محمد یغمایی و نمایش "کفش" به کارگردانی علی سلیمانی در فاز نخست این جشنواره هنری در مساجد استان برای نمازگزاران ارائه می‌شود.
 
وی عنوان کرد: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از روز یکشنبه(۳بهمن ماه) تا روز سه شنبه (۱۲ بهمن ماه) در برخی از مساجد استان در قالب ۳۰ اجرا به مخاطبین عرضه می‌شود.
 
قوامی بیان کرد: در گام دوم پس از یک هفته بازبینی کارها و نمایش‌های جدید توسط هیئت بازبین متشکل از زیرگروه کارشناسی نمایش انجام شده و در نهایت بین ۲ تا ۳ اثر در یک بازه زمانی ۱۰ روزه دیگر در کل شهرهای استان قزوین و برخی از روستاها در معرض دید مخاطب قرار خواهد گرفت.
 
وی عنوان کرد: در گام سوم نیز تعدادی دیگر از آثار در برخی مساجد استان به نمازگزاران عرضه خواهد شد و این اتفاق تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت و در نهایت آثار داوری شده و بین ۷ تا ۱۰ اثر نمایشی جواز ورود به همایش استانی را دریافت خواهد کرد.
 
کارشناس مسئول هنری حوزه هنری استان قزوین گفت: همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد از ۲۵ فروردین سال ۱۴۰۱ به مدت یک هفته در یکی از مساجد استان قزوین به عنوان مسجد پایلوت و تعدادی دیگر از مساجد به عنوان مساجد اقماری ارائه خواهد شد.
 
 وی در پایان بیان کرد: آثار برگزیده در مرحله استانی معرفی و جوایزی در بخش‌های مختلف اهدا خواهد شد و در نهایت بین ۱ تا ۳ اثر به جشنواره کشوری تئاتر بچه‌های مسجد معرفی خواهد شد که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان