۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین ۴۰ هیئت و محفل فرهنگی استان میزبان شهدای دفاع مقدس می‌شوند
کد خبر: ۳۵۴۸۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول هماهنگی ستاد برگزاری مراسم شهدا در قزوین:

۴۰ هیئت و محفل فرهنگی استان میزبان شهدای دفاع مقدس می‌شوند

محسن کریمی گفت: با توجه به میزبانی استان از پنج شهید دوران دفاع مقدس همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، حدود ۴۰ هیئت و محفل فرهنگی استان قزوین، معطر به عطر شهدا می‌شود.

۴۰ هیئت و محفل فرهنگی استان میزبان شهدای دفاع مقدس می‌شوند
محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌و‌هنر صبح قزوین؛ با اشاره به میزبانی استان قزوین از پنج شهید دوران دفاع مقدس طی هفته جاری اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و حاج قاسم سلیمانی، فضای استان قزوین به عطر وجود پنج شهید دفاع مقدس، شامل سه شهید گمنام و دو شهید تازه شناسایی شده، شهید باب‌الله داودی و صفرعلی فیض بیگدلی معطر می‌شود.

وی افزود: این پنج شهید دفاع مقدس ساعت 10 و نیم فردا صبح (12 دی ماه) از مقابل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) مورد استقبال مقامات استانی، نیروهای مسلح و مردم شهید پرور استان قزوین قرار گرفته و به معراج شهدای قزوین هدایت می‌شوند.

مسئول هماهنگی ستاد برگزاری مراسم شهدا در قزوین تصریح کرد: با توجه به ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز هیئات مذهبی و محافل فرهنگی و هنری برنامه‌های معنوی متعددی را حول محور دهه بصیرت و شهادت حضرت زهرا(س) برنامه‌ریزی کرده‌اند که از وجود این شهدا بهره‌مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: حدود 40 هیئت مذهبی یا محفل فرهنگی برای بهره‌مندی و حضور پیکر شهدا در این مراسمات اعلام آمادگی کرده و درخواست دادند که هماهنگی‌های لازم برای انجام این کار صورت گرفته است.

برگزاری مراسم شب وداع در حسینیه شهید مطهری قزوین

کریمی بیان کرد: همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم شب وداع متمرکزی با همت هیئت رزمندگان اسلام در حسینیه شهید مطهری واقع در چهارراه بنیاد شهید قزوین پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع پنج شهید دوران دفاع مقدس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه از امامزاده اسماعیل(ع) تا گلزار شهدای قزوین برگزار و در ادامه به محل تدفین خود منتقل خواهند شد.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین عنوان کرد: دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از اتمام مراسم تشییع با حضور مردم شهید پرور قزوین در مجتمع لشکر 16 زرهی قزوین تدفین خواهند شد که وسایل ایاب و ذهاب برای حضور آحاد مردم در این مراسم مهیا شده است.

وی بیان کرد: همچنین شهید صفرعلی فیض بیگدلی نیز جهت تدفین به اقبالیه و شهید باب الله داودی به سگزآباد بوئین زهرا منتقل خواهد شد؛ همچنین یکی دیگر از شهدای گمنام در ولی آباد بوئین زهرا تدفین خواهد شد.

کریمی در پایان گفت: با توجه به درخواست‌های متعددی که صورت گرفته، تلاش می‌شود تا کلیه مراسم‌ها و محافل در شهرستان‌های البرز، آبیک، تاکستان، قزوین، بوئین زهرا و آوج به عطر حضور شهدا معطر شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان