۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین صدور فیزیکی بارنامه‌ها از ۱۵دی حذف می‌شود
کد خبر: ۳۵۴۵۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

صدور فیزیکی بارنامه‌ها از ۱۵دی حذف می‌شود

حسین متولی از حذف فیزیکی بارنامه‌های جاده‌ای از ۱۵ دی خبر داد.

صدور فیزیکی بارنامه‌ها از ۱۵دی حذف می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛حسین متولی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در همایش بزرگداشت روز راهدار در قزوین گفت: شرکت ها، رانندگان و پلیس باید کمک کنند تا براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و قانون مبارزه با قاچاق کالا برنامه حذف فیزیکی بارنامه‌ها با فراهم شدن زیرساخت‌های آن از ۱۵ دی اجرایی شود.

وی افزود: در حوزه راهداری با وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده، شبکه عظیمی از دسترسی‌ها را در اختیار داریم و در این حوزه ۱۰ هزار دستگاه از ماشین آلات سنگین راهداری به همراه ۱۲ هزار راهدار وظیفه نگهداری و ایمن سازی از این شبکه عظیم را بر عهده دارند.

متولی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای، صنایعی، متاثر از سفر هستند، خاطرنشان کرد: اگر این سامانه حمل و نقلی مختل شود کشور به طور طبیعی دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

وی افزود: در بخش حمل و نقل ۸.۵ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به راه‌های ارتباطی است که این میزان در فضای تجاری عدد بالایی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه حمل و نقل تاثیر زیادی بر مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه دارد و یکی از عوامل مهم توسعه کشور‌ها شناخته می‌شود، تصریح کرد: به لحاظ آماری نیز سالانه ۱۰ میلیون مسافر توسط ناوگان مسافری و ۹۰۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری در کشور جابه جا می‌شود.

متولی، صنعت حمل و نقل را در کشور ایران حیاتی دانست و افزود: رانندگان و راهداران به عنوان سربازانی که وظیفه نگهداری و حفظ و حراست از این سرمایه را دارند، افراد گمنامی هستند که شبانه روز و به دور از خانواده خود در این زمینه فعالیت می‌کنند.

انتهای  پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان