۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین افتتاح اولین هنرستان هنرهای زیبای پسران در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۲۷۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۶ ساعت: ۱۳:۴۸ ↗ لینک کوتاه

امروز صورت گرفت؛

افتتاح اولین هنرستان هنرهای زیبای پسران در استان قزوین

اولین هنرستان هنرهای زیبای پسران قزوین در چهار رشته نمایش، پویانمایی نوازندگی ساز ایرانی و فوتوگرافیک باحضور مدیران کل آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین قزوین افتتاح شد.

افتتاح اولین هنرستان هنرهای زیبای پسران در استان قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حسنعلی اصغری در مراسم افتتاحیه اولین هنرستان هنرهای زیبای پسران در قزوین کا ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: اولین کاری که یک سیستم هوشمند که در آن عقلانیت حاکم است انجام می‌دهد، نیازسنجی است بنابراین در طی دوسال گذشته یکی از نیازهایی که به شدت احساس می‌شد خالی بودن جای رشته‌های هنری در هنرستان‌ها برای دختران و پسران بود.

وی افزود: ترجیح ما این بود که هنرستان هنرهای زیبا ابتدا برای دختران ایجاد شود که در سال گذشته نیز افتتاح شد؛ سپس مراجعات متعدد اولیای دانش‌آموزان پسر باعث شد که در افتتاح این هنرستان برای پسران هم هرچه زودتر اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ما به هنرمندانی نیاز داریم که در حین تعهد، توانایی‌های لازم را برای انجام کار متفاوت داشته باشند و در عین حال فرصت تحصیل برای دانش‌آموزان را در رشته‌هایی که موردعلاقه آنهاست فراهم می‌کنیم و این حداقل وظیفه‌ای است که سعی کردیم به آن عمل کنیم.

اصغری تاکید کرد: دانش تنها چیزی است که از انسان گرفته نمی‌شود و جزو ذات فرد خواهد شد بنابراین کسانی که این کار را شروع می‌کنند وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند چراکه یک شروع خوب زمینه توسعه مسیر را به خوبی فراهم‌می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: شهر به حضور هنرمندان اندیشمند و متعهد نیاز دارد بنابراین رشته‌هایی که امسال تاسیس شده است را در سال‌های بعدی توسعه می‌دهیم.

آغاز سال تحصیلی ترکیبی و تدریجی است

وی بیان کرد: امروز سال تحصیلی جدید را متفاوت‌تر از سال‌های قبل پایه‌گذاری کرده‌ایم چراکه نه مانند سال‌های گذشته همه دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر هستند و نه مانند سال گذشته آموزش‌ها تماما به صورت غیرحضوری است لذا اکنون شرایط به صورت ترکیبی و تدریجی اداره می‌شود و آموزش‌های مجازی در کنار آموزش حضوری پیش می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته نتوانستیم به همه اهدافمان در رویکردهای مختلف تربیتی برسیم بنابراین برای دست یافتن به تحقق اهداف تعلیم و تربیت به حضور دانش‌آموزان در مدرسه نیازمندیم.

وی در پایان‌گفت: سال تحصیلی پیش رو با شعار تربیت‌تمام ساحتی با رویکردی نواندیشانه، مدیران و معلمانی جهادی و اولیایی مشارکت‌جو آغاز شده است؛ در انتخاب هرکدام از این واژگان تامل کرده‌ایم و بنا داریم کارهای متفاوتی در آموزش و پرورش استان انجام دهیم.

محمدحسن اسماعیلی نیز در این مراسم گفت: هنر دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای است و هنرمندان نقش بسیار مهمی را در جامعه و مسائل فرهنگی و اجتماعی ایفا می‌کنند چراکه می‌توانند به عنوان الگوی جامعه و یکی از گروه‌های مرجع که مورد توجه اقشار مختلف مردم هستند نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: اگر تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان را بررسی کنیم متوجه می‌شویم‌ که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر چه نقش محوری و تاریخ سازی را در ایران و کل جهان ایفا کرده‌اند.

قزوین در عرصه‌های مختلف تاریخ ساز است

مدیرکل اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی قزوین تصریح کرد: قزوین در طول تاریخ و به ویژه در دوران درخشان پایتختی‌اش خواستگاه بسیاری از بزرگان علم، ادب، فرهنگ، اندیشه و هنر بوده است و قزوین خواستگاه بسیاری از تحولات تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای اینکه به این جایگاه والا و ارزشمند بازگردیم نیازمند آموزش به عنوان زیرساخت مسائل فرهنگی و هنری هستیم بنابراین آموزش آکادمیک هنر به عنوان یکی از اصول و پایه‌های حوزه فرهنگ است و برای توسعه همه جانبه به آموزش‌های فرهنگی و هنری نیاز داریم.

اسماعیلی ادامه داد: خواستگاه بسیاری از هنرمندانی که می‌شناسیم و شهرت کشوری و جهانی دارند همین هنرستان‌های هنرهای زیبا بوده است که از صدسال پیش پایه‌گذاری شده است.

وی در پایان بیان کرد: بدون شک بحث توسعه کمی و کیفی این دو هنرستان هنرهای زیبا را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و چشم انداز ما برای بحث آموز‌ش‌های آکادمیک هنر در قزوین راه‌اندازی دانشکده هنر است.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان