۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتخارآفرینی ورزشکاران پارالمپیک به برکت نام شهید سردار سلیمانی
کد خبر: ۳۵۲۳۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۱۷ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

در مراسم تجلیل از قهرمان پارالمپیک استان قزوین مطرح شد

افتخارآفرینی ورزشکاران پارالمپیک به برکت نام شهید سردار سلیمانی/ محدودیت‌های جسمانی مانع عزت‌آفرینی نمی‌شود

آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: ما در ورزش یک ارزشی را نهفته می‌بینیم؛ این دوره به نام سردار سلیمانی عزیز مطرح شد و نام پرآوزه و جهانی او بار دیگر و به برکت حضور ورزشکاران قهرمان ما، باعث تعظیم جهانیان در مقابل این قهرمان حقیقی شد.

افتخارآفرینی ورزشکاران پارالمپیک به برکت نام شهید سردار سلیمانی
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ آیین استقبال از دو نماینده شایسته استان در مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ مرتضی رمضانی مدال آور تیم والیبال و جبرئیل عبادی مربی تیم پاراتیروکمان شب گذشته با حضور مردم و مسئولین استان در سالن ورزشی شهید بابایی برگزار شد.

مرتضی رمضانی توانست اولین نشان تاریخ پارالمپیک استان قزوین را به دست آورده و مدال طلای رقابت‌های والیبال نشسته ۲۰۲۰ توکیو را از آن خود کند.

وی پاسور سوم یا چهارم تیم بود که عملکرد بسیار خوبی از خود برجا گذاشت و با فعالیت خوب خود در لیگ بسیار خوش درخشید.

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان که در ترکیب خود از مرتضی رمضانی، ملی پوش الوندی بهره می‌برد، در آخرین دیدار گروهی خود در برابر چین با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید.

آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: خدارا شاکرم که فرزندان برومند ممکلت امام زمان(ع) در خطه بابرکت و کهن قزوین افتخار آفریدند؛ امیدوارم که هرروز شاهد این دلخوشی‌ها، امیدبخشی‌ها، روحیه شاد و پیروزی‌ها برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی باشیم‌.

محدودیت‌های جسمانی مانع عزت‌آفرینی نمی‌شود

وی افزود: ما در ورزش یک ارزشی را نهفته می‌بینیم؛ این دوره به نام سردار سلیمانی عزیز مطرح شد و نام پرآوزه و جهانی او بار دیگر و به برکت حضور ورزشکاران قهرمان ما، باعث تعظیم جهانیان در مقابل این قهرمان حقیقی شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در ورزش با نگاه ایمانی به دنبال جوانمردی می‌گردیم؛ از قدیم در همه رشته‌های ورزشی، ورزشکاران ما جوانمردترین‌ها بودند؛ و کسانی که در سیل و زلزله به داد مردم رسیدند، ورزشکاران بودند.

عابدینی تاکید کرد: ورزشکاران جوانمرد در مقابل ظلم ستم‌شاهی سینه سپر کردند و با مردم همراه بودند؛ امروز هم در مقاومت اسلامی و در حمایت از مستضعفان، این جوانمردها را می‌بینیم که در میدان هستند؛ محدودیت‌های جسمانی هرگز در مقابل اراده‌های قوی نمی‌تواند مانع عزت‌آفرینی و اقتدارشود.

استان قزوین ظرفیت بیشماری در امر ورزش دارد

هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: همه ما می‌دانیم المپیک میدان سختی است و رقابت‌ها در آن سنگین می‌باشد؛ بنابراین به آمادگی و تمرینات زیادی نیاز دارد؛ تیم والیبال نشسته توانست با تمرینات ممتد و آگاهی از ظرفیت‌های تیم مقابل این افتخار بزرگ را برای ایران به ارمغان بیاورد.

وی افزود: این افتخار را به مردم شریف استان قزوین و مردم عزیز الوند تبریک می‌گویم و امیدوارم که در سال‌های آتی شاهد افتخار آفرینی بیشتری از جوانان عزیز در رشته‌های مختلف تیم‌ملی باشیم.

استاندار قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت بیشماری در امر ورزش دارد؛ از اداره کل ورزش و جوانان استان می‌خواهم از همین امروز برای مسابقات جهانی و المپیک آینده برنامه ریزی داشته باشند تا استعداد‌های استان شناسایی شود.

جمالی پور تاکید کرد: هرچقدر در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم، خلق ثروت کرده‌ایم، چراکه باعث کاهش معضلات اجتماعی می‌شود؛ بنابراین از همین امروز سرمایه‌گذاری‌های مناسب را انجام خواهیم داد.

جامعه ورزشی معلولین دین خود را به استان ادا کرده است

عباس علایی مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: در استان قزوین، قبل از انقلاب یک مدال نقره در کشتی داشتیم و بعد از انقلاب، احسان لشگری یک مدال برنز در کشتی کسب کرد؛ پیش از این در پارالمپیک هیچ مدالی نداشتیم که مرتضی رمضانی توانست اولین مدال طلای پارالمپیک را در تاریخ ورزش قزوین برای استان کسب کند.

وی افزود: این ورزشکاران نشان دادند که با وجود بعضی از محدودیت‌ها نیز می‌توان در آوردگاه‌های بزرگ نام کشور و پرچم ایران را بالا برد؛ در این مسابقات 12 بار سرود ملی ایران نواخته شد؛ فکر میکنم به جز ورزش و حضور مقامات سیاسی در کشوری، هیچ‌گاه به احترام این پرچم، سرود ملی نواخته نمی‌شود.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان قزوین در پایان گفت: این پیروزی بزرگ را تبریک می‌گویم، جامعه ورزش دین خود را به استان ادا کرده است؛ این ورزشکاران برای کسب مدال طلای پارالمپیک ریاضت‌های بسیار کشیده‌اند؛ خواهشمندم حمایت بیشتری از این قهرمانان انجام بشود.

انتهای پیام/ ۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان