۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مهدی هاشمی برمی‌گردد به زندان
کد خبر: ۳۵۲۳۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۱۴ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مهدی هاشمی برمی‌گردد به زندان

مهدی هاشمی به زندان بازنگشته است. این خبری بود که دیروز رسانه‌های دلواپس با آب و تاب فراوان منتشر کردند و خوشحال شدند که سوژه جدید برای تخریب یافته‌اند.

مهدی هاشمی برمی‌گردد به زندان
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از آرمان ملی ؛مهدی هاشمی به زندان بازنگشته است. این خبری بود که دیروز رسانه‌های دلواپس با آب و تاب فراوان منتشر کردند و خوشحال شدند که سوژه جدید برای تخریب یافته‌اند. سال 94 بود که مهدی هاشمی از سوی دادگاه به 10 سال حبس محکوم شد و محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضائیه در آن مقطع درباره چرایی صدور این حکم برای هاشمی چنین گفت:« در پرونده مهدی هاشمی، این متهم ۱۲ اتهام داشت که سه تای آن جرم محسوب شد که وی به دلیل اختلاس هفت سال، به دلیل ارتشاء پنج سال و به دلیل جرایم امنیتی به سه سال زندان محکوم شد که در مجموع ۱۵ سال است اما با قانون جدید وقتی پرونده به تجدیدنظر رفت گفتند که در موضوع اختلاس حداکثر ۱۰ سال را باید لحاظ کنیم نه حداقل هفت سال و در موضوع ارتشاء هم بین ۵ تا ۱۰ سال، ۱۰ سال را لحاظ کرده‌اند و در موضوع جرایم امنیتی هم متهم به ۵ سال محکوم شد که در مجموع ۲۵ سال می‌شود اما چون در قانون جدید آمده است که بیشترین میزان مجازات باید اجرائی شود حکم قاضی ۱۰ سال شد» مهدی هاشمی بیش از نیمی از محکومیت خود را سپری کرده و هرگاه به مرخصی آمده، در موعد مقرر به زندان بازگشته است.
 نگران نباشید، برمی‌گردد
در 12 شهریورماه بود که  علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «پیگیر اجرای عدالت، در حاشیه بازدید از زندان اوین مطلع شدم جناب مهدی هاشمی از اسفندماه سال گذشته و بدون تعیین سقف زمانی به مرخصی رفته است؛ از نماینده دادستان علت را جویا شدم و مقرر شد به‌سرعت رسیدگی و به کمیسیون اصل 90 گزارش شود. عدالت ایجاب می‌کند همه زندانیان از شرایطی برابر بهره‌مند باشند.» در پی اظهارات این نماینده مجلس مبنی بر «اعطای مرخصی بدون سقف زمانی» به مهدی هاشمی قوه قضائیه اعلام کرد« هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد. این گزارش می‌افزاید، متاسفانه نامبرده پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان خودداری نموده و غیبت کرده است؛ اخطار قانونی لازم به وی داده شده است و چون به زندان بازنگشته است بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.» دیروز وکیل مهدی هاشمی هم اعلام کرد در رابطه با ادعای منتشره در خصوص عدم بازگشت موکلم به زندان به اطلاع می‌رساند که برخلاف ادعای مطروحه در این خبر، هیچ اخطاری مبنی بر لزوم بازگشت ایشان به زندان ابلاغ نشده است. ابوالمعالی ادامه داد: ایشان در حال گذراندن مرخصی اعطایی تمدیدی هستند. در هر صورت، به جهت انعکاس ادعای منتشره، آقای هاشمی خود را به زندان معرفی خواهند کرد. وکیل مهدی هاشمی همچنین گفت: آقای هاشمی در زمان طرح اتهام در خارج از کشور اقامت داشتند و توصیه بسیاری از بزرگان نیز عدم بازگشت ایشان به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن حکم بود. لیکن آقای هاشمی بنابر احترام به قانون با اراده آزاد، به ایران آمد و خود را برای برگزاری دادگاه معرفی نمود و بعد از صدور حکم نیز بلافاصله شخصا برای گذراندن دوره محکومیت به محل زندان اوین رفت و در حال حاضر نیز مقید به دستور مقام قضائی خواهد بود. محسن هاشمی هم دیروز در مورد حکم جلب برادرش مهدی گفت: در مورد موضوع مرخصی و حکم جلب مهدی حرفی نمی زنم اما جزئیات ان‌شاءا... بعدا اعلام می‌شود.
 هجمه دلواپسان به قوه قضائیه
عدم بازگشت مهدی هاشمی به زندان که از سوی خضریان نماینده دلواپس مجلس مطرح شد، کینه قدیمی دلواپسان به آیت ا... هاشمی را زنده کرد و آنها به  انگ زنی به فرزندان هاشمی و قوه قضائیه پرداختند. خبرگزاری دلواپس موج این بار در تخریب هاشمی‌ها و طعنه به قوه قضائیه پیشگام بود چنانکه توئیت‌هایی در راستای عدم بازگشت مهدی هاشمی به زندان منتشر کرد. در یکی از این توئیت‌ها آمده است:«حین بازدید نمایندگان از زندان مشخص شد مهدی هاشمی از اسفند رفته مرخصی! ولی آقای قوه قضائیه قرار بود قانون برای همه باشد و نه فقط قشر ضعیف جامعه» یا موج این توئیت را نیز منتشر کرد که« اگر قصه مرخصی بی‌حد و مرز مهدی هاشمی منتشر نمی‌شد، قرار بود تا قیوم قیامت مرخصی بدون سقف باشه؟! بعد اون وسط فائزه هم حتما قرار بود از دوران حبس مهدی خاطره بنویسه.» یا « از قرار معلوم مهدی هاشمی در اختیار زندان نیست و زندان در اختیار مهدی هاشمی است» موج این توئیت را هم منتشر کرد:« اینکه مهدی هاشمی از اسفند 99 تا الان مرخصی هست و بقیه زندانیان برای یک هفته مرخصی باید کلی دلیل قانع کننده داشته باشن واقعا ناراحت کننده است. آقای قاضی واقعا بهمون حق بدید» مشخص نیست چرا دلواپسان اصولگرا از عدم بازگشت مهدی هاشمی به عنوان فرصت برای انگ زنی به قوه قضائیه بهره می‌برند و آنچه رسانه‌هایی مانند موج منتشر می‌کند، نشانگر آن است که از رویه این قوه در بهبود شرایط قضائی و زندان‌ها راضی نیستند!

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان