۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین ۲۵ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به دوسالانه ملی خوشنویسی در قزوین
کد خبر: ۳۵۱۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۳ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

۲۵ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به دوسالانه ملی خوشنویسی در قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: آخرین مهلت شرکت دردوسالانه ملی خوشنویسی ۲۵ مرداد ماه است و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت آثار خود را ارسال کنند.

۲۵ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به دوسالانه ملی خوشنویسی در قزوین

به گزارش سرویس فرهنگوهنر صبح قزوین، اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: آخرین مهلت شرکت دردوسالانه ملی خوشنویسی ۲۵ مرداد ماه است و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت دوسالانه به نشانی bici.ir برای ارسال آثار خود اقدام کنند.

به گفته اسماعیلی، این دوسالانه مهر و آبان در شهر قزوین پایتخت خوشنویسی ایران برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: اضافه شدن بخش نقاشی خط به بخش‌های ششمین دوسالانه از جمله این ویژگی‌ها است که پس از دوره اول در سایر دوره‌ها حذف شد و امسال با تصویب شورای سیاست‌گذاری دوباره در دوسالانه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی گنجانده شده است.

اسماعیلی افزود: همچنین شورای سیاست‌گذاری و داوران برای استعدادیابی جوانان زیر ۲۵ سال و بانوان خوشنویس، بخش ویژه‌ای را برای این گروه از خوشنویسان در نظر گرفته‌اند و این بخش برای نخستین بار در ششمین دوسالانه اجرایی می‌شود.

دبیر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران افزود: همکاری فرهنگستان هنر در برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی اتفاق میمون و مبارکی است که در این دوره رخ می‌دهد و همکاری فرهنگستان هنر موجب غنای پژوهش در این دوره از دوسالانه خواهد شد و با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی به انجام خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امسال ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به نام عمادالکتاب قزوینی نامگذاری و مقرر شده است به این مناسبت یک همایش علمی و تخصصی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری درباره معرفی جایگاه و شخصیت این خوشنویس برجسته برگزار شود.

وی تأکید کرد: در این دوره، کلیه آثار راه یافته به دوسالانه پس از اتمام رویداد، توسط دبیرخانه به هنرمند عودت خواهد شد و فقط اصل آثار اجرای زنده افرادی که حائز رتبه برتر شده‌اند، عودت نمی‌شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان