۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین ۲۳۲مدرسه در قزوین فاقد نمازخانه است
کد خبر: ۳۴۸۹۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اقامه نماز استان:

۲۳۲مدرسه در قزوین فاقد نمازخانه است

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با تاکید براینکه مسئولین باید به حوزه نماز اهتمام ورزند؛ گفت: بر اساس آمار آموزش و پرورش، ۲۳۲مدرسه در استان داریم که نمازخانه ندارند.

۲۳۲مدرسه در قزوین فاقد نمازخانه است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی در ششمین اجلاس استانی نماز که امشب(سه شنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه هر شخصی نمی‌تواند نماز را توصیف کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری خطاب بر حکومت‌داران و کارگزاران نظام اسلامی می‌فرماید که اقامه نماز نخستین ثمره و نشانه حکومت صالحان است و اگر خود را صالح می‌دانیم باید بر نماز پایبند باشیم.

وی افزود: رسول اکرم(ص) خطاب به استاندار یمن می‌فرمایند که نماز سر و راس اسلام است؛ اگرچه سایر واجبات لازم است اما نماز در راس قرار دارد و اگر نباشد هیچ چیز دیگر از احکام دین مفهوم ندارد؛ همچنین امام علی(ع) در نامه‌ای به والی مصر می‌فرماید: ای استاندار من، باید معیار ارزش‌یابی نماز باشد، آمارها را با ترازوی نماز بسنجید.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین بیان کرد: انتظارات ما مطالبات مقام معظم رهبری است که فرمودند برای نماز باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت داشته باشید و در برنامه‌های کوتاه‌مدت از تمام ظرفیت‌ها برای نماز استفاده کنید و برنامه‌های میان مدت هم روشن شدن چراغ در میان تمام خانواده‌ها و خانه دل‌ها است که اگر خانه‌ای چراغ نمازش روشن نباشد ما به هدف نخواهیم رسید.

موسوی خطاب به مسئولین ادامه داد: تقاضا داریم به موضوع نماز اهتمام بورزید؛ باید در استان تفاهم نامه‌ای در این زمینه وجود داشته باشد که امضای نماینده مقام معظم رهبری، نماینده رئیس جمهور و شخص وزیر در آن باشد و هر سال این کار ادامه داشته و اجرا شود.

مناطق بالای شهر قزوین با وجود تراکم جمعیت بالا فاقد مسجد است

وی با تصریح بر اینکه این جلسه به عنوان پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز است، اذعان کرد: اگر بخواهیم نماز در مدارس اجرا شود، نیازمند سه چیز یعنی نمازخانه در مدارس، حمایت از ائمه جماعت مدارس و تعدد مساجد در مناطق بالای شهر هستیم به طوری که بر اساس آمار آموزش و پرورش، ۲۳۲مدرسه در استان داریم که نمازخانه ندارند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که مدارس را مزین کنید به نمازخوانی برای جوانان و نوجوانان؛ بنابراین وقتی نمازخانه نباشد چطور باید جوانان را جلب کرد لذا استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه و خیرین مدرسه‌ساز باید به این موضوع توجه کنند.

موسوی با بیان اینکه مسجد مرکز نماز است، اذعان کرد: متاسفانه مناطق بالای شهر ما با ساختمان‌های چند طبقه و میزان تراکم جمعیت بالا فاقد مسجد هستند به طوری که اصلا صدای اذان از آنجا بلند نمی‌شود؛ در حالی که در مناطق پایین شهر در هر کوچه یک الی دو مسجد وجود دارد اما تعداد مساجد در مناطق شمالی شهر به تعداد انگشتان دست هم مسجد نمی‌رسد با اینکه تراکم جمعیت در این قسمت بسیار بالا است.

وی اضافه کرد: در مناطق باید طوری مساجد جانمایی شوند که از خانه تا مسجد بیش از ۲۰دقیقه بیشتر فاصله نباشد در حالی که اکنون در سطح شهر در برخی مناطق با ماشین هم ۲۰دقیقه‌ای نمی‌رسیم؛ در مورد حمایت از ائمه جماعت مدارس هم باید دقت شود اما سال گذشته هزینه ایاب و ذهاب ائمه جماعت دو سال عقب افتاده بود که با عنایت استاندار برطرف شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: حدود ۷۰دستگاه را در زمینه برنامه‌های نماز در استان ارزیابی کردیم که ۳۷دستگاه توانستند وظایف تعیین شده در حوزه نماز را بیش از ۹۰درصد، ۱۷دستگاه بین ۸۰ تا ۹۰درصد، شش دستگاه بین ۷۰ تا ۸۰درصد و ۱۰ دستگاه هم از ۷۰درصد به پایین انجام دهند.
انتهای پیام /۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان