۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین جشنواره فیلم‌های مستند "یادگار" با استفاده از ابزار سینما برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۷۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۰:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین:

جشنواره فیلم‌های مستند "یادگار" با استفاده از ابزار سینما برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین از برگزاری جشنواره فیلم‌های مستند "یادگار" با هدف معرفی ظرفیت میراث فرهنگی کشور با استفاده مناسب از ابزار سینما خبر داد.

جشنواره فیلم‌های مستند "یادگار" با استفاده از ابزار سینما برگزار می‌شود
محمد حسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: جشنواره فیلم‌های مستند "یادگار" با هدف معرفی ظرفیت میراث فرهنگی کشور با استفاده مناسب از ابزار سینما برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر اهداف این جشنواره نگاه ویژه به موضوعات میراث فرهنگی برای تولید آثار سینمایی، توجه به سینما و فیلم به عنوان رسانه‌ای برتر و ارزشمند برای تبادلات فرهنگی و تغییر نگاه سنتی به میراث فرهنگی به عنوان اشیا قدیمی و بخشیدن نگاهی با قداست و بزرگی به داشته‌های فرهنگی را می‌توان برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین ادامه داد: بخش‌های این جشنواره شامل مسابقه سینمای مستند ایران، میراث ماندگار، جایزه میراث فرهنگی قزوین و میراث معنوی (میراث ناملموس) است که در بخش‌های مسابقه سینمای مستند ایران گروه مستند‌های کوتاه (تا ۴۰دقیقه)، گروه مستند‌های نیمه بلند (از ۴۰ تا ۷۰دقیقه) و گروه مستند‌های بلند (بالای ۷۰دقیقه) مدنظر است.

وی عنوان کرد: آثاری که با موضوع میراث فرهنگی استان قزوین (ملموس، ناملموس) ساخته شده است در بخش مجزایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به فیلم برگزیده "نشان راژیا" اهدا خواهد شد؛ همچنین آثاری که با موضوع میراث معنوی و ناملموس ساخته شده است در این بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به بهترین فیلم و کارگردان جوایزی اعطا خواهد شد.

اسماعیلی گفت: تمامی مستندسازان بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و آثار تولیدی از سال ۹۵ تا ۹۹ را به نشانی قزوین، غیاث آباد بلوار آزادگان، جنب مسجد امام خمینی(ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین کد پستی ۳۴۱۴۸-۱-۸۸۷۱ ارسال کنند.

وی در پایان بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار پنجم فروردین ۱۴۰۰ و زمان برگزاری جشنواره ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به میزبانی قزوین خواهد بود.

انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان