۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین مطالبه‌گری برای تحقق عدالت وظیفه رسانه‌هاست/ در یک مجلس انقلابی باید قوانین تمدن‌ساز دیده و نوشته شود
کد خبر: ۳۴۲۸۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲۴ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

مطالبه‌گری برای تحقق عدالت وظیفه رسانه‌هاست/ در یک مجلس انقلابی باید قوانین تمدن‌ساز دیده و نوشته شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: یکی از عملکردهای اجرایی ما مطالبه گری برای تحقق عدالت و رفع مشکلات پیش‌ از ورود رسانه‌های دشمن است. یعنی رسانه‌های ما باید در این حوزه پیشقدم باشند.

مطالبه‌گری برای تحقق عدالت وظیفه رسانه‌هاست/ در یک مجلس انقلابی باید قوانین تمدن‌ساز دیده و نوشته شود

به گزارش‌ خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح ‌قزوین؛ حجت‌الاسلام جواد زهرایی امروز(شنبه) در دیدار با شورا و اعضای فعال سازمان بسیج رسانه استان که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین انجام شد؛ اظهار کرد: تحقق تمدن سازی که هدف غایی انقلاب اسلامی است نیازمند کنارهم قرارگرفتن سخت افزارها و نرم‌افزارهای کشور است تا بتواند اسباب تحقق تمدن اسلامی که همان ظهور ولیعصر(عج) است را فراهم کند.

وی افزود: اگر در نهادها و مجلس انقلابی عمل به قوانین تمدن‌ساز دیده و نوشته نشود ما به اهداف خود نمی‌رسیم؛ چراکه لازمه‌ی تحقق تمدن اسلامی نگاه تمدن‌ساز قوه‌ی قضائیه، قوه‌ی اجرایی، نیروهای مسلح، خانواده و جامعه است و می‌توان گفت هرجا این نگاه از هدف تمدن‌ساز بودن خود خارج شده به ضرر ما بوده‌است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان کرد: درباره نیروهای مسلح دیدیم که نگاه رهبری به این نهاد یک نگاه تمدن‌ساز بود و همین نگاه بود که توانست پنج کشتی را در اوج تحریمات بدون وجود مشکل به یک کشور دیگر برساند.

وی گفت: خانواده به عنوان یک نهاد کوچک باید به شرایط تمدن ساز دست پیدا کند تا بتواند اسباب ایجاد تمدن اسلامی در قالب گسترده تر یعنی در جامعه باشد که این مسئله طالب نگاه تمدن‌ساز فردی افراد خانواده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: اشکال ما در جامعه پرداخت به مسائل کم اهمیت و روزمره است، درحالی که برای رسیدن به تمدن اسلامی ما نیازمند بررسی مسائل اولویت‌دار هستیم.

وی ابراز کرد: طبق اصل تبلیغ، نظام باید در عرصه‌ی تبلیغ، جذب و انتقال پیام دینی نگاه تبلیغاتی خود را مطرح کند و اگر ما در این میان بدون جذابیت مستقیما وارد بحث انتقال پیام شویم به مراتب موفقیتی به دست نمی‌آوریم.

این کارشناس فرهنگی در ادامه بیان کرد: جذابیت بحث انتقال پیام، تحت تاثیر قراردادن قوای احساسات مخاطب، نفوذ و جریان عظیم فکری، مسئله‌ای است که رسانه می‌تواند در آن به خوبی فعالیت کند.

زهرایی تصریح کرد: اینکه امروز مکان‌های عمومی، بازارها، اماکن ورزشی، مجتمعات تجاری و سینماها مشغول فعالیت هستند و ازدحام جمعیت در این مکان‌ها است، اما از حضور در مسجد به علت شیوع ویروس کرونا اجتناب می‌کنند مسئله‌ای است که دشمن به خوبی از طریق رسانه به آن وارد شده و اهداف خود را در آن اعمال کرده‌است.

وی عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین گروه‌های تبلیغ رسانه است و تعریف ما از تبلیغ، مبلغ بودن یک روحانی یا یک شخص خاص نیست بلکه هرفرد در هرجایگاه اجتماعی می‌تواند یک مبلغ و یک رسانه باشد.

این مقام مسئول افزود: تعریف ما از تبلیغ فقط یک روحانی نیست، بلکه هر کسی که بتواند دین و اصول انقلاب را نشر دهد یک مبلغ شناخته می‌شود، گاهی یک نویسنده با کتاب خود بحث شهادت و شهید را مطرح می‌کند و آن کتاب در تیراژ بالا به چاپ می‌رسد و مورد استقبال قرار می‌گیرد، پس می‌توان گفت این فرد باتوجه به زمینه‌ی فعالیت خود یک مبلغ است.

وی گفت: در بحث تبلیغ می‌بینیم که رهبر انقلاب در دیدار با جامعه‌ی مدرسین که افراد سن بالایی هستند درباره رسانه و فضای مجازی صحبت می‌کنند و این مسئله نشان می‌دهد نگاه رهبر انقلاب هم یک نگاه تمدن ساز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: اعتقاد ما در ارتباط با رسانه یک ارتباط هدفمند ذیل اجرای ماموریت هفتگانه‌ی بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی است، چنانچه که لازم است این هفت ماموریت در سایر نهادها نیز اجرا شود.

وی گفت: یکی از عملکردهای اجرایی ما مطالبه گری برای رفع مشکلات در راستای رسیدگی به آنها پیش‌ از ورود رسانه‌های دشمن است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: طبق گفته‌ی رهبر انقلاب ما در حوزه‌ی عدالت نمره‌ی خوبی نگرفته‌ایم و امروز می‌بینیم که بخشی از پایین شهر استان ما از جمله کوی بهار است که هیچ‌گونه خدمات شهری به این محله تعلق نمی‌گیرد و این محله جزو آسیب‌پذیرترین نقاط شهر محسوب می‌شود و مطالبه‌ی ما نیز در این حوزه یک مطالبه‌ی انقلابی خواهد بود.

وی ضمن اشاره به فعالیت رسانه در ماموریت هفت‌گانه‌ی بیانیه‌ی گام دوم عنوان کرد: از شما به عنوان اصحاب رسانه انتظار داریم که ما را در مسیر تحقق اهداف یاری کنید، اگر نقاط ضعفی در هر حوزه‌ای مشاهده کردید ما را در رفع و شناسایی مشکل یاری کنید.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: معتقدم به کمک رسانه می‌توان نظام اولویت‌های خود را از نظام سخنگوبودن به نظام اجرایی‌شدن تغییر داد، برای مثال ما می‌توانیم در بحث مبارزه با فساد بسیار هنرمندانه عمل کنیم.

وی ابراز کرد: اولین گام رسانه در بحث معنویت و اخلاق می‌تواند بحث سواد رسانه باشد، ما نیز در این عرصه بسترسازی‌های لازم مانند استفاده از اساتید و مربیان را فراهم می‌کنیم، تا با تقویت نیروهای رسانه در این امر این نهاد به عنوان بازوی سواد رسانه استان مطرح شود و بتواند به عنوان متولی به فعالیت خود ادامه دهد.

این مقام مسئول گفت: در بحث سیل، زلزله و حوادث طبیعی می‌بینیم که بسیج و سپاه اولین نهادهای حاضر در امر خدمت‌رسانی هستند پس لازم است در امر مهمی همچون بحث سواد رسانه‌ای نیز پیشگام باشند‌، اصحاب رسانه می‌توانند به ما در اجرای این هفت ماموریت مهم طرح‌های عملیاتی بدهند.

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: فعالیت ما تا به امرور بیشتر در حوزه‌ی مبلغ یا فرد دفاع کننده بوده‌است، یعنی ما منتظر ماندیم تا هجمه‌ای به ما وارد شود سپس به فکر دفاع و مقابله باشیم درحالی که رهبر انقلاب در این میان با یک سخنرانی کوبنده تلاش می‌کنند تا هجمه‌ی وارد شد را جمع می‌کنند که این این مسئله کم‌کاری ما را نشان می‌دهد‌.

وی در پایان گفت: نگاه ما باید تبیین ارزش‌های انقلاب، تبلیغ به شیوه‌ی صحیح، دفاع و در نهایت در مواردی تهاجم باشد.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان