۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین رسانه‌های فعال قزوین برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شدند
کد خبر: ۳۴۱۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۱۳ ساعت: ۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر خانه مطبوعات استان:

رسانه‌های فعال قزوین برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شدند

مدیر خانه مطبوعات استان قزوین گفت: رسانه‌های فعال استان در دوره شیوع کرونا که با تلاش‌ها و زحمات خود نقش موثری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و ترویج فرهنگ ماندن در خانه داشتند برای دریافت تسهیلات بانکی قرض الحسنه معرفی شدند.

رسانه‌های فعال قزوین برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شدند

هادی درزی رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره اقدامات خانه‌ی مطبوعات قزوین در حمایت از رسانه‌ها اظهار کرد: خانه مطبوعات استان به منظور حمایت از رسانه‌های فعال استان در دوره شیوع کرونا، تخصیص 300 فقره وام قرض الحسنه را به مدیریت ارشد استان پیشنهاد داد که از این تعداد پرداخت 100 فقره مورد موافقت استاندار قزوین قرار گرفت.

وی اضافه کرد: به دنبال این موضوع، هیئت مدیره خانه مطبوعات استان به منظور شناسایی رسانه‌های فعال در این مدت جلسه تشکیل داد و با دقت و بحث کارشناسی به بررسی این موضوع پرداخت.

مدیر خانه‌ی مطبوعات قزوین ابراز کرد: در نتیجه این جلسه 14 رسانه فعال استان در این مدت با مجموع 61 سهمیه احصا شدند و همچنین با توجه به پیشنهاد اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات برای حمایت از خبرنگاران آسیب دیده در این مدت نیز سهمیه تخصیص یافت.

وی افزود: با توجه به این موضوع، 39 سهمیه به خبرنگاران معرفی شده از سوی قرارگاه کمک مومنانه ستاد بسیج رسانه استان اختصاص داده شد و در مجموع لیست 100 نفره به استانداری قزوین برای اقدام بعدی ارسال شد.

درزی رامندی با اشاره به سایر حمایت‌های مصوب از رسانه‌های استان در دیدار اعضای هیات مدیره با استاندار قزوین گفت: استمهال هزینه آب، برق و گاز مصرفی و پرداخت حق بیمه سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری و همچنین بخشش یا استمهال اجاره بهای اماکن دولتی و بخش خصوصی در اختیار مراکز رسانه‌ای از دیگر حمایت‌های مصوب است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت آنها به خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

مدیر خانه‌ی مطبوعات استان قزوین با اشاره به برآورد خسارت 20 میلیارد ریالی وارد شده به مراکز فرهنگی و رسانه‌ای استان، اذعان کرد: با توجه به اینکه صنوف فرهنگی و هنری از اولین مشاغلی بودند که در بحران کرونا تعطیل شدند و با توجه به ایام اسفند و فروردین که اوج فعالیت‌های فرهنگی و هنری است لذا متحمل خسارات سنگینی شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حدود ۲۰ میلیارد ریال خسارت را برای بخش رسانه‌ای شامل خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، رسانه های برخط، موسسات مطبوعاتی و رسانه‌های مکتوب برآورد کرده و مکاتبات لازم را برای حمایت از صنوف فرهنگی و هنری و رسانه‌ای با مراجع ذیربط از جمله وزارت ارشاد و استانداری انجام داده است.

این مقام مسئول گفت: پیگیری‌های لازم جهت جلب حمایت‌های مورد نیاز برای رسانه‌های خسارت دیده استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان در حال انجام است و در صورت تخصیص بسته‌های حمایتی به اصحاب رسانه استان اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ در استان قزوین ۵۶ نشریه استانی، ۶۵ نشریه سراسری و ۱۶ خبرگزاری مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان