۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین آغاز عملیات خدمت‌رسانی مدافعان سلامت با حضور نیروهای جهادی و مواکب اربعینی
کد خبر: ۳۴۰۷۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

دبیر قرارگاه مدافعان سلامت در استان قزوین اعلام کرد

آغاز عملیات خدمت‌رسانی مدافعان سلامت با حضور نیروهای جهادی و مواکب اربعینی

دبیر قرارگاه مدافعان سلامت در استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۴۰ هیئت مشغول فعالیت هستند، اما به واسطه‌ی این مراسم سایر هیئات نیز اعلام آمادگی کردند، همچنین با توجه به خدمات سعید خورشیدی در ستاد اربعین، مواکب اربعینی هم به اجرای مراسم لبیک گفتند.

آغاز عملیات خدمت‌رسانی مدافعان سلامت با حضور نیروهای جهادی و مواکب اربعینی

محمدحسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌قزوین؛ درباره‌ی برگزاری مراسم سومین روز درگذشت خادم اباعبدالله حسین(ع) اظهار کرد: با توجه درگذشت برادر مجاهد سعید خورشیدی که میاندار خدمت و اربعین بودند هیئات، مجموعه‌های فرهنگی، بسیجیان و مواکب اربعینی این‌بار به طور منسجم و همزمان پای کار خدمت‌رسانی حاضر می‌شوند.

وی افزود: هیئات، مجموعه‌های فرهنگی، بسیجیان و مواکب اربعینی تصمیم گرفتند که اگر بنا به برگزاری مراسم برای این خادم تازه درگذشته است با توجه به شرایط کنونی و شخصیت این برادر جهادی بهتر است، مراسمی درخصوص خدمت به مردم اجرا شود.

دبیر قرارگاه مدافعان سلامت قزوین اذعان کرد: سعید خورشیدی همیشه میاندار برگزاری مراسمات فرهنگی در استان بودند که ما برای حفظ شان و ادامه‌ی راه او با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتید، در راه او گام برداریم.

وی گفت: به پاس سومین روز درگذشت سعید خورشیدی عملیاتی با عنوان خدمت‌رسانی قرارگاه مدافعان سلامت تعریف شد و به همین منظور گروه‌های جهادی، بسیجیان، هیئات، مواکب اربعینی و مجموعه‌های فرهنگی خدمات بهداشتی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا قرارگاه مدافعان سلامت ارائه خدمات بهداشتی خود را در حوزه‌های تولید ماسک، لباس محافظ برای کادر درمانی، تولید ماسک، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی مناطق آغاز کرده و در مناطق مختلف مشغول فعالیت بود، اما به پاس سومین روز درگذشت تصمیم بر آن شد که طی یک ساعت مشخص و به‌صورت منسجم عملیات خدمت رسانی انجام شود.

خدمت سعید خورشیدی در ستاد اربعین، مواکب اربعینی را در راه مدافعان سلامت قرار داد

وی ادامه داد: ضدعفونی‌کردن معابر و توزیع اقلام برای محرومین از فعالیت‌های بارز قرارگاه مدافعان سلامت در استان است که ساعت ۲۱ امشب به طور همزمان در ۱۴ منطقه استان قزوین انجام می‌شود.

طاهری بیان کرد: مراسم بدرقه‌ی این مراسم راس ساعت ۲۱ امشب با عنوان "یادبود سومین روز درگذشت میاندار خدمت و میاندار اربعین" در میدان آزادی است، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم در مدت زمان سه الی چهار دقیقه و در ساعاتی که حضور مردم کمتر است، انجام می‌شود.

وی افزود: باتوجه به رعایت موارد بهداشتی درخصوص ویروس کرونا تجمع و شلوغی برای حضور خدمت‌رسانان مدافعان سلامت و مردم صورت نمی‌گیرد، بلکه نیروها در این مکان و زمان بصورت منسجم به سوی مناطق حرکت می‌کنند و تنها در زمان کوتاهی به تلاوت قرآن کریم و فضائل اخلاقی سعید خورشیوی گوش می‌سپارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۴۰ هیئت مشغول فعالیت هستند، اما به واسطه‌ی این مراسم سایر هیئات نیز اعلام آمادگی کردند، همچنین با توجه به خدمات سعید خورشیدی در ستاد اربعین مواکب اربعینی هم به اجرای مراسم لبیک گفتند.

وی گفت: فعالیت قرارگاه مدافعان سلامت هرشب در سطح شهر انجام می‌شود و با توجه به شرایط کنونی این اقدامات به صورت همزمان انجام نمی‌شود و هر نهاد در منطقه‌ی خود مشغول فعالیت بود، اما در این شب این خدمت رسانی یک کار مشترک و همزمان بین گروه‌هاست.

دبیر قرارگاه مدافعان سلامت در پایان بیان کرد: تقسیم بندی گروه‌ها در مناطق با توجه به گستردگی خیابان‌ها و مناطق انجام شده و نیروهای جهادی، بسیجی، هیئات، مجموعه‌های فرهنگی و مواکب اربعینی به پاس برگزاری یادبود سعید خورشیدی به مناطق اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان