۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین بهترین ابزار جریان کفر و شرک برای مقابله با حق، بهره‌گیری از تحریف است
کد خبر: ۳۳۶۷۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۰ ساعت: ۱۶:۳۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل دینی در سلسه نشست‌های "فقه هنر":

بهترین ابزار جریان کفر و شرک برای مقابله با حق، بهره‌گیری از تحریف است

کارشناس مسائل دینی گفت: بهترین ابزار جریان کفر و شرک برای مقابله با حق، تحریف بود؛ زیرا ابزاری مانند تمسخر و شکنجه نتیجه نمی‌داند و در آیاتی از قرآن ویژگی قوم بنی اسرائیل را تحریف بیان می‌کند.

بهترین ابزار جریان کفر و شرک برای مقابله با حق، بهره‌گیری از تحریف است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام سید مهدی خضری در سلسه نشست‌های فقه هنر در سالن جلسات دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: فقه هنر در دسته‌ی فقه مضاعف است، این فقه چه در حوزه‌ی فقه اکبر و چه در حوزه‌ی فقه اصغر از استنباط ناشی می‌شود.

وی افزود: استنباط کار افراد مجتهد است و وظیفه‌ی ما صرفاً استفتاء است، اما ما می‌توانیم با دانستن قواعد کلی فضا فقه هنری را بشناسیم.

کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: در جلسات گذشته بحث اضلال و هدایت مطرح شد و گفتیم خداوند نسبت به صراط مستقیم حساس است و از کسانی که بندگانش را از مسیر هدایت جدا می‌کنند، نمی‌گذرد.

وی گفت: از روایات برمی‌آید هرکس که به واسطه‌ی یک اثر هنری که دیگری خلقش کرده گناه کند خداوند به اندازه‌ی عقوبت آن گناه به پرونده‌ی خالق اثر اضافه می‌کند، هرچند که خالق اثر توبه کرده باشد.

این کارشناس فرهنگی ابراز کرد: اشخاصی قبل از امام علی(ع) برای تبلیغ به یمن رفتند، ولی به نتیجه نرسیدند اما وقتی امام به یمن رفتند خیلی‌ از مردم ایمان آوردند. پیامبر در این خصوص گفته بودند اگر یک نفر هم هدایت شود (که بیشتر بودند) فضیلتش بیشتر از این است که خورشید بر چیزی بتابد.

خضری درباره‌ی واژه‌ی تحریف عنوان کرد: در لغت اگر لبه‌ی چیزی را برگردانیم به آن تحریف می‌گوییم و تراشیدن قلم را تحریف القلم می‌گویند، مانند تغییر ریل حق از جریان خودش که در اصطلاح دینی این مسئله را تحریف معنا می‌کنند.

وی ادامه داد: بهترین ابزار جریان کفر و شرک برای مقابله با حق، تحریف بود؛ زیرا ابزاری مانند تمسخر و شکنجه نتیجه نمی‌داند و در آیاتی از قرآن ویژگی قوم بنی اسرائیل را تحریف بیان می‌کند.

این کارشناس دینی بیان کرد: امروزه مسیحی‌ها طرفدار مسیح نیستند، بلکه طرفدار پولسند (شاؤول) هستند. وی از طریق ادعای دروغین توانست بزرگترین تحریفات را دین مسیحیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: اینکه تحریفاتی صورت می‌گیرد به آن معنا نیست که فرد یهودی است، بلکه گاهی نفوذ می‌تواند مسبب ایجاد تحریفات شود.

خضری عنوان کرد: هم‌اکنون ابزار هنر به راحتی می‌توانند دین، پیام دین و پیام سیدالشهدا را تحریف ‌کنند، ما در مقابل تحریفات برای اینکه در جبهه‌ی حق به پیروزی برسیم نیازی به تحریف نداریم زیرا اصلاً حق خودش پیروز است.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: در مورد امام علی این جمله مشهور است که «واللَّه ما معاویة بأدهی منّی»؛ معاویه از من زرنگتر نیست، بلکه آنچه معاویه دارد عقل نیست، منکر و شیطنت است.

وی ادامه داد: بعضی نگاه کوته‌بینانه دارند، این نگاه می‌گوید یک کاری کن در انتخابات پیروز شوی. اگر چنین نگاهی پیروز شود باید بداند که از حق خارج شده و این اسمش پیروزی نیست.

خضری ابراز کرد: راه‌های تحریف افراد متفاوت است مانند قدرتمندسازی یک فرد ضعیف که با ابزار هنر و رسانه انجام می‌شود؛ زیرا فرد ضعیف از درون متلاشی و روبه افول است مانند کسانی که هواپیمایشان را زده یا کسانی که کشتی شاش را گرفته‌ایم، ولی باز وانمود می‌کنند قوی هستند.

وی افزود: از دیگر بخش‌های تحریف حذف بخشی از ماجراست، مانند آنکه گاهی یک نفر را در عکسی حذف می‌کنیم و یکی که فرعی است و در حاشیه قرار دارد را وسط عکس می‌گذاریم و با یک عکس ماجرا را عوض می‌کنیم یا اینکه روایتی را از پله‌ی دوم شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: گاهی در یک موضوعی از هزینه‌ها فقط حرف می‌زنیم و از فایده نمی‌گوییم شاید فایده بیشتر از هزینه باشد و معلوم می‌شود که انجام آن کار منطقی بوده‌است.

این مسئول درباره‌ی سومین راه انحراف عنوان کرد: در این مورد ممکن است به طور عمد کار را زمانی انجام دهیم که زمان آن گذشته است، مانند اینکه یک پیام را دقیقه نود بدهیم و به جای 100 نفر 10 نفر اعلام حضور کنند که متاسفانه این رویه تبدیل به یک ترفند شده‌است.

وی ادامه داد: موارد دیگری در تحریفات وجود دارد مانند اینکه افراد را طوری بمباران اطلاعاتی کنیم که اگر حقیقتی هم وجود داشته باشد، دیده نشود و نوع دیگر اینکه دروغ بزرگ را با تصور اینکه کسی باور نمی‌کند بگوییم اما اینطور نیست.

خضری افزود: تکثیر شاهدان دروغ از دیگر مباحث تحریف است، مانند زمانی که معاویه به شرحبیل گفت عثمان به دست علی(ع) کشته شد و شرحبیل باور نکرد. معاویه رفت با 50 نفر حرف زد که این خبر را بروند یکی‌یکی به شرحبیل بدهند یک دروغ را آن‌قدر تکرار کردند که شرحبیل باور کرد؛ گاهی ما هم این مدلی می‌شویم که وقتی خبر دروغی زیاد تکرار می‌شود باور می‌کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از نمادها راه دیگر تحریفات است و گاهی برای اینکه ذهن‌ها را منحرف کنیم از نمادها استفاده می‌کنیم، مانند اینکه معاویه می‌گفت منبر پیامبر را از مدینه به شام بیاورند. می‌خواست از این نماد استفاده کند که بگویند او بر منبر رسول خدا تکیه زده است، یا اینکه امروز هم از پرچم سیدالشهدا استفاده می‌کنند به نفع خودشان تا درصورتی که اشتباهی مرتکب شد بگویند که فرد برای اباعبدالله سینه‌ می‌زند و نذری می‌دهد.

وی در پایان ابراز کرد: تغییر عناوین از دیگر مسائل تحریف به شمار می‌رود، گاهی عناوین را تغییر می‌دهند تا حقیقت را تحریف کنند. 

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان