۲۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ سه‌شنبه

صبح قزوین شاخصه‌های مشخصی برای معرفی جوان برتر رسانه تعیین شود/ به خبرنگاران حق برگزیده‌شدن را بدهید
کد خبر: ۳۳۵۱۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۴ ساعت: ۱۲:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس خانه‌ی مطبوعات استان قزوین:

شاخصه‌های مشخصی برای معرفی جوان برتر رسانه تعیین شود/ به خبرنگاران حق برگزیده‌شدن را بدهید

رئیس خانه‌ی مطبوعات استان قزوین گفت: به نظر می‌رسد بجای گذر ساده از کنار این رخدادهای فرهنگی و اجتماعی، باید فکری اساسی در روند انتخاب‌ها، تعریف و سازوکارها و شاخص‌ها کرد تا خبرنگاران بدانند روی چه ملاک‌هایی قرار است انتخاب صورت گیرد.

شاخصه‌های مشخصی برای معرفی جوان برتر رسانه تعیین شود/ به خبرنگاران حق برگزیده‌شدن را بدهید

جابر خرم نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره روند انتخاب جوان برتر حوزه رسانه اظهار کرد: ما از همان ابتدا معتقد بودیم که انتخاب جوان برتر در حوزه رسانه، مبتنی بر سازوکار مناسب و براساس شاخص‌های روشن و شفافی نیست. اما گویا اجرای آئین نامه‌ها و ارائه ی گزارش کار و بروکراسی اداری خیلی خیلی مهم‌تر از واقعی کردن انتخاب یک جوان خلاق، بانشاط، با اخلاق و پرتلاش در حوزه رسانه است.

وی افزود: متأسفانه باید بگویم که هرگز به خاطر ندارم در یک سازوکار صحیح تمام گزینه‌های جوان رسانه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته باشد و یک جوان فرهیخته ناشی از یک سازوکار مناسب و با بررسی شاخص‌های حرفه‌ای از میان آن‌ها برگزیده شده باشد.

رئیس خانه‌ی مطبوعات استان قزوین اذعان کرد: پیش‌تر روش اینگونه بود که اداره کل ورزش و جوانان این انتخاب را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار می‌کرد و اداره کل ارشاد نیز به خانه مطبوعات ارجاع می‌داد و در مدت کوتاه حداکثر یکی دو روزه خواهان معرفی جوان برگزیده می‌شد و در نهایت با توجه به کمی شدید وقت و نبود شیوه نامه روشن و دقیق، گزینه مورد نظر بدون ملاک و شاخص خاص معرفی و انتخاب می‌شد. در سال گذشته همین روال هم حذف شده و مدیرکل وقت در یک تماس تلفنی چندثانیه‌ای فردی را به عنوان جوان برتر معرفی نمود که همین امر انتقادات فراوانی را هم به دنبال داشت.

وی عنوان کرد: گویا در سال جدید اداره کل ورزش و جوانان تصمیم گرفت تا برای آنکه از حواشی و انتقادات به دور باشد، این بار از مدیرکل محترم سازمان صداوسیما بخواهد که جوان برتر رسانه را معرفی کنند و خب این هم همان سازوکار با نواقصی بسیار بسیار بیشتر از سازوکار قبلی است.

انتخاب جوان برتر رسانه غیرواقعی صورت می‌گیرد

مدیر خبرگزاری فارس قزوین بیان کرد: در واقع سازمان صداوسیما متولی رسانه‌ها نیست، هیچ نظارت، بررسی و احاطه ای بر روی رسانه‌های استان ندارد و تنها جامعه آماری خبرنگاران خودش را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که همینطور هم شد و یک خبرنگار از درون مجموعه سازمان صداوسیما معرفی شد.

خرم نیا عنوان کرد: در این وضعیت باید بگوییم همه خبرنگاران دارای صلاحیت در استان قزوین رسما فرصت انتخاب به عنوان جوان برتر را نداشتند و این یعنی اینکه انتخاب جوان برتر رسانه امسال نیز مانند همۀ سال‌های پیش غیرواقعی و صرفا جهت پرکردن رزومه‌ها و ارائه گزارش کارها صورت گرفته و این نیز ظلم و جفایی بزرگ در حق صنفی است که شاغلان آن با محرومیت‌ها و مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تاکید کرد: لذا به نظر می‌رسد بجای گذر ساده از کنار این رخدادهای فرهنگی و اجتماعی، باید فکری اساسی در روند انتخاب‌ها، تعریف و سازوکارها و شاخص‌ها کرد تا خبرنگاران بدانند روی چه ملاک‌هایی قرار است انتخاب صورت گیرد، بدانند کدام سازوکار انتخابگر است و براساس آن فعالیت یکساله خود را تنظیم کنند و مطمئن باشند که در فرآیندی منصفانه امکان انتخاب و معرفی و استفاده از فرصت‌ها را دارند، نه اینکه ذهنیت یک مدیرکل محترم و یا دایره محدود کارکنان یک سازمان محترم به تنهایی جامعه آماری قرار گیرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان